Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 17 lipca 2009, 11:19

autor: Krystian Smoszna

Fan black metalu i szeroko rozumianych gier akcji. Kocha Dooma miłością prawdziwą.

Arcania: Gothic 4 - przed premierą

Arcania, czyli czwarty Gothic, jawi się na razie jako wielka niewiadoma. Niemcy nie próżnują i co rusz serwują rozmaite zmiany, nierzadko kontrowersyjne. Czy dzięki tej strategii uda się im wyciągnąć słynną serię z dołka?

Przeczytaj recenzję Arcania: Gothic 4 - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Zamieszanie powstałe po zerwaniu współpracy między studiem Piranha Bytes a firmą JoWooD Productions niekorzystnie odbiło się na serii Gothic. Pogarszające się relacje obu partnerów były prawdopodobnie główną przyczyną spektakularnej porażki, jaką poniosła trzecia odsłona cyklu, a także opublikowany później dodatek o nazwie Zmierzch bogów. Niedopracowane i najeżone koszmarnymi błędami technicznymi produkty zebrały należne im cięgi i nastawiły fanów negatywnie zarówno do firm odpowiedzialnych za ich powstanie, jak i do żądnego zysku wydawcy, który w pełni świadomie wrzucił te buble na rynek. Nawet dziś, kilka lat po premierze, trzeciemu Gothicowi daleko do ideału, choć trzeba uczciwie przyznać, że tworzący poprawki fani i tak wykonali kawał dobrej roboty. Rozszerzenie nie miało już do łatek tyle szczęścia co podstawka, więc nadal pozostawia sporo do życzenia.

Od rozstania wspomnianych wyżej firm minęło już kilka lat i obie strony zdążyły w tym czasie zakopać topór wojenny, ale o dalszej współpracy nie może być mowy. Dziś każda z nich na własną rękę tworzy grę RPG, z których każda – jak nietrudno się domyślić – ze słynną serią będzie mieć sporo wspólnego. Jako pierwsza uderzy Piranha Bytes, gdyż ich Risen – będący klonem Gothica osadzonym w zupełnie innych realiach – trafi do sklepów już za kilka miesięcy. Prawowitą kontynuację szykuje natomiast JoWooD, który do wykonania trudnego zadania wynajął niemieckie studio Spellbound. Nasi zachodni sąsiedzi korzystają z bogatego uniwersum, ale jak się za chwilę okaże, mimo licznych odwołań do pierwowzoru, Arcania nie będzie takim samym produktem jak wcześniejsze przygody Bezimiennego.

Symbolem zmian jest umieszczona w prawym górnym rogu minimapa.Amerykanie będą cieszyć się z ułatwienia,dotychczasowi fani niekoniecznie.

Dla fanatycznych wyznawców Gothica dużym zaskoczeniem będzie informacja, że w Arcanii nie wcielimy się w tego samego bohatera, z pomocą którego kilka lat temu zwiedziliśmy Górniczą Dolinę, wyspę Khorinis a także Nordmar, Varant i Myrtanę. Autorzy gry zdecydowali się na radykalny krok i starego śmiałka zastąpili nowym, wykazującym ogromny potencjał wojownikiem, który tradycyjnie już zmuszony będzie samotnie stawić czoła zakłócającemu porządek na świecie złu. Rzecz jasna w czwartym Gothicu pojawi się doskonale znany wszystkim fanom serii Bezimienny, ale tym razem wyłącznie w charakterze bohatera niezależnego, który na dodatek będzie pełnić rolę głównego antagonisty. Intrygujące, nieprawdaż?

Na temat fabuły nowej gry nie wiadomo na razie zbyt wiele. Pewne jest to, że akcja Arcanii będzie rozgrywać się dziesięć lat po Zmierzchu bogów, w którym Bezimienny, widząc zbliżający się wielkimi krokami konflikt pomiędzy przywódcami odbitej z rąk orków Myrtany, postanowił kolejny raz interweniować. Wskutek tych wydarzeń, heros objął wreszcie samodzielne rządy nad zjednoczonymi krainami i obwołał się królem, przybierając imię Rhobar III. Niestety, z biegiem czasu samozwańczy monarcha stał się na wskroś zły, a jego krwawe rządy doprowadziły do tego, że podległa mu ludność zaczęła stawiać czynny opór. Do grona buntowników dołączył również młody rybak, który po zagładzie rodzinnej wioski poprzysiągł okrutnemu władcy zemstę i zapragnął go zabić. W tym też momencie rozpocznie się właściwa przygoda, a my otrzymamy szansę wcielenia tegoż planu w życie.

The Elder Scrolls: Blades to fantastyczny… symulator otwierania skrzyń
The Elder Scrolls: Blades to fantastyczny… symulator otwierania skrzyń

Przed premierą

„Ogromna gra RPG”, „produkcja wierna serii The Elder Scrolls”, „grafika rodem z wiodących konsol” – tak Todd Howard zapowiadał mobilne TES: Blades niecały rok temu. Udostępniona wczesna wersja pokazuje problemy gry, ale też jej nieoczekiwane zalety.

Graliśmy w The Elder Scrolls: Blades – jaki jest kieszonkowy Skyrim?
Graliśmy w The Elder Scrolls: Blades – jaki jest kieszonkowy Skyrim?

Przed premierą

The Elder Scrolls: Blades wygląda imponująco na telefonie, ale dużo traci podczas samej rozgrywki. Zamiast pomysłowego Fallouta: Shelter w świecie Tamriel mamy uboższego pod każdym względem „Skyrima na komórki”.

Graliśmy w Mount & Blade 2: Bannerlord – na ten sandbox warto czekać
Graliśmy w Mount & Blade 2: Bannerlord – na ten sandbox warto czekać

Przed premierą

W dalekiej Turcji szykuje się nam po cichu średniowieczna piaskownica totalna. Drugi Mount & Blade to gra całkowicie niszowa i wyraźnie nieoszlifowana, ale przy tym powalająca swoją skalą. Nic dziwnego, że powstaje tak długo!

Komentarze Czytelników (123)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
19.07.2009 16:58
odpowiedz
Verant
7
Chorąży

Bart2233 no trochę w tym racji , był rozłam i już nikt nie chciał wracać do Gothica ani twórca ani wydawca. Sami twórcy Arcanii powiedzieli że zależy im na tym żeby gra sprzedawała się dobrze za oceanem , czyli robią grę dla kasy , zaś twórcy Risena powiedzieli że to gra dla fanów Gothica . Miejmy nadzieje że Risen wypali ;]

19.07.2009 17:41
odpowiedz
deadhead
41
Chorąży

Severius - ślepy i głupi to może jesteś ty...? D: Zanim coś napiszesz to lepiej pomyśl.
Z twoich wypocin widzę, że masz chyba fobie na punkcie Piranha Bytes...
Część ludzi porównuje Arcanie do Risen i ma do tego prawo. Niektórzy więcej szans dają grze PB i to ich sprawa, ty dajesz Arcani...i gdzie tutaj problem?

Większość tutaj wspomina o samej Arcan'i i tyle. Ja się nie odniosłem do Risen, a wyłącznie do G4 i moich obaw. Dla ciebie każdy kto ma inne zdanie na temat Arcani to musi być tępy fan Risen.

- Może to tobie zapłacili za ten tekst? ( to twój zarzut - używam twoich argumentów...).

- Ty merytoryczny jesteś tak samo jak 99% ludzi po drugiej strony barykady...
- Raz piszesz że Risen to kopia G3...i masz to za złe...innym razem, że brak czegoś z G3 to błąd...Weź się zdecyduj Ok?

- Skoro jak twierdzisz ten sam silnik...rozumiem, że dla ciebie każda gra powstała na osobnym silniku? Jak nie ma nowego silnika to już klapa tak?! xD

- POzdrów też o.Rydzyka ;]

- "Co mi się bardzo podobało, cóż, twórcy zrobili ukłon w kierunku typowej konsolowej bijatyki," - jeśli dla ciebie szczytem RPG'ów są te konsolowe to gratulacje. Faktycznie lepiej nie czytać co wypisujesz, bo nie możesz w takim wypadku odnieść się merytorycznie do innych gier. Lubisz jeden typ to graj, ale nie wypisuj takich rzeczy. Takie odnoszę wrażenie bo do każdej części masz zarzuty i jednocześnie bronisz 4...której zaletą jest konsolowość i spłycenie gry...

- "Co widać jeszcze z tych filmików, blokowanie łuku czy broni na danym przeciwniku pochodzi typowo z produkcji na konsole, czy nawet wspomnianego już Fable"
- kolejne odniesienie do konsoli...najlepiej gdyby Arcania wyszła tylko na PS3 i 360-ke ;] Wtedy nikt nie musiałby wysłuchiwać wojenek fanów R vs A.

- "Ludzie narzekający na minimapę... ehh w Gothicu 1 i 2, były mówione konkretne miejsca, gdzie należy czegoś szukać, jednak świat tych Gothiców nie był duży." - wiesz RPG nie polega na tym żeby wrzucić wielki świat nicości. Lepiej mieć np. 3 obozy (które i tak są rozbudowane i ciekawe) i np. podział jak w G2 niż biegać bez sensu po pustyniach, lasach itp.
Gothic mały nie był, raczej podzielony na rozdziały i przez to większość poznawało się w głównej mierze stopniowo.
Jak piszesz może lepiej to rozwiązać jak w starych Gothic'ach ? Zresztą tam też nie każdy mówił dokładnie gdzie znajduję się to czego szukamy.

- Nikt nie oszalał ludzie po prostu czekają na nową produkcję i mają nadzieję, że wyjdzie z tego dobra gra.

- Piszesz ponownie jedynie o swojej wizji i odczuciach, które są subiektywne ;]. Jedyną rzeczą, którą chwalisz poza konsolowością Arcani jest jej grafika. Czy gra opiera się na grafice? Tym bardziej, że jest to RPG?! Klimat tworzy wszystko co składa się na grę.
"Już mam dość zabijania podobnych bestii i grania w klony Gothica, Two Words czy Obliviona - chce czegoś NOWEGO!" - a co nowego w świecie RPG oferuje Arcania? Czym wciągnie fanów na setki godzin? Automatem do walki? Świecącą się grafiką?

Ty chyba naprawdę zostałeś nasłany (j/k) przez wydawcę Arcani, JooWood albo Spellbound....bo mogę ci zarzucić to samo co ty innym. I fani Risen i Ty przesadzanie, bronicie gier których nie ma, firm która je produkują i wydają...- F.A.N.A.T.Y.C.Y. D:
Jesteście graczami i powinniście stawiać jak największe wymagania w stosunku do producentów/wydawców i ich dzieł - bo to leży w waszym interesie.

P.S. Ktoś tutaj napisał o tym że amerykanie nie czują średniowiecza...i ma niestety rację Fallout'a mogą robić (chociaż nowy to bardziej Simsy :P), ale jestem zdania że dzisiaj gry odchodzą od fundamentów i kierowane są do ogólnych odbiorców.

Jak to chyba pozwiedzał Peter Molyneux - coś w stylu "dlaczego ograniczać krąg odbiorców, chce żeby każdy mógł grać w moje/innych gry blabblabla" - wyprodukujemy to co się najlepiej sprzeda, a resztę zrobię spece o PR i marketingu xD
Produkowane są tak, żeby podobać się wszystkim. To jak z muzyką, nie każdy lubi "ambient" "folk" czy "metal" - czy nie lepiej wyprodukować coś co kupi 7-8 na 10 niż to co znajdzie uznanie u 2-3 osób na 10? Dlaczego radio Zet czy RMF ma największe słupki? Bo męczy w 99% tandetą muzę...
Gry to biznes i są robione po to żeby zarobić, takie jest życie i już.
Tylko, że to nie powinno oznaczać, że 90%z nich to zwykła papka nie warta uwagi na poziomie "Mody na Sukces", Britney itp. jako odpowiedników.
To, że X osób - fanów cięższych klimatów, nieszablonowych rozwiązań, łamigłówek, braku ułatwień i prostoty ma inną wizję niż prezesi firm nie ma znaczenia przy produkcji czegokolwiek ;)
Nam pozostaje artykułowanie własnych opinii, rozsądne wydawanie kasy i zapaleńcy, którzy tworzą dla wąskiego grona odbiorców.

19.07.2009 20:38
odpowiedz
ozyreusz666
1
Junior

No cóż obejrzałem materiały na temat Risen na gametrailers i miałem to samo uczucie co siadając przed każdą nową częścią gothica na 3 kończąc.
Było to uczucie jakbym wrócił do domu. Lasy soundtrack, zachowanie postaci, otoczenie.
Panowie i Panie Arcania to zamerykanizowana gra i można to poznać już po filmikach gameplayi natomiast Risen sprawia, że znowu czuję się jakby przy moim boku maszerował adanos.
Arcania to tylko bajer graficzny, Raisen zresztą jak to pokazał wywiad gry-online z twórcami gry to kontynuacja co prawda nie gothica lecz jego ducha

PS wybaczcie za podwójny post ale wiecie ciśnienie chwili
severius ty chyba nigdy w gothica nie grałeś

19.07.2009 21:11
👎
odpowiedz
kęsik
89
Legend

Obejrzałem właśnie sobie gameplay i co stwierdziłem? To nie Gothic tylko jakieś ulepszone Two Worlds czy Oblivion...

19.07.2009 21:20
odpowiedz
Verant
7
Chorąży

kęsik bardziej to śmieszne Two Worlds . Oblivion to już inna bajka.

19.07.2009 22:17
odpowiedz
era91
21
Legionista

Mnie mocno martwi jedna sprawa. Mianowicie ograniczenia jeśli chodzi o eksplorację świata.
Idąc za przykładem takiego GTA, muszę dodać, że i właśnie w tamtej grze też mnie to cholernie denerwowało.

Reszta wygląda całkiem nieźle. No i stary znajomy bezimienny dostanie w końcu jakiegoś nejma, czyli jednak zmiany ogromne ;D

19.07.2009 23:03
odpowiedz
Severius
16
Centurion

----> deadhead

Z twoich wypocin widzę, że masz chyba fobie na punkcie Piranha Bytes...

Wiesz co to rachunek zaufania? PB stworzyło w sumie 5 gier:
Gothic I, Gothic II, Gothic II Noc Kruka, Gothic III, Gothic III Zmierzch Bogów - pierwsze trzy są bardzo dobre, kłócą się o miano najlepszych RPGów, ale pozostałe dwa? To jest ten sam silnik, na którym powstaje Risen - ociężały, pełny dziur, chociaż pokazuje na prawdę piękną powłokę swoich możliwości. Co dane nam było zobaczyć w Gothicach serii III, ohh i daj spokój że te gry są bardzo dobre - bo w porównaniu z tymi cudownymi poprzednikami - nie są. Brak im fabuły, gra składa się wręcz całkowicie z zadań pobocznych, brak im "ociężałego klimatu poprzedniczek, to zupełnie nowe gry gdyby tylko nie miały w nazwie Gothic i nie dotyczyły Beziego, mogły by Gothicami w ogóle nie być - to samo ludzie zarzucają teraz Arcani. Ale wróćmy do rachunku zaufania - 3/5 tyle wynosi, oblicz sobie teraz procentową szansę, wylicz zmienną i wyjdzie ci prawie dokładna suma procentowa, która zaświadczy, jaka jest szansa iż Risen będzie dobrą grą.

Jednak ja ich tych szans nie odbieram, bo Risen za pewne będzie grą dobrą - jednak nie widzę sensu w jej przedwczesnym uznawaniu za króla królów RPG i dlatego wstawiam się na podstawie materialnych dowodów za konkurencją (i uznaję moją wypowiedź za bardziej merytoryczną niż "Risen wymiata Arcania SUX!".

Ehhh jaką wspaniałą cechą jest czytanie ze zrozumieniem:

"Raz piszesz że Risen to kopia G3...i masz to za złe...innym razem, że brak czegoś z G3 to błąd...Weź się zdecyduj Ok? "

Jestem zdecydowany... To że Risen jest kopią G3 jest złe, ale gdzie ja powiedziałem, że brak czegoś z G3 to błąd, ha? Stwierdziłem, że będzie to klon Gothica 3 ale bez Gothica (bez świata, bez zdarzeń, bez bohaterów, bez ehhh...) i jest to błędem, złodziejstwem i profanacją! :]

'jeśli dla ciebie szczytem RPG'ów są te konsolowe to gratulacje. Faktycznie lepiej nie czytać co wypisujesz, bo nie możesz w takim wypadku odnieść się merytorycznie do innych gier.'

Szczytem w konsolowych bijatykach jest dla mnie system walki, jeśli twierdzisz, że takie gry jak Oblivion czy wałkowany już setki razy Gothic - mają ten system lepszy, to jest mi ciebie przykro i wiesz co? Kupie ci PS3... Bardziej mnie jednak znowu boli twoje czytanie ze zrozumieniem, gdyz ja już to wcześniej napisałem :)

Gdybyś dalej nie zauważył, wszystkie moje argumenty dotyczące Arcani są antyargumentami na pot wylany tutaj przez użytkowników, gdybym miał subiektywnie ocenić całkowicie Gameplay Arcani na pewno przeczytał byś moja dokładną rozprawkę na ten temat, jednak nie chcę mi się tyle przy tym bawić. Moją jedyną nadzieją jest, że inni ludzie subiektywnie porównają owe gameplaye.

----> Ozyreusz
Mój szanowny IKSFire wskazuje, że na wszystkie części Gothiców łącznie straciłem 319 godzin, ile pokazuje twój? :)

I tak nie zostanę pewnie właściwie odebrany, like always na forach skupiających ludzi nie podzielonych tematycznie, zastanawiało mnie, dlaczego zawsze takie fora inteligencją nie grzeszą...
No cóż, nie popełnię kolejnego błędu i już tu nie zajrzę - obiecuję :)

"POzdrów też o.Rydzyka ;]" - lepiej dać z siebie wydrzeć pieniądze mając pełną świadomość że się je oddaje za nic, niż uwierzyć w cuda, uwierzyć telewizji, uwierzyć w partię pochodzenia Służb Specjalnych PRL i oddawać te same pieniądze, okłamując samego siebie i innych, że jest dobrze i coś się zmieniło na lepsze, a nie wręcz przeciwnie :)

Cu All i do następnego tematu pełnego merytorycznych, inteligentnych wypowiedzi :)

20.07.2009 08:03
odpowiedz
siarkus
24
Chorąży

@Severius

Twoje zdanie, chociaż odmienne od mojego własnego, szanuję. Jednak proszę, nie wprowadzaj ludzi w błąd pisząc, że Gothic 3: Zmierzch Bogów zrobiło Piranha Bytes!!! Za ten śmiechu warty dodatek jest odpowiedzialne indyjskie studio TRINE oraz JOWOOD!!! Za niedopracowanie Gothic 3 oraz wydanie absolutnej porażki i nieporozumienia Gothic 3: ZB, winę ponosi tylko i wyłącznie łapczywy na pieniądze i mający za nic graczy, JOWOOD (to oczywiście moje zdanie). Dlatego to właśnie do Arcania: Gothic Tale (wydawca - JoWood) mam poważne obawy, czy nie powtórzy się to znowu to samo... Risena od początku roku dało się już ukończyć i od tego momentu trwa eliminowanie błędów oraz szlifowanie gampelayu. Poza tym w Risena już niektórzy grali (np. redakcja PLAY) i zgodnie twierdzą, że gra będzie świetna.

Oczywiście najlepiej dla nas wszystkich byłoby, gdyby obie gry okazały się bardzo dobre! :D

Pozdrawiam

20.07.2009 08:35
odpowiedz
_Luke_
204
Death Incarnate

Severius -> I tak nie zostanę pewnie właściwie odebrany, like always na forach skupiających ludzi nie podzielonych tematycznie, zastanawiało mnie, dlaczego zawsze takie fora inteligencją nie grzeszą...

Szkoda, ze Ty z kolei, nie grzeszysz kultura.

20.07.2009 08:56
odpowiedz
U.V. Impaler
175
Hurt me plenty

GRYOnline.plRedaktor naczelny

_Luke_ ---> Szacun za Goratha. ;)

20.07.2009 09:14
😊
odpowiedz
_Luke_
204
Death Incarnate

U.V. Impaler -> Dzieks :D

20.07.2009 10:03
😜
odpowiedz
Double_G
5
Legionista

Śmiać mi się chce z ludzi którzy najeżdżają masowo na Amerykanów tak jakby oni naprawdę byli kompletnymi debilami. Nie wierzcie we wszystko co pisze w necie i zwróćcie uwagę na to, że trend upraszczania gier panuje wszędzie a nie tylko w USA. Traktując innych z góry jak debili sami się stajecie takimi debilami.

20.07.2009 11:11
odpowiedz
Xardas3101
4
Legionista

Hmmm... Patrzac na te screeny przychodzi mi na mysl raczej Two Worlds niz Gothic...

20.07.2009 17:46
odpowiedz
pychu_PL
4
Legionista

Miejmy nadzieje że arcania nie przyniesie wstydu tak genialnej serii jak Gothic ( tak jak to zrobił Zmierzch Bogów) i przypomni nam czasy pierwszych części. A tak poza tematem ciekawe kto będzie podkładał głos nowemu bohaterowi w polskiej wersji arcani, oby nie Bogusław Linda.

20.07.2009 22:46
odpowiedz
hemik9
70
Centurion

Nowość, ulepszenie rzucania czarów poprzez ich stopniowanie. Po prostu to mnie rozwaliło. U.V. Impaler grałeś w G1,2 i 3? Przecież każda część posiadała stopniowanie czarów. Co prawda nie wpływało to na obszar działania, ale część czarów miała 3 stopnie mocy zwiększające obrażenia, a w G3 czary typu błyskawica/kula ognia po naładowaniu były samonaprowadzające. Co do blokowania broni strzeleckiej na wrogach to jest to po prostu krok wstecz do G2 z możliwością celowania z G3. Kombosy były już w G1 - wraz ze wzrostem opanowania broni ulegały odblokowaniu kolejne ciosy w przód i też trzeba było je wykonywać w odpowiednim momencie. Nie wiem czemu zrezygnowano z nich w G3. W tej części jednak walka w ręcz to totalna pomyłka i w żaden sposób nie można było przewidzieć starcia.

Tytuł zapowiada się ciekawie, nie spodziewam się jednak po nim jakiś rewelacji. Mam nadzieję, że jednak pozostawią graczom wolność jeśli chodzi o eksplorację. To jest przecież znak rozpoznawczy serii. Co do markerów na mapie to zależy. Jeśli nie będzie pełno bugów i zleceniodawca nie każe szukać na zachodzie, podczas gdy cel tak naprawdę jest na północy to nie będą potrzebne i gra tylko na nich straci. Jak chcę mieć markery to włączam TES4.

21.07.2009 08:11
odpowiedz
U.V. Impaler
175
Hurt me plenty

GRYOnline.plRedaktor naczelny

hemik9 ---> Grałem i to sporo. Jeśli chodzi o magię, w opisywanym przypadku kluczem jest słowo "obszar". W Arcanii ładowanie zaklęć zmieni efekt końcowy, a nie tylko wpłynie na zwiększenie obrażeń, czego doskonałym przypadkiem jest właśnie kula ognia. Mogłem się pomylić, ale z tego co pamiętam, w poprzednich grach nie wyglądało to tak samo.

Oczywistym jest, że kombosy były obecne we wcześniejszych Gothicach, ale w niczym nie zmienia to faktu, że w Arcanii system będzie zupełnie inny, co mam nadzieję, jasno i klarownie wytłumaczyłem w tekście.

22.07.2009 12:03
odpowiedz
kozi3000
97
Generał

myśle że będzie dłuższa fabuła niż w 3.grafika świetnie się prezentuje :P

23.07.2009 20:08
odpowiedz
smocur
1
Junior

Moim zdaniem ciągniecie fabuły i robienie kolejnej częśći to tylko i wyłącznie chęć wyciągniecia kasy od fanów gothica.Źle sie stało że Piranha Bytes rozstała sie z JaWood.Stworzyli oni razem naprawde świetne gry w szczegolności gothic 1. Gothic jest najlepszą grą RPG w jaką grałem. Mimo że 3 odbiegała od ideału przez bugi itp to i tak uważam że po wszystkich poprawkach ,patchach dało sie w nią pograć. I nie zmieniłem zdania co do całej serii. Jednak gdy wyszedł dodatek i czytałem pierszwe zapowiedzi Arcani szczerzę się wk..... Cała historia o tym że bezimienny ( w dodatku) wraca,próbuje jeszcze raz zjednoczyć ziemie jeszcze bym przebolał, ale że w Arcani stanie się królem Tyranem, i nie będzie można nim sterować i prawdopodobnie będzie trzeba przeciwko niemu walczyć dobiło mnie to. Ewidentnie Spellbound nie miało chyba pomysłu jak rozwinąć fabułę.Moim zdaniem jest to sztuczne i psujące klimat poprzednich częśći.Jak niewiedzieli co zrobić z głownym bochaterem to mogli zrobic nowa grę nie odnosząca sie do gothica. Chcą kase zarobic to niech robia nową grę anie ciagną w nieskończonośc i sztucznie takiej wspaniałej sagi jaką jest gothic . Świadomość ze będe musiał sterowac inna postacia i walczyć przeciwko tej którą wczesniej tak długo grałem jest do .... . Nie zamierzam grać w Arcanie chodz może to być dobra gra ale wg mnie klimat został w niej zepsuty na samym poczatku rezygnując z Bezimiennego.Saga Gothic powinna skończyć sie na 3 częściach + dodatek noc kruka, a dodatek do 3 częsci stanowiłby zakonczenie całej sagi a nie sztuczne przeciaganie do kolejnych częsci...

26.07.2009 15:40
odpowiedz
xardupa
11
Chorąży

Ja napewno kupie bo jestem fanem serii ale Gothic bez Piranha Bytes? to wogle gothic? ;]

26.07.2009 16:00
odpowiedz
Zingus123
22
Antyterrorysta

nie to nie Gothic to Arcania: A Gothic Tale

26.07.2009 16:03
odpowiedz
Montera
63
Legend

To chyba w ogóle zmiana całego tytułu i Gothic 3 Zmierzch Bogów zakończył całą serię !

26.07.2009 16:04
odpowiedz
Zingus123
22
Antyterrorysta

no Tytuł zawsze jest przed dwukropkiem a podtytuł po dwukropku no wiec wielce gothic z tego nie będzie takie są moje przypuszczenia

26.07.2009 16:06
odpowiedz
Jack6464
47
The Godfather

Źle sie stało że Piranha Bytes rozstała sie z JaWood.Stworzyli oni razem naprawde świetne gry w szczegolności gothic 1

Piranie tworząc Gothica 1 nie współpracowały z JoWood.

26.07.2009 18:31
odpowiedz
ZAP999
24
Pretorianin

Tak i znowu nam dają gps po co?Teraz to już nikt nie musi oglądać co jakiś czas mapy tylko lecą tam,jeszcze niech pomogą nam strzałeczką na górze,albo coś w stylu włącz mape,naciśnij w jakąś miejscowość i będziesz miał kropeczke na gps i idziesz w jej kierunku.Coraz łatwiejsze te gry.

26.07.2009 18:50
odpowiedz
Jack6464
47
The Godfather

ZAP999 - no fakt, to trochę takie 'niegothicowe', ale zauważ, że w dobrze ocenianym Oblivionie (który de facto był tworzony 'pod' pecetowych graczy) mieliśmy znaczniki, w którym kierunku mamy się udać (o opcji szybkiego przemieszczania się nie wspomnę). To już chyba znak czasów, nie zmienisz tego.

01.08.2009 17:41
👍
odpowiedz
Tolek Banal anal
4
Junior

No już trójka utraciła ten klimat ale była jeszcze znośna,o Zmierzchu bogów nie będę nawet sie wypowiadał bo ta gra nawet w 50% ukończona

spoiler start

nie

spoiler stop

spoiler start

była

spoiler stop

co do arkani najbardzej mnie oniesmiele że bezimienny siedzi na tronie i jest zły ble ble ble... chociarz morze z tego wyjsc całkiem dobry RPGPOZDRO!!!

01.08.2009 17:43
😜
odpowiedz
Tolek Banal anal
4
Junior

Najlepszy i bezkonkurencyjny był GOTHIC kur.. to była gra ... ten zabójczy klimat.. ,a jak sie jeszcze mroczne tajemnice zainstaluje to wogule...grr chyba będę instalował

02.08.2009 21:19
odpowiedz
Esha(t)onic
4
Junior

----> Severius PB nie stworzyło Gothica III Zmierzch Bogów. Zrobiło go hinduskie Studio Trine Game. Piranie nie zrobiłyby takiego shitu :/

02.08.2009 21:28
odpowiedz
Gr0mek666
43
Zdzichu Banan

Tylko Gothic 1 !!!

24.08.2009 16:10
👍
odpowiedz
zanonimizowany662158
1
Junior

Mnie martwi że w czwórce będzie liniowa fabuła.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze