Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

The Witcher 3: Wild Hunt Przed premierą

Przed premierą 23 grudnia 2013, 00:01

autor: Antares

Wiedźmin 3: Dziki Gon - zabójca przyszłorocznych RPG-ów? Nowe informacje prosto z Red Studio

Trzecia część wiedźmińskiej serii zapowiada się na jeden z najlepszych komputerowych RPG w historii, a tworzenie takiej gry to prawdziwe wyzwanie. Podczas wizyty w siedzibie CD Projekt RED poznaliśmy trochę ciekawostek z produkcji.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na PC – Geralt rozwija skrzydła na pececie

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Gra Wiedźmin 2: Zabójcy królów odniosła wielki, zasłużony sukces na arenie międzynarodowej, stając się swoistą wizytówką polskiej myśli programistycznej. Nic więc dziwnego, że oczekiwania wobec najnowszej, trzeciej części serii są ogromne, tym bardziej że ma być ona ostatnią odsłoną wirtualnych przygód Geralta z Rivii. Deweloperzy ze studia CD Projekt RED postanowili stworzyć grę charakteryzującą się olbrzymim rozmachem. Co więcej, dotyczy to nie tylko rozmiaru świata, po którym przyjdzie się nam poruszać. Przede wszystkim chodzi o przywiązanie do najdrobniejszych detali, by w efekcie wiedźmińska przygoda na zawsze zapadła odbiorcy w pamięć. Ma to oczywiście bardzo duży wpływ na proces produkcji, o czym mogliśmy usłyszeć od samych autorów podczas naszej wizyty w Warszawie.

W SKRÓCIE:
  • świat gry renderowany będzie w oparciu o fizykę oraz właściwości elementów, z których się składa;
  • bohater trudni się zabijaniem potworów – ma temu towarzyszyć system ich tropienia na podstawie poszlak;
  • swobodne wykonywanie questów, a dokonywane podczas nich wybory będą mieć wpływ także na inne zadania, w tym te z głównej linii fabularnej;
  • pomimo swobody rozgrywki najważniejszy pozostaje wciąż wątek główny, wieńczący historię Geralta, który nie ucierpi w żaden sposób z powodu wprowadzonych zmian;
  • CD Projekt RED przykłada podczas produkcji wagę do najmniejszych szczegółów, czego efektem ma być m.in. fantastyczna oprawa audiowizualna.

Pisząc o Wiedźminie 3: Dzikim Gonie, ciężko nie zacząć od kwestii związanych z technologią. Już druga część trylogii charakteryzowała się w dniu swojej premiery tak dobrą oprawą graficzną, że wielu krytyków okrzyknęło ją najładniejszym komputerowym RPG wszech czasów. Nowa odsłona będzie kontynuować tę tradycję i nawet bardzo wczesna wersja dema, które mogliśmy obejrzeć, deklasowała w wielu aspektach to, do czego przyzwyczaiły nas przez ostatnie lata inne produkcje. Opowiadający o grze twórca questów Paweł Sasko podkreślał jednak, że w przypadku prac nad tym tytułem ciężko mówić o zadowalającym poziomie wykonania jakiegoś elementu. Poszczególne komponenty są bowiem bez przerwy ulepszane. Dla przykładu, chociaż ubrania postaci wyglądały podczas prezentacji tak dobrze, że bez problemu mogliśmy powiedzieć, z jakiego materiału są wykonane, to, co udało się obecnie osiągnąć grafikom, deklasuje ponoć efekt znany z dema. Filozofią CD Projektu jest perfekcjonizm – podsumowuje scenarzysta Jakub Szamałek.

Niektóre widoki zapierają dech w piersiach. - 2013-12-22
Niektóre widoki zapierają dech w piersiach.

Warto przy tym zaznaczyć, że świat gry renderowany jest z uwzględnieniem fizyki i właściwości wszystkich jego składowych. Drewno odbija światło inaczej niż metal, więc choćby taki element dekoracji jak drewniana beczka wzmocniona żelaznymi obręczami będzie zbudowany tak, by to odzwierciedlić. Najprościej rzecz ujmując, w świecie Wiedźmina nie natrafimy na obiekty, na które zostaną nałożone tekstury beczek, tylko na beczki zbudowane z wirtualnych desek i okuć. Chociaż oparcie produkcji na małych ogniwach tworzących większą całość wydaje się bardzo pracochłonne, Paweł Sasko wyjaśnił, że w przypadku dzieła o takim rozmachu, pozwala to jednak na zaoszczędzenie czasu. Na przykład graficy i projektanci świata nie muszą martwić się o to, jak dane lokacje będą wyglądać w różnych warunkach pogodowych i oświetleniowych. Wszystko to spoczywa na barkach silnika graficznego, który dodaje efekty w oparciu o poszczególne czynniki, takie jak np. deszcz, zamglenie czy pora dnia. W trakcie prezentacji mogliśmy zobaczyć, jak to wypada w praktyce. W pewnym momencie rozpętała się burza i spokojny las na naszych oczach zmienił się nie do poznania – widok targanych wichurą drzew, spomiędzy których przebijały rozbłyski trzaskających piorunów, robił znakomite wrażenie.

Tereny będą bardzo zróżnicowane. Pomimo otwartego świata twórcy ręcznie „rzeźbią” każdą lokację. - 2013-12-22
Tereny będą bardzo zróżnicowane. Pomimo otwartego świata twórcy ręcznie „rzeźbią” każdą lokację.

Jak podkreślają autorzy, tworzenie gry Wiedźmin 3: Dziki Gon to ciągłe dążenie do doskonałości. W trakcie prac często zdarza się całkowicie usuwać gotowe, duże segmenty, w momencie gdy pojawia się pomysł na zrobienie czegoś lepiej. Bazowanie na „klockach”, z których do woli można budować świat gry, pozwala bowiem nierzadko na osiągnięcie w danej dziedzinie znacznie lepszego efektu przy z pozoru niewielkiej ingerencji w całość. CD Projekt RED stara się przy tym wykorzystywać najlepsze z dostępnych na rynku technologii. Jako przykład można podać choćby użycie PhysX-a do bardzo realistycznych animacji futra. W trakcie targów E3 Nvidia prezentowała swój wynalazek właśnie w oparciu o modele wilków z gry Wiedźmin 3. Oczywiście w przypadku konsol nowej generacji, PlayStation 4 i Xboksa One, Redzi również będą starali się uzyskać jak najlepszy rezultat końcowy.

Brud, neony, augmentacje – Cyberpunk 2077 wygląda oszałamiająco
Brud, neony, augmentacje – Cyberpunk 2077 wygląda oszałamiająco

Przed premierą

Nadchodzące dzieło CD Projektu RED najpierw wstrząsnęło E3, a teraz podbiło gamescom. Pokaz Cyberpunka 2077 w Kolonii tylko utwierdza w przekonaniu, że to projekt o gigantycznej skali, niesamowitym potencjale i fenomenalnej stylistyce.

Graliśmy w Mount & Blade 2: Bannerlord – na ten sandbox warto czekać
Graliśmy w Mount & Blade 2: Bannerlord – na ten sandbox warto czekać

Przed premierą

W dalekiej Turcji szykuje się nam po cichu średniowieczna piaskownica totalna. Drugi Mount & Blade to gra całkowicie niszowa i wyraźnie nieoszlifowana, ale przy tym powalająca swoją skalą. Nic dziwnego, że powstaje tak długo!

Graliśmy w The Elder Scrolls: Blades – jaki jest kieszonkowy Skyrim?
Graliśmy w The Elder Scrolls: Blades – jaki jest kieszonkowy Skyrim?

Przed premierą

The Elder Scrolls: Blades wygląda imponująco na telefonie, ale dużo traci podczas samej rozgrywki. Zamiast pomysłowego Fallouta: Shelter w świecie Tamriel mamy uboższego pod każdym względem „Skyrima na komórki”.

Komentarze Czytelników (94)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
26.12.2013 14:12
odpowiedz
strelnikov
80
Senator

hej - mam nadzieje ze meska postac Wiedzmina nie jest na stale zafixowana? Tzn. ze będę mogl grac wersja żeńska - czyli Wiedźmą? Pytanie retoryczne jednak mysle:) jak znam wydawcę to oczywiście nie - za dużo pracy a tak prosto milo i latwo. Uwzgledniajac dodatkowo calkiem przeciętne screeny to nie wroze tej grze swietlanej przyszłości nie mowiac już o byciu "...zabójca przyszłorocznych RPG-ów..." - obym się mylił:)

26.12.2013 14:37
odpowiedz
Shasiu
19
Konsul

"hej - mam nadzieje ze meska postac Wiedzmina nie jest na stale zafixowana? Tzn. ze będę mogl grac wersja żeńska - czyli Wiedźmą? Pytanie retoryczne jednak mysle:) jak znam wydawcę to oczywiście nie - za dużo pracy a tak prosto milo i latwo"

Tak, będzie można grać Geraltą :p, i poszukiwać dawnej jej miłości, a zapomniałem, to nie BioWare, i związków homoseksualnych nie będzie... Tworzenie gry o bohaterze książkowym, i brak możliwości zmiany płci to przecież pójście na łatwiznę...

"wzgledniajac dodatkowo calkiem przeciętne screeny to nie wroze tej grze swietlanej przyszłości nie mowiac już o byciu "...zabójca przyszłorocznych RPG-ów..." - obym się mylił:)"

Jeśli piszesz o screenach z tego artykułu (ze 2 są chyba nawet ze starego renderu), to masz spaczony wzrok :) Jeśli o tych z wersji pre-alfa... To tego komentował nie będę...

26.12.2013 14:47
odpowiedz
strelnikov
80
Senator

Shasiu -->

1.
poważnie? no to bardzo budujaca dla mnie informacja! Dzieki za info!

2.
luz zwiazkow homoseksualnych nie musi być (acz pamiętaj BW wprowadzil także związki międzyrasowe / miedzygatunkowe:)

3.
jak to spaczony wzrok? dla mnie wygladaja przeciętnie - przynajmniej tymczasem - to sa male obrazki które powinny powalać a sa takie jakie sa .... sa gdzies w rozdzielczości HD dostępne?

28.12.2013 13:46
odpowiedz
wladsenty
32
Konsul

strelnikov, ty jesteś naprawdę głupi czy tylko udajesz?

28.12.2013 19:20
odpowiedz
sadhu
25
Legionista

Nie wiem jak Wy, ale ja już czuję na barkach ciężar wyboru pomiędzy Yennefer a Triss. Wybiorę Yenn, bo takie jest przeznaczenie, ale Triss to znacznie fajniejsza dziewczyna.

28.12.2013 22:55
odpowiedz
Martinus
71
Konsul

Przepraszam, czy ci ludzie umieją mówić po polsku? Storylinerzy, kłestdisajnerzy? Dżizas!!! Ja rozumiem, że pracują w korporacji ale do diaska, to jest wywiad, który będzie oglądać masa ludzi! Trochę szacunku dla własnego języka.

29.12.2013 16:28
odpowiedz
Shasiu
19
Konsul

To jest język branżowy, to tak jak by geodecie kazać mówić nie "osnowa" a "zbiór punktów geodezyjnych"...

31.12.2013 18:06
odpowiedz
Desp25
12
Legionista
10

Takiego Hype'u nie było od czasu GTA5(nie tak długo), ale pociąg do tej gry jest równie mocny, mam nadzieje, że CDP sprosta wyzwaniu.

01.01.2014 04:42
odpowiedz
han18
28
Legionista

witam gram 10 godzin dzienie od konsol do pc jestem na biezonco z wszystkimi grami jako polak mam na mysli kopie zapasowe hehe co do wiedzmian boje sie to swiat rozlegly jak Skyrim bendzie usiaty bugami cala fauna i lora pujdzie sie jebac mysle ze CD-PROJEKT nie ma szans na premiere w 1 kwartale 2014 powiem tak lepiej sie wstrzymac z premierom jak wypuscic gowno pt made in poland bo ja kuurde wierze w chlopakow CD cierpliwosc jest cnotom nie kasom no moze puzniej a ps jeszcz wrzyciu nie slyszalem to ostatnia czensc gry kurde zmienicie to bo nawet do glupiej gry robiom DLC

01.01.2014 13:47
😈
odpowiedz
Cold Mind
14
Legionista

@han18

Za to na pewno nie jesteś "na biezonco" z ortografia. Może nad tym byś posiedział 10h dziennie przez np tydzień?

02.01.2014 20:59
odpowiedz
Harry M
127
Master czaszka
10

Ależ to będzie hit

02.01.2014 21:00
odpowiedz
mckk
28
Senator
0.0

Ależ to będzie kit

02.01.2014 21:28
odpowiedz
Shasiu
19
Konsul

Ależ to jest bezmyślny hejter (mckk) :)

02.01.2014 21:32
odpowiedz
mckk
28
Senator

Ależ to jest bezmyślny fanboy (Shasiu) :)

02.01.2014 21:56
odpowiedz
Shasiu
19
Konsul

Napisał bym coś ale z takim mało rozumnym dzieckiem szkoda konwersować... Idź w Skyrim grać, poszła.

02.01.2014 21:59
😊
odpowiedz
Predi2222
101
CROCHAX velox

Ciekawi mnie porównanie z nowym Dragon Agem . Na obie gry mam chrapkę (większą na da, ale Wiesławowi nie mówię nie) .
Pożyjemy zobaczymy :)

02.01.2014 22:13
odpowiedz
Shasiu
19
Konsul

Dragon Ejdż również zapowiada się dobrze, choć jak dla mnie trochę za dużo ratowania świata. Mam nadzieję że dobrze rozbudują tworzoną przez nas Inkwizycję, oraz pojawią się postaci/wątki ze wcześniejszych części.

Obu tych gier bym nie porównywał, bo są to dwa różne podgatunki RPG, choć obie powinny być rekinami w swoim rodzaju.

05.01.2014 23:27
odpowiedz
WicehrabiaJulian
1
Junior

No teraz jeszcze jakiejś dobrej ekranizacji sie doczekać i moge umierać XD

05.01.2014 23:42
odpowiedz
Bezi2598
90
Legend

Czekam na Wiedźmina i czekam na DA:I, bo się dobrze zapowiada. Niestety 2 też się dobrze zapowiadała, a wyszło dosyć słabo.

06.01.2014 22:56
odpowiedz
strelnikov
80
Senator

ad.68

wladsenty napisał : "... strelnikov, ty jesteś naprawdę głupi czy tylko udajesz?..."

huh, jedynym głupkiem tutaj wydajesz się być ty, skoro nie wiesz co to jest pytanie retoryczne ...

07.01.2014 21:24
odpowiedz
Bllazer
85
Konsul

mnie interesuje rozmiar mapy I wielkosc lokacji np.w porownaniu do skyrima.i czy to co bedzie sie dzialo w grze czyli watek fabularny I poboczne I miniq dopasowane beda do wielkosci oferowanego swiata.niechcialbym aby nagle zrobilo sie nudno.bo w skyrimie czasem to odczowalem

08.01.2014 14:03
odpowiedz
Shasiu
19
Konsul

Rozmiar mapy ma być 20% większy od Skyrimowej, questów będzie dużo mniej, ale będą miały fabułę, więc nie będzie nic w stylu przynieś/zabij x stworków/itp.

29.01.2014 08:54
odpowiedz
Pastrana199
24
Chorąży

CZEKAM!!!

31.01.2014 23:25
odpowiedz
Dovah
46
Centurion

Brzmi aż za pięknie...

01.02.2014 00:21
odpowiedz
Ogame_fan
98
KH3!!

więc nie będzie nic w stylu przynieś/zabij x stworków/itp.

Chyba żartujesz :)

01.02.2014 14:18
odpowiedz
Shasiu
19
Konsul

Chyba nie...

06.02.2014 20:16
😃
odpowiedz
<SEBEK>
64
obserwatoR

ale mamo, mój PC jest o kant dupy rozbić,jak ja w to zagram ?

07.02.2014 14:39
odpowiedz
Shasiu
19
Konsul

@Up Będzie inaczej: "ale ta gra ma chu... optymalizacje, i w ogóle jest chu... bo nie działą na moim super uber sprzęcie z przed 7 lat :p"

23.02.2014 21:09
😜
odpowiedz
zanonimizowany881864
21
Generał

@up hahaha :D

15.03.2014 19:33
👍
odpowiedz
Velerad
1
Junior

Ciekawe jak REDzi poradzą sobie z takim wielkim światem. Jeśli Dziki Gon będzie taki jak się zapowiada to nawet cieszę się z tego poślizgu, bo to znak, że projekt jest dla CDP Red bardzo ważny

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze