Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 23 grudnia 2013, 00:01

autor: Antares

Wiedźmin 3: Dziki Gon - zabójca przyszłorocznych RPG-ów? Nowe informacje prosto z Red Studio

Trzecia część wiedźmińskiej serii zapowiada się na jeden z najlepszych komputerowych RPG w historii, a tworzenie takiej gry to prawdziwe wyzwanie. Podczas wizyty w siedzibie CD Projekt RED poznaliśmy trochę ciekawostek z produkcji.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na PC – Geralt rozwija skrzydła na pececie

Twórcy zapewniają także, że dołożą wszelkich starań, by w grze nie znalazły się momenty, w których bylibyśmy „karani” za to, że rozwijamy główny wątek, tracąc tym samym możliwość wykonania niektórych zadań pobocznych. Gra nie będzie jednak na siłę promować przyjmowania przez wiedźmina wszystkich możliwych zleceń. Ma to pozwolić odbiorcy na zwiększenie poczucia kontroli nad losami bohatera. Mówi o tym Jakub Szamałek: Staramy się, żeby gracz miał świadomość, co go omija albo że pewne ścieżki są otwarte, i żeby to, że nie robi czegoś, wynikało z jasnej decyzji. Oznacza to, że jeśli gracz np. nie polubi jakiejś postaci, będzie mógł odrzucić jej ofertę lub prośbę o pomoc. Co więcej, będzie to mieć wpływ na otaczający Geralta świat. Często jest tak, że niepodjęcie decyzji jest decyzją samą w sobie – dodaje scenarzysta.

Walka z potworami stanowi podstawę wiedźmińskiego fachu. W trzeciej części twórcy poświęcą temu aspektowi sporo uwagi. - 2013-12-22
Walka z potworami stanowi podstawę wiedźmińskiego fachu. W trzeciej części twórcy poświęcą temu aspektowi sporo uwagi.

Powróci także znana z pierwszej odsłony mechanika retrospekcji, podkreślających konsekwencje dokonanych wyborów. Z drugiej strony nie znaczy to jednak, że Wiedźmin 3 nie będzie oferować ukrytych smaczków, do których dotrą tylko wytrwali poszukiwacze. Duży, pełen detali świat ma zachęcać do zwiedzania i znajdziemy w nim wiele interesujących drobiazgów. Najważniejsza pozostaje jednak nadal właściwa historia. Ponieważ twórcy kończą opowieść o Geralcie, chcą w należyty sposób zamknąć wszystkie istotne dla niej wątki. Warto przy tym zaznaczyć, że otwartość świata gry nie wpłynie negatywnie na główną linię fabularną. Gracz będzie mieć bardzo dużo dowolności w tym, jak historię poprowadzić, od czego zacząć i które zadania najpierw wykonać. Nie będzie jednak tak, że od razu da się przejść do finału i skończyć zmagania po 10 minutach. Staramy się uzyskać złoty środek pomiędzy wolnością gracza a utrzymaniem dyscypliny narracyjnej – wyjaśnia Jakub Szamałek. Wiedźmin 3 będzie więc pod tym względem różnić się od ostatnich gier z serii The Elder Scrolls, w których nawet słaba postać może bezproblemowo i szybko poznać całą fabułę.

Jerzy Antares Bartoszewicz | GRYOnline.pl

Zostało jeszcze 45% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie
Graliśmy w Mount & Blade 2: Bannerlord – na ten sandbox warto czekać
Graliśmy w Mount & Blade 2: Bannerlord – na ten sandbox warto czekać

Przed premierą

W dalekiej Turcji szykuje się nam po cichu średniowieczna piaskownica totalna. Drugi Mount & Blade to gra całkowicie niszowa i wyraźnie nieoszlifowana, ale przy tym powalająca swoją skalą. Nic dziwnego, że powstaje tak długo!

Graliśmy w The Elder Scrolls: Blades – jaki jest kieszonkowy Skyrim?
Graliśmy w The Elder Scrolls: Blades – jaki jest kieszonkowy Skyrim?

Przed premierą

The Elder Scrolls: Blades wygląda imponująco na telefonie, ale dużo traci podczas samej rozgrywki. Zamiast pomysłowego Fallouta: Shelter w świecie Tamriel mamy uboższego pod każdym względem „Skyrima na komórki”.

Brud, neony, augmentacje – Cyberpunk 2077 wygląda oszałamiająco
Brud, neony, augmentacje – Cyberpunk 2077 wygląda oszałamiająco

Przed premierą

Nadchodzące dzieło CD Projektu RED najpierw wstrząsnęło E3, a teraz podbiło gamescom. Pokaz Cyberpunka 2077 w Kolonii tylko utwierdza w przekonaniu, że to projekt o gigantycznej skali, niesamowitym potencjale i fenomenalnej stylistyce.