Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

The Witcher 3: Wild Hunt Przed premierą

Przed premierą 26 maja 2013, 13:00

autor: Krystian Smoszna

Fan black metalu i szeroko rozumianych gier akcji. Kocha Dooma miłością prawdziwą.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - Geralt rusza w otwarty świat

Porozmawialiśmy z Konradem Tomaszkiewiczem z CD Projekt RED o ich najważniejszym projekcie. Wiedźmin 3, choć wprowadzi otwarty świat, nadal bardzo mocny nacisk będzie stawiał na wciągającą historię, narrację i klimat.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na PC – Geralt rozwija skrzydła na pececie

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Mało która seria darzona jest w Polsce tak wielką estymą jak Wiedźmin. Studio CD Projekt RED podbiło serca miłośników RPG pierwszą grą w 2007 roku, a drugą ten sukces tylko przypieczętowało. Nadchodząca wielkimi krokami „trójka” budzi więc zrozumiałe emocje i pozwala mieć nadzieję, że po raz kolejny otrzymamy dopieszczone RPG z charakterem, z jednej strony nieustępujące topowym produkcjom zachodnim, z drugiej diametralnie inne. O zbliżającym się hicie rozmawialiśmy z Konradem Tomaszkiewiczem, który w warszawskim zespole pełni rolę lidera projektu. Jego wypowiedzi w niniejszym artykule utwierdzają w przekonaniu, że trzecia opowieść o przygodach białowłosego Geralta stanie się wydarzeniem i to nie tylko nad Wisłą, gdzie zapewne ukaże się w pierwszej kolejności.

Pierwsze opublikowane obrazki nasuwają skojarzenia ze Skyrimem. Autorzy zapewniają jednak, że teren zostanie odpowiednio zróżnicowany, a chłodem powieje tylko na wyspach Skellige. - 2013-05-24
Pierwsze opublikowane obrazki nasuwają skojarzenia ze Skyrimem. Autorzy zapewniają jednak, że teren zostanie odpowiednio zróżnicowany, a chłodem powieje tylko na wyspach Skellige.

Nowy Wiedźmin, po raz pierwszy w krótkiej bądź co bądź historii serii, zaoferuje graczom w pełni otwarty świat. Koniec z dużymi, ale jednak ograniczonymi przestrzeniami z „dwójki” – tym razem, wzorem cyklu The Elder Scrolls, Geralt będzie mógł przemierzać ogromne połacie terenu, a wędrówka nie zostanie przerwana łatwo wybijającymi z rytmu ekranami ładowania. Co ciekawe, podobne rozwiązanie rozważano już przy okazji części drugiej, ale – jak twierdzi Tomaszkiewicz – trzeba mierzyć siły na zamiary i brać pod uwagę narzędzia, jakimi się dysponuje. W kolejnych latach „Redzi” pracowali nad rozwojem autorskiego silnika i dopiero przy okazji jego trzeciej wersji zastosowano nowy rodzaj przepływu danych. To właśnie ten mechanizm, razem z pozostałymi narzędziami, pozwala opowiadać nieliniową historię we w pełni otwartym świecie – dodaje Konrad.

Warto w tym miejscu nadmienić, że mocny punkt kolejnych Wiedźminów, czyli opowieść, absolutnie nie straci wraz z tą zmianą na jakości. Fabuła ciągle jest naszym oczkiem w głowie – zapewnia producent. – Została oczywiście dostosowana do otwartego światastąd brak podziału na akty, ale nie znaczy to, że będziemy traktować ją po macoszemu. To najważniejszy element gry i wiele uwagi poświęciliśmy temu, by pasował do nowych warunków.

Pełna swoboda eksploracji – jesteśmy na tak! - 2013-05-24
Pełna swoboda eksploracji – jesteśmy na tak!

Wzorem serii Gothic (czy wspomnianego już The Elder Scrolls) Wiedźmin 3 od samego początku zapewni pełną wolność eksploracji. Wątki fabularne zostaną powiązane z poszczególnymi krainami, a te będzie można odwiedzać w dowolnej kolejności. Bez drobnych sztuczek przy wprowadzaniu graczy w niuanse produkcji jednak się nie obejdzie, CD Projekt RED pragnie bowiem, żeby w tej brutalnej rzeczywistości odnaleźli się zarówno znawcy serii, jak i kompletni nowicjusze. Nie chcemy, żeby zaraz na początku ci drudzy zostali przytłoczeni masą informacji – wyjaśnia Konrad. – Staramy się skonstruować rozgrywkę tak, żeby stopniowo zanurzali się w wiedźmiński świat, z czasem odkrywając coraz więcej szczegółów i smaczków. A co z weteranami? Ci rzecz jasna będą mieć naturalną przewagę – to właśnie dla nich warszawiacy przygotowują liczne nawiązania, zarówno do książkowego pierwowzoru, jak i poprzednich odsłon cyklu. Dość powiedzieć, że wybory dokonane w Wiedźminie 2 będą mieć znaczenie w kolejnej części.

Zmiana koncepcji gry budzi oczywiście obawy, czy wędrówka nie stanie się nazbyt monotonna. Tomaszkiewicz uspokaja: Na każdym kroku zamierzamy zachęcać użytkowników do maksymalnej eksploracji świata, umieszczając w nim coś, co sami określamy mianem Points of Interests. Są to miejsca, które swoim wyglądem i atmosferą mają przyciągać gracza i sprawiać, że będzie on chciał sprawdzić, co jest w następnej jaskini, opuszczonej chacie czy latarni morskiej majaczącej na horyzoncie. Naturalnie taki odkrywca musi liczyć się z tym, że napotka przeciwnika, którego nie będzie w stanie pokonać, bo jego postać nie będzie jeszcze do tego przygotowana. Ale wówczas nic nie stanie na przeszkodzie, żeby odpuścić, wybrać inną ścieżkę, zdobyć wiedzę i większe doświadczenie w walce, a potem spróbować szczęścia raz jeszcze.

Graliśmy w Mount & Blade 2: Bannerlord – na ten sandbox warto czekać
Graliśmy w Mount & Blade 2: Bannerlord – na ten sandbox warto czekać

Przed premierą

W dalekiej Turcji szykuje się nam po cichu średniowieczna piaskownica totalna. Drugi Mount & Blade to gra całkowicie niszowa i wyraźnie nieoszlifowana, ale przy tym powalająca swoją skalą. Nic dziwnego, że powstaje tak długo!

Brud, neony, augmentacje – Cyberpunk 2077 wygląda oszałamiająco
Brud, neony, augmentacje – Cyberpunk 2077 wygląda oszałamiająco

Przed premierą

Nadchodzące dzieło CD Projektu RED najpierw wstrząsnęło E3, a teraz podbiło gamescom. Pokaz Cyberpunka 2077 w Kolonii tylko utwierdza w przekonaniu, że to projekt o gigantycznej skali, niesamowitym potencjale i fenomenalnej stylistyce.

Graliśmy w The Elder Scrolls: Blades – jaki jest kieszonkowy Skyrim?
Graliśmy w The Elder Scrolls: Blades – jaki jest kieszonkowy Skyrim?

Przed premierą

The Elder Scrolls: Blades wygląda imponująco na telefonie, ale dużo traci podczas samej rozgrywki. Zamiast pomysłowego Fallouta: Shelter w świecie Tamriel mamy uboższego pod każdym względem „Skyrima na komórki”.

Komentarze Czytelników (58)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
27.05.2013 02:33
odpowiedz
claudespeed18
142
error

Naturalnie taki odkrywca musi liczyć się z tym, że napotka przeciwnika, którego nie będzie w stanie pokonać, bo jego postać nie będzie jeszcze do tego przygotowana.

jakkolwiek to brzmi, jest dziwne w przypadku Geralta, który już powinien kłaść smoka kilkoma ciosami, ale cóż gra to gra ;)

27.05.2013 05:22
odpowiedz
realsolo
156
Generał

BARDZO BYM CHCIAL ABY do tego systemu Point of Interest dodano mozliwosc zaznaczania dowolnej liczby mniejsc na mapie z krotka notka; abym jak juz napotkam tego "trolla ktorego nie moge pokonac", mogl go sobie zaznaczyc na mapie (co by zrobil bohater w srredniowieczu;) i nie zapomnial o tym ciekawym znalezisku, ktore odwiedze pozniej. Ilez to miejsc w roznych grach sie pozniej zlewalo, bo nie chcialo sie poprostu od nowa szukac danego miejsca.

Druga sprawa - aby Point of Interest mialy jakies ciekawe rewardy - to ukryta skrzynka z jakims mieczem, to magiczna ksiazka czy ciekawa mini zagadka. Aby nie bylo jak w Elders Scroll gdzie przemierzamy cala jaskinie, aby na jej koncu podniesc 2 jablka i kubek wina.

27.05.2013 07:37
odpowiedz
Predi2222
101
CROCHAX velox

wzorem cyklu The Elder Scrolls, Geralt będzie mógł przemierzać ogromne połacie terenu, a wędrówka nie zostanie przerwana łatwo wybijającymi z rytmu ekranami ładowania.

Mam nadzieję że nie będzie też tak nuuudny jak skyrim .

27.05.2013 08:45
odpowiedz
Gambrinus84
92
GOL

GRYOnline.plRedakcja

warzoch2 -> Oczywiście, gra nie wyjdzie na starą generację. Poprawione, dzięki.

27.05.2013 09:12
😊
odpowiedz
pooh_5
96
Czyste Rączki

Połączenie totalnie otwartego świata z dobrą fabułą jeszcze nikomu nie wyszło

New Vegas

27.05.2013 09:51
odpowiedz
zanonimizowany737571
3
Pretorianin

TO BENDZIE MOZNA ZROBIC POSTAC CZY NIE?

27.05.2013 10:22
odpowiedz
Zorpen
60
Konsul

@up
Tak, bedzie mozna, mozesz stworzyc Geralta, albo Geralta, a jesli chodzi o klasy to mozesz zrobic Wiedzmina, albo Wiedzmina.

27.05.2013 12:45
😈
odpowiedz
crazy_race
52
Pretorianin

@drawed - Tak możesz stworzyć Geralta. Do wyboru będą klasy Wiedźmin, Wiedźminek i Wiedźma (ta klasa jest jeszcze niepotwierdzona).

27.05.2013 13:11
odpowiedz
taranssj4
89
Wyznawca Słońca

Studio cd projekt ma u mnie ogromny kredyt zaufania po wiedźminie 2 (Szczególnie po wsparciu gry, tj. masa patchy i dodatków), do tego sama gra to też światowa czołówka, dlatego "trójkę" biorę w ciemno. Możemy być dumni że to nasze polskie studio :-)

27.05.2013 13:13
odpowiedz
kokikoki
22
Chorąży

Ah rozmarzyłem się , czytając ten tekst wygląda jak ideał.Mam nadzieje , ze im się uda bo dwójeczkę miło wspominam.

27.05.2013 14:27
odpowiedz
Arcadius
87
Konsul
10

No cóż, w zapowiedziach jest to RPG idealny ! Oczywiście mam nadzieję, że wszystko im wyjdzie tak jak to sobie planują, ale postawili sobie bardzo wysoko poprzeczkę.

27.05.2013 14:36
👍
odpowiedz
kęsik
88
Legend
9.5

New Vegas

Dokładnie. Mam szczerą nadzieję, że REDzi pójdą bardziej w stronę NV niż Skyrima.

27.05.2013 14:48
😜
odpowiedz
FanWiedźmin
32
Pretorianin

Mogli by wrzucić jakieś screeny nowe :D Tak przed E3 zrobić fanom smaka :P

27.05.2013 20:04
odpowiedz
BŁOND_07
98
Konsul

Po wstępnych zapowiedziach i po przeczytaniu tego artykułu powiem tak: będę od nowego wieśka oczekiwał najlepszego, będąc przygotowanym na najgorsze, bo Redzi obiecują naprawdę dużo. Dobra, długa fabuła wraz z prawdziwie otwartym światem? Jeszcze żadne studio nie dokonało czegoś takiego, nawet Bethesda. A gdy Piranha Bytes stworzyła Gothica 3 z nastawieniem na rozmach i otwarty świat - wszyscy wiemy, jakie były tego skutki: ocean bugów i prawie nieistniejąca fabuła. CDPR oczywiście obiecuje co innego, ale nie można się pozbyć takich obaw. Na razie możemy czekać tylko do E3, a jeśli Redom naprawdę zależy na jakości ich gry, to spodziewałbym się też niejednokrotnego przesunięcia daty premiery.
Tak czy siak ten artykuł bardzo napawa optymizmem i pozwolił mi wyobrazić sobie, jak wyglądałaby idealna gra z Wiedźminem w roli głównej ;)

27.05.2013 22:49
odpowiedz
freedommen
64
Pretorianin

Patrząc jak sobie wysoko powiesili poprzeczkę, mam pewne obawy. Dużo wyjaśni się na E3. Martwi mnie trochę optymalizacja. Mam nadzieje, że ta nowa forma przepływu dany, którą zastosowali w swoim silniku (by nie było ekranów ładowania) jest na tyle sprawna, że gra będzie chodzić równie dobrze jak Wiedźmin 2. Oby nie gorzej.

27.05.2013 23:15
odpowiedz
HitmanSA
30
Legionista

Mam nadzieję, że nie rzucają słów na wiatr, szczególnie zainteresował mnie fragment o tym pojawianiu się bandytów i wpływie na fabułę, oraz to że każdy sub-qest będzie miał swoją własną historię.

28.05.2013 17:10
odpowiedz
Ogame_fan
98
KH3!!

Liczę że to pójście w stronę Skyrima to nie tylko przechwałki. Oba wiedźminy to porządne gry ale do produkcji Bethesdy czy nawet (wczesnego) Bioware nie mają startu.

28.05.2013 20:49
odpowiedz
warzoch2
26
Centurion

Premiera to 2014 rok - Redzi znani są z tego, że nie przekładają premiery - gra jest w produkcji od 2 do 1 roku :)

30.05.2013 01:44
odpowiedz
zanonimizowany737571
3
Pretorianin

BENDZIE JEDNA POSTAC DO WYBORÓ CO ZA NUDIARSTWO

30.05.2013 02:29
😁
odpowiedz
xKoweKx [stalker.pl]
80
Pretorianin

Ale jakie błędy Skyrima? Przecież daliście tej grze MAKSYMALNĄ notę, czyli musi być idealna!

30.05.2013 23:17
😊
odpowiedz
FanWiedźmin
32
Pretorianin

drawed

Będzie jedna... Ale JAKA! Toż to sam GERALT Z RIVII Biały Wilk ;)

31.05.2013 09:37
odpowiedz
poltar
135
Generał

Mam nadzieje ze W3 nie bedzie jak "gigantyczna epicka produkcja Skyrim". Czyli nudna, przewidywalna, płaska fabuła, nieciekawe postaci i nuzace questy poboczne stanowiace kalke samych siebie.

Dobrze by bylo tez zeby osoby wypowiadajace sie o Wiedzminie jako pogromcy swiata ktory pierdnieciem zabija smoki a ciosem miecza powala cale miasta zapoznaly sie ze zrodlami - krotko mowiac ksiazkami autora.

PS. Na marginesie - Geralt doskonale wiedzial czym jest ów "Diaboł" - a mianowicie Silvanem - i z tego powodu zreszta nie zgodził sie go zabic.

Dotychczasowe gry - zamkniety swiat, niezla fabula i bogaty w osobowosci swiat (glownie dzieki pierwowzorowi ksiazkowemu) - wyznaczyli trojce niezly prog. Zmiana swiata na otwarty z zachowaniem tych zalet bedzie zadaniem awykonalnym jak dla mnie. Albo owa otwartosc bedzie udawana albo gra powieli kardynalne bledy Skyrima (przypomne ze po skonczeniu fabuly TA SAMA osoba mogla traktowac cie jako zbawce krainy i slac ci unizone poklony i jednoczesie zlecic ci ZADANIE - ukradnij cos ze straganu zebys udowodnil swoja wartosc. Kretynizm do potegi, jakich wiele dzieki owej otwartosci. Rzeklbym nawet ze gigantyczny i epicki. Nikt sie z tym jeszcze nie zmierzyl i nie sadze by Redsom sie udalo, choc nadziei miec nie przestaje.)

31.05.2013 18:07
odpowiedz
Magiczny_Cyborg
2
Junior

O samą grę się nie martwię. Redzi wiedzą co robią, grę kupię w ciemno, bo wiem, że wszelkie bugi będą natychmiast łatane. Jedyne czego się obawiam to to, że do czasu premiery nie uzbieram na nowy komputer...

01.06.2013 17:54
👍
odpowiedz
dj_sasek
92
Freelancer
9.0

Zobaczymy jak w przypadku takiej gry z otwartym światem poradzą sobie z bugami, o które nie trudno w grze o takiej skali. Dwójkę przeszedłem, ale średnio mi pasowała, tak samo średnio mi się system walki podobał. Liczę na usprawnienia. Chwała REDsom za to, że nie klepią gier na tym samym silniku, tylko go modyfikują za każdym razem. Nie każdy jest tak odważny, aby robić tak duże posunięcia. Zobaczymy jak wyjdzie w praniu, na razie z grą wiąże olbrzymie oczekiwania. Ja po cichu liczę na coop. Może chociaż w darmowym patchu.

01.06.2013 19:26
odpowiedz
Dekarien
3
Junior
9.0

Na szczęście uniwersum stworzone przez Sapkowskiego jest wręcz wymarzonym gruntem pod grę RPG z rozbudowanym światem i fabułą: Geralt przyjeżdża do jakiegoś miejsca; poluje na potwory; poznaje tamtejsze zwyczaje, ludzi i ich problemy, a w tle rozgrywa się główna fabuła łącząca jego dzieje w spójną całość. I tak pewnie będzie wyglądała 3 część Wiedźmina.
Jedyne, o co trzeba się będzie martwić moim zdaniem to sam gameplay: czy gra będzie zabugowana; czy rozgrywka będzie zajmująca i przyjemna; czy będzie dało się wleźć na piechotę/konno na szczyt każdego logicznie niedostępnego szczytu, czy dachu itd.

01.06.2013 20:10
😉
odpowiedz
Łoker men
50
Teamtrheestars

Nie przepadam za tą serią szczerze mówiąc , zbyt wulgarna i ponura przy czym próbuje nas tym pierwszym rozśmieszyć a drugim przybić , takie nie ma nadziei ale i tak się pośmiejmy.Ja tam wolę nieco bardziej heroiczne historie ale co kto lubi.:)

02.06.2013 11:28
odpowiedz
adi1998pl
1
Junior

Mam nadzieję, że CD Projekt stworzy niezłą grę, która jeśli chodzi o swobodę to dorówna Skyrimowi. W Skyrimie miałem 70 godzin, chciałbym aby Wiesiek starczył mi na 100 godzin.

09.06.2013 01:29
odpowiedz
Nolifer
114
The Highest
9.5

Jak dla mnie szykuje się ideał i nie wierzę , że oprócz jakich niedoróbek technicznych gra może mieć jakieś minusy. Daje w ciemno 10 , ew. 9.5 za błędy techniczne spowodowane ogromnym światem.

11.06.2013 17:06
odpowiedz
Tous
4
Junior

"z pozostałych ujawnionych terenów warto wymienić jeszcze deltę Pontaru z tętniącym życiem Novigradem"
w opowiadaniach Novigrad był prawie 30tys. miastem ;p

07.01.2014 21:34
odpowiedz
Bllazer
85
Konsul

mysle ze dobrym pomyslem byloby stworzenie kilku super bosow ktorych pokonanie na kazdym poziomie trudnosci byloby bardzo trudne,wymagalo rozmachu przygotowan np.emereald w ff7,jakis boss z 1000000hp ,gdzie przygotowania do walki I zeebranie sprzetu I artefaktow dawalo by extra godziny gry.cos ponad fabule I dla prawdziwych rozkwiniaczy aby bylo to zagadka jak go pokonac I mobilizowalo armie graczy do znalezienia sposobu I dzielenia sie spostrzezeniami.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze