Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

F1 2010 - poradnik do gry

F1 2010 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Styl jazdy (2) | Sterowanie w F1 2010 poradnik F1 2010

Ostatnia aktualizacja: 29 sierpnia 2019

Start wyścigu

Wyścig to oczywiście największe emocje i frajda, która jednocześnie wymaga pełnego skupienia. Można napisać, że każdy wyścig składa się z pewnych, betonowych zasad i etapów. Start jest pierwszym z nich. Pamiętaj, aby nie zmieniać zbyt szybko biegów, poczekaj, aż bolid złapie kontakt z podłożem.

Ruszyliśmy z miejsca - to dobry znak. - Styl jazdy (2) | Sterowanie w F1 2010 - F1 2010 - poradnik do gry
Ruszyliśmy z miejsca - to dobry znak.

Kiedy już tak się stanie i wbijemy kolejne biegi, postarajmy się poszukać swojego miejsca. W zależności od toru możesz mieć na to mniej czasu (przykładowo prosta startowa w Kuala Lumpur jest znacznie dłuższa od tej ze Spa). Warto zachować chłodną głowę i spokojnie się rozejrzeć. Nie martw się gdy stracisz 1-2 pozycje, jeżeli dobrze pójdzie odrobisz je w następnym zakręcie. Wracamy jeszcze do startu - pierwsze 2 zakręty zazwyczaj determinują wygląd stawki, praktycznie do końca wyścigu. Dlatego warto powalczyć już na początku, by następnie spokojnie pomknąć do mety równym tempem. Aby to zrobić należy pobawić się w rekina, który szuka ofiar:

Szukamy pustych miejsc, w których zmieścimy bolid - to dobry sposób na szybki awans. - Styl jazdy (2) | Sterowanie w F1 2010 - F1 2010 - poradnik do gry
Szukamy pustych miejsc, w których zmieścimy bolid - to dobry sposób na szybki awans.

Sztuka wpychania się na siłę polega na dokładnym obeznaniu się z sytuacją na torze (zarówno z tyłu jak i z przodu). Nie każda luka nadaje się na wyprzedzanie, trzeba najpierw poznać specyfikację toru, gdyż niektóre zakręty mogą być z pozoru szerokie, ale w rzeczywistości zacieśniają się nie dając innego wyboru jak tylko wyjechać na trawę.

Hamujemy i skręcamy, uważając przy okazji na rywali. - Styl jazdy (2) | Sterowanie w F1 2010 - F1 2010 - poradnik do gry
Hamujemy i skręcamy, uważając przy okazji na rywali.

Opóźnione hamowanie to klucz do wyprzedzania. Przeciwnik zazwyczaj znajduje optymalne miejsce dla takiego manewru, ale My musimy być jeszcze odważniejsi i ryzykowni. Kiedy stawka zamieni się w sznur bolidów jadący jeden za drugim, wówczas można przejść do etapu wyprzedzania normalnego.

Wyprzedzanie

Wyprzedzanie w F1 to właściwie materiał na książkę. Nie wszystkie tory nadają się do ofensywnych akcji, co nie znaczy, że nie można zyskać kilku pozycji nawet w Monaco. Określmy to jako stopień ryzyka - kiedy tor jest ciasny i kręty szansa na udany manewr bez straty skrzydła jest mniejsza niż na tradycyjnym, wyścigowym torze.

Bolidy F1 są skonstruowane tak, iż twarda walka kończy się zazwyczaj utratą jakiejś części np - Styl jazdy (2) | Sterowanie w F1 2010 - F1 2010 - poradnik do gry

Bolidy F1 są skonstruowane tak, iż twarda walka kończy się zazwyczaj utratą jakiejś części np. skrzydła. To delikatne maszyny i należy je traktować jak własne dziecko:) Właściwa granica niezniszczalności kończy się przy pojedynkach koło-koło, później pozostaje tylko uderzenie i w konsekwencji utrata kontroli. Najlepszy sposób na minięcie przeciwnika to wspomniane przeze mnie opóźnione hamowanie - ale to nadaje się tylko w specyficznych warunkach np. przy wolnych ale również szerokich zakrętach.

Tarki

Każdy dobry kierowca musi używać tarek. Są one układane na zakrętach, w celu bezpieczeństwa. Nie należą jako tako do samego toru, ale korzystanie z nich nie jest zabronione. Należy jednak pamiętać, iż nie wolno ciąć zakrętów - przynajmniej 2 koła bolidu muszą zawsze znajdować się na asfalcie.

Przykład odpowiedniego wykorzystania tarki. - Styl jazdy (2) | Sterowanie w F1 2010 - F1 2010 - poradnik do gry
Przykład odpowiedniego wykorzystania tarki.

Sukcesywne korzystanie z tarek przyzwyczaja kierowcę do jazdy na granicy ryzyka. Może on wówczas ocenić na ile agresywnie pojechać dany sektor toru. Co ważne, nie wszystkie tarki są przyjazne bolidom, niektóre z nich wybitnie spowalniają (zazwyczaj na szykanach) lub powodują uślizg. Dlatego tak mocno liczy się trening i poznanie toru.

Pierwszy film pokazuje jazdę maksymalnie bezpieczną, przy zachowaniu przyzwoitej prędkości, jednak nie do końca efektywną. Drugi film pokazuje, co może się stać, gdy kierowca opóźni hamowanie i użyje tarek. Styl jazdy jest o wiele agresywniejszy, można w takiej sytuacji nadrobić nawet pół sekundy! Jednocześnie istnieje duże ryzyko, iż bolid wyląduje na poboczu, ale to właśnie kwestia treningu. Po kilkudziesięciu okrążeniach w zasadzie wiadomo, na co Nas stać i gdzie można pojechać szybciej.