Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 23 grudnia 2013, 00:01

autor: Jerzy Bartoszewicz

Wiedźmin 3: Dziki Gon - zabójca przyszłorocznych RPG-ów? Nowe informacje prosto z Red Studio - Strona 3

Trzecia część wiedźmińskiej serii zapowiada się na jeden z najlepszych komputerowych RPG w historii, a tworzenie takiej gry to prawdziwe wyzwanie. Podczas wizyty w siedzibie CD Projekt RED poznaliśmy trochę ciekawostek z produkcji.

Jakub Szamałek wyjaśnił także, że znaczenie będzie mieć nie tylko to, jaką wybraliśmy ścieżkę rozwiązania danego problemu, lecz także to, kiedy zakończyliśmy dane zadanie. Wynika to z faktu, że Geralt ma swobodnie podróżować po świecie gry, a gracz rozpocznie quest wówczas, gdy sam uzna to za stosowne. Ponadto decyzje podejmowane podczas wyzwań mają wpływać na przebieg innych misji, wliczając w to wątek główny. Coś, co udało nam się wprowadzić i z czego jesteśmy bardzo dumni, to to, że gracz wykonując jakieś zadania poboczne, może zmodyfikować główną linię fabuły – mówi Paweł Sasko. Tym samym każdy będzie mógł przeżyć swoją własną wersję przygód wiedźmina, zależną od tego, co i kiedy postanowi zrobić. Nie używamy wielokrotnie jednego patentu na przestrzeni gry. Staramy się pokazywać konsekwencje na różne sposoby, by zaskoczyć gracza – dodaje Jakub Szamałek.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - zabójca przyszłorocznych RPG-ów? Nowe informacje prosto z Red Studio - ilustracja #2

Niezapowiedziana premiera Sezonu burz pióra Andrzeja Sapkowskiego, czyli nowej książki z wiedźmińskiego uniwersum, była dużym zaskoczeniem zarówno dla fanów, jak i samego CD Projekt RED. Ponieważ ujrzała światło dzienne w momencie, gdy gra jest już w zaawansowanym stadium produkcji, jej zawartość nie wpłynie znacząco na to, co znajdziemy w Dzikim Gonie. Twórcy zwracają jednak uwagę, że Sapkowski rozszerzył swój świat, i dodają, że nowy epizod historii wiedźmina stanowi dla nich dodatkową inspirację. Ponadto możemy się spodziewać, że pewne aspekty obecne w książce znajdą odzwierciedlenie w „trójce” choćby dlatego, że autor dorzucił co nieco do historii niektórych postaci. Jest kilka elementów, które nam się spodobały i pewnie pojawią się w grze – powiedział nam Paweł Sasko.

Pisząc o mechanice wyborów i ich efektów, warto wspomnieć o zawartości, której gracz mógłby w grze po prostu nie zobaczyć. Wiedźmin 2 zasłynął w pewnym sensie tym, że w zależności od wybranego zakończenia pierwszego aktu cały drugi rozdział gry prezentował się zupełnie inaczej. Ponieważ jednak nowa odsłona serii będzie charakteryzować się nieporównywalnie większym rozmachem, twórcy z CD Projekt RED zgodnie podkreślają, że podczas prac nad projektem muszą skupiać się przede wszystkim na tym, co faktycznie zobaczą i będą mogli docenić gracze. Nie znaczy to jednak, że zabraknie wykluczających się wzajemnie fabularnych ścieżek. Robimy to na mniejszą skalę – wyjaśnia Paweł Sasko i dodaje – staramy się, by było to racjonalne, niemniej tworzymy dodatkowe ścieżki, które się wykluczają. To w pewnym sensie element naszej tożsamości i nie chcemy tego zaprzepaścić, zwłaszcza że to się podobało graczom.

Świat w trzecim Wiedźminie tętni życiem. - 2013-12-22
Świat w trzecim Wiedźminie tętni życiem.
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.