Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 18 stycznia 2011, 08:53

autor: Jacek Hałas

Test Drive Unlimited 2 - test przed premierą - Strona 6

Do premiery najnowszej odsłony serii Test Drive pozostało już niewiele czasu. Przyglądamy się zaawansowanej wersji beta gry, bardzo dokładnie testując tryb dla pojedynczego gracza.

Testowana przeze mnie zaawansowana wersja beta była, o dziwo, bardzo stabilna. Grze nigdy nie zdarzyło się „wykrzaczyć”, a sporadyczne błędy dotyczyły między innymi opóźnionego doczytywania się tekstur czy nagłego pojawiania się niektórych obiektów otoczenia. Na procesorze Intel i5 750 i karcie graficznej GeForce GTX 260 gra działała płynnie w rozdzielczości 1280x1024 i maksymalnych detalach. Liczba klatek animacji oscylowała w granicach 40-50, nigdy nie spadając poniżej trzydziestu. Z jednej strony to zadowalający rezultat, ale z drugiej osoby ze słabszymi konfiguracjami sprzętowymi zapewne mogą jedynie pomarzyć o płynnej rozgrywce i jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości oprawy wizualnej. Korzystając z okazji, pragnę zwrócić uwagę na bardzo toporny w wersji beta interfejs użytkownika. Nawigacja pomiędzy kolejnymi oknami odbywała się wolno i była utrudniona przez wyświetlanie ikon zamiast przycisków z klawiatury. Oby finalna wersja nie przypominała robionego na szybkiego portu z konsoli i była pod tym względem bardziej przyjazna dla gracza.

Zarówno cykl całodobowy, jak i zmienne warunki pogodowenależy pochwalić za dopracowanie.

Warstwa dźwiękowa wypadła już niestety znacznie gorzej. Odgłosy silników pojazdów wydały mi się ciut lepsze od tych w pierwszej części, aczkolwiek do poziomu prezentowanego przez konkurencyjne ścigałki (jak chociażby ostatnią odsłonę serii Need for Speed) daleka droga. W wersji beta dostępne były dwie stacje radiowe – jedna grająca muzykę elektroniczną, a druga różne odmiany rocka (od lekkich melodii o popowym zabarwieniu do wyraźnie cięższych brzmień). Zdecydowanie brakowało mi stacji z muzyką klasyczną, przy której często jeździłem w „jedynce”. Dziwna wydaje się też być decyzja o występowaniu takich samych stacji radiowych na obu wyspach, które znajdują się w różnych zakątkach świata. Oby w wersji sklepowej pojawiły się inne muzyczne propozycje. Pewnym pocieszeniem jest natomiast to, że wzorem chociażby serii Grand Theft Auto stacje mają własnych DJ-ów i puszczają wiele zabawnych audycji oraz reklam.

Podsumowanie

Beta single playera Test Drive Unlimited 2 nie wywołała u mnie tak pozytywnej reakcji, jak początkowo się spodziewałem, ale z drugiej strony wypada uczciwie przyznać, że nie zawierała też żadnych poważniejszych uchybień i niedoróbek. To dobrze, że producent wziął sobie do serca wiele nieprzychylnych opinii ze strony osób, które testowały wcześniejsze wersje, gdyż na tę chwilę do pełni szczęścia potrzebne jest jedynie doszlifowanie wybranych elementów gry. Moim zdaniem największych poprawek powinien doczekać się model jazdy, tak by był bardziej przyjazny dla pecetowców i umożliwiał lepsze dostosowanie poziomu trudności do własnych umiejętności. Przydałoby się też uzupełnienie parku maszyn o brakujące marki. Na lutową premierę TDU 2 czekam pomimo tych drobnych wpadek z dużym zniecierpliwieniem, szczególnie że to raczej multiplayer będzie odgrywał pierwszorzędną rolę w ocenie jakości oraz żywotności gry.

Jacek „Stranger” Hałas

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.