Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 maja 2013, 13:00

Wiedźmin 3: Dziki Gon - Geralt rusza w otwarty świat - Strona 3

Porozmawialiśmy z Konradem Tomaszkiewiczem z CD Projekt RED o ich najważniejszym projekcie. Wiedźmin 3, choć wprowadzi otwarty świat, nadal bardzo mocny nacisk będzie stawiał na wciągającą historię, narrację i klimat.

Twórcy włożyli sporo wysiłku w usprawnienie systemu walki. - 2013-05-24
Twórcy włożyli sporo wysiłku w usprawnienie systemu walki.
Wiedźmin 3: Dziki Gon - Geralt rusza w otwarty świat - ilustracja #2

W grze pojawi się system szybkiej podróży, pozwalający w łatwy i ekspresowy sposób przemieszczać się pomiędzy różnymi lokacjami. W tym momencie jednak „Redzi” nie są gotowi, by ujawnić, jak będzie on działać.

Duże nadzieje budzą zapowiadane przez warszawiaków polowania na potwory, które w książkowym pierwowzorze są istotną częścią życia Geralta. W poprzednich grach z serii ten element był oczywiście obecny, ale – szczerze powiedziawszy – twórcy nie przywiązywali do niego wielkiej wagi. Teraz sytuacja się zmieni. Zależy nam, żeby gracz miał poczucie, iż faktycznie znajduje się na wiedźmińskim szlaku i właściwie nigdy nie jest w stanie przewidzieć, w jaki sposób natrafi na zlecenie. Dużą poprawę widać już w samym sposobie otrzymywania tego typu zadań. Każde z nich rozpocznie się inaczej, zależnie od okoliczności – tłumaczy Konrad. – Geralt może odkryć ślady masakry, a mimo to nie być w stanie wytropić potwora, bo na przykład zabraknie mu wiedzy, jak go zwabić. Może usłyszeć luźną rozmowę w karczmie, może natknąć się przypadkiem na wioskę nękaną przez jakieś monstrum. Może nawet zostać zaatakowany przez bestie, ubić je w samoobronie, a dopiero później dowiedzieć się, że nie dawały one spokoju ludziom mieszkającym w okolicy. W efekcie zainkasuje nagrodę, której się nie spodziewał. Z polowaniami związany jest też ściśle premierowy mechanizm, określany przez twórców mianem „wiedźmińskich zmysłów”. W zależności od sytuacji część stworów da się wytropić za pomocą słuchu, inne z kolei będą wymagać zwabienia przynętą. Niektóre monstra w ogóle okażą się dla Geralta zbyt wymagającymi przeciwnikami, dopóki nie dowie się o istnieniu ich słabych punktów. W tym przypadku gra pozwoli wymierzyć cios w konkretny organ, o ile rzecz jasna, dysponujemy wiedzą pozwalającą przeprowadzić taki atak.

Czy Geralt będzie mógł walczyć na koniu? Przekonamy się już niebawem. - 2013-05-24
Czy Geralt będzie mógł walczyć na koniu? Przekonamy się już niebawem.

Same walki – co nikogo nie powinno dziwić – mają być esencją gry. Autorzy dokonali już odpowiedniej modyfikacji efektownych starć z użyciem dwóch rodzajów mieczy. Zależało nam na oddaniu pełnej kontroli nad poczynaniami Geralta w ręce graczy – informuje producent. – Chcemy, żeby w Wiedźminie 3 starcia były bardziej pojedynkowe, zróżnicowane i dynamiczne. Jedno wciśnięcie przycisku odpowiedzialnego za konkretny typ ataku będzie oznaczać dokładnie jedno uderzenie. Jego wyprowadzenie zajmie tyle samo czasu, dzięki czemu gracz będzie kontrolować rytm walki, lepiej planować i dobierać ciosy, mówiąc krótko – mieć większy wpływ na przebieg starcia. Oprócz tego trwają prace nad możliwością atakowania stworów z końskiego grzbietu. Testujemy i sprawdzamy różne możliwości, takie jak np. wyprowadzanie lub parowanie ciosu z siodła. Za wcześnie jednak deklarować, że na pewno je wprowadzimy. Musimy się najpierw przekonać, czy sprawdzą się w grze, ale faktycznie rozważamy taką opcję.

W trzecim Wiedźminie na każdym kroku będzie coś do roboty. - 2013-05-24
W trzecim Wiedźminie na każdym kroku będzie coś do roboty.

Przyznacie sami, że wszystkie te zapewnienia brzmią bardzo zachęcająco. Studio CD Projekt RED udowodniło wcześniej, że nie rzuca słów na wiatr, więc możemy być pewni, że pokryją się one z rzeczywistością. O kondycji trzeciego Wiedźmina przekonamy się już zresztą niedługo – gra zostanie zaprezentowana podczas zbliżających się wielkimi krokami targów E3. Nas tam oczywiście nie zabraknie, dlatego możecie spodziewać się obszernej relacji z zaplanowanego pokazu i to już za niespełna trzy tygodnie.

Wieńcząca trylogię opowieść o Geralcie trafi do sklepów w przyszłym roku i na pewno zagrają w nią posiadacze pecetów, PlayStation 4 oraz Xbox One (choć ta wersja nie została jeszcze oficjalnie zapowiedziana). Nie możecie się doczekać? My również!

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.