Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 stycznia 2013, 13:00

autor: Grzegorz Ferenc

StarCraft II: Heart of the Swarm – dodatek na miarę Brood Wara? - Strona 3

O Heart of the Swarm szerzej pisaliśmy ostatnio we wrześniu. Jak od tamtego czasu zmienił się nadchodzący dodatek do StarCrafta II? Czy możemy mieć nadzieję na równie dobre rozszerzenie, jakim swego czasu okazał się Brood War do pierwszego StarCrafta?

System komunikacji z SI

StarCraft II: Heart of the Swarm – dodatek na miarę Brood Wara? - ilustracja #1

W podsumowaniu profilu gracza można na bieżąco śledzić nasze postępy w grze każdą z trzech ras. Chwilę po wprowadzeniu nowego systemu bardzo szybko nabijało się kolejne poziomy. Teraz jest to o zdecydowanie bardziej czasochłonny proces.

Rozbudowanie komunikacji z komputerowym rywalem jest kolejnym krokiem w kierunku otwarcia StarCrafta II na bardziej casualowych graczy oraz stworzenia trybu rozgrywki, w którym będzie można testować nowe buildy i taktyki – prawdopodobnie ten element miał na myśli Mike Morhaime, kiedy kilka tygodni temu zapowiedział wprowadzenie „obszaru treningowego” w Heart of the Swarm. W praktyce gracze zyskają większą możliwość personalizacji stylu rozgrywki sojuszników lub przeciwników. Gracz SI będzie dysponował 10 poziomami trudności (obecnie jest ich 5), a ponadto w dowolnym momencie podczas gry da się określić, jaką strategię rozbudowy ma zastosować w dalszej perspektywie (np. „szybki atak”, „rozwój ekonomii” itd.) oraz które jednostki zbudować. Zyskamy także możliwość interakcji z komputerem, wydając mu konkretne rozkazy na mapie (np. „wykonaj zwiad”, „zbuduj bazę”, „atakuj”), a z kolei on będzie na bieżąco informować o swoich działaniach, chociażby gdy odkryje budynki przeciwnika.

Jak na razie w becie dostępne są zaledwie trzy poziomy trudności SI oraz podstawowy zestaw strategii rozbudowy, ale Blizzard zapowiada ich stopniowe zwiększanie z czasem. Jest to bez wątpienia krok w słuszną stronę, który uczestnicy beta-testów przyjęli entuzjastycznie.

Więcej opcji i nowe animacje

Kerrigan broni, Kerrigan radzi, Kerrigan nigdy cię nie zdradzi. - 2013-01-04
Kerrigan broni, Kerrigan radzi, Kerrigan nigdy cię nie zdradzi.
StarCraft II: Heart of the Swarm – dodatek na miarę Brood Wara? - ilustracja #4

Co ciekawe, w StarCraft II: Heart of the Swarm funkcjonuje opcja Players Near You, która – jak sama nazwa wskazuje, umożliwia wyszukiwanie znajdujących się w pobliżu użytkowników gry. Pozwala ona na nawiązywanie nowych znajomości lub wygodniejszą rozgrywkę z przyjaciółmi. Czyżby Blizzard chciał za wszelką cenę zrekompensować graczom brak zabawy za pośrednictwem sieci lokalnych (LAN)?

Ostatnią z bardziej znaczących nowości z punktu widzenia interfejsu jest wprowadzenie większej liczby opcji personalizacji rozgrywki oraz nowych efektów graficznych i dźwiękowych. Menu „Rozgrywka” w opcjach rozrosło się o wiele nowych elementów, od możliwości automatycznego zaznaczania wszystkich larw po określenie sposobu wyświetlania pasków życia oraz personalizację menu obserwatorów. Ta ostatnia nowość z pewnością przypadnie do gustu komentatorom StarCrafta II. Heart of the Swarm zyska także wiele nowych animacji śmierci (i tańców) jednostek, ciekawsze efekty graficzne (bardziej organiczna prezencja zergowej biomasy, burze śnieżne i piaskowe, a nawet nowy wygląd jaj zainfekowanych terran), oraz – ma się rozumieć – nowe dźwięki i utwory muzyczne. Po odniesionym zwycięstwie na ekranie pojawi się też krótka animacja z logiem rasy i imieniem gracza.

Obecny stan balansu

Sektor Koprulu aspiruje do miana najbardziej zbalansowanego we wszechświecie. - 2013-01-04
Sektor Koprulu aspiruje do miana najbardziej zbalansowanego we wszechświecie.

Zmiany w funkcjonowaniu platformy Battle.net to jedna strona medalu w kwestii ulepszania StarCrafta z punktu widzenia rozgrywki wieloosobowej. Istotne dla przyszłości tytułu Blizzarda na arenie e-sportowej pozostaje odpowiednie zrównoważenie rozgrywki i możliwie jak największe urozmaicenie wachlarza dostępnych strategii i taktyk. Jest to konieczne, ponieważ po dwóch latach od premiery Wings of Liberty gra każdą z ras sprowadza się do pewnych utartych schematów, a niektóre jednostki w ogóle poszły w odstawkę. Kluczowe są więc zmiany w balansie, zarówno poprzez wprowadzenie nowych wojsk, jak i innowacje w sposobie działania już istniejących. Poniżej opisaliśmy pokrótce aktualny stan rozgrywki każdą z ras, natomiast w następnej sekcji dowiecie się, jakie konkretnie zaaplikowano zmiany.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.