Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 stycznia 2009, 09:09

autor: Jacek Hałas

Grand Theft Auto: Chinatown Wars - przed premierą - Strona 3

GTA powraca w kieszonkowym wydaniu. Z naszej zapowiedzi dowiecie się masy ciekawych rzeczy na temat najnowszego dzieła Rockstaru, zatytułowanego Chinatown Wars.

Sama metropolia ma funkcjonować na założeniach zbliżonych do tych z wcześniejszych odsłon sagi, choć będziemy mogli doszukać się tu pewnych zmian. W dalszym ciągu naszymi punktami wypadowymi będą kryjówki, w których nie tylko zapiszemy stan gry, ale także zaparkujemy samochód czy dokonamy doboru wyposażenia. W ramach ciekawostki warto dodać, że możliwe będzie zamawianie giwer online, tak by następnie zostały one automatycznie dostarczone do upatrzonej posiadłości. Ważnym usprawnieniem ma być opcja powtarzania wybranych misji oraz drobnych zadań, a będzie to służyć uzyskiwaniu lepszych rezultatów, prezentowanych w formie brązowych, srebrnych oraz złotych pucharków. Sporo kontrowersji wywołały już informacje na temat planowanych modyfikacji w kwestii uwalniania się od policji. Obniżanie poziomu pościgu nie będzie już możliwe poprzez próbę ucieczki z zagrożonej strefy. Zamiast tego zostaniemy zmuszeni do rozbijania się o policyjne radiowozy celem ich unieruchomienia. Ważne jednak będzie to, żeby pojazdów tych całkowicie nie zniszczyć, gdyż śmierć policjantów zaowocuje ponownym podwyższeniem poziomu pościgu. Pozostaje mieć nadzieję, że mechanizm będzie sprawnie działał, a kontynuowanie zabawy już bez udziału stróżów prawa nie będzie wiązało się ze stratą dużej ilości czasu.

Ekran dotykowy wykorzystany zostanie między innymi do rysowania tatuaży.

Podobnie jak w Liberty City Stories w zapowiadanej grze zabraknie maszyn latających, ale na brak zróżnicowania środków transportu nie będziemy raczej narzekać. Do przemierzania ulic wirtualnej metropolii użyjemy rodzinnych sedanów, aut terenowych, ślamazarnych krążowników szos, maszyn o wybitnie sportowym zacięciu, furgonetek, a nawet ciężarówek i autobusów. W grze znajdzie się także parę modeli dla zapalonych motocyklistów. Oby tylko sprawowanie nad nimi kontroli nie przysparzało większych kłopotów. W trakcie zabawy zdecydowaną większość czasu spędzimy na suchym lądzie, aczkolwiek stanie się też możliwe przemierzanie akwenów wodnych za pomocą motorówek. Wykreowane na potrzeby gry miasto ma zawierać rozbudowaną sieć połączeń kolejowych, lecz obecnie nie wiadomo, czy przejażdżki kolejką i metrem będą możliwe.

Zmiana platformy musiała rzecz jasna wymusić pewne znaczące różnice w sterowaniu. Do poruszania postacią wykorzystamy „krzyżak” oraz podstawowy zestaw przycisków. Wiadomo już, że przycisk A posłuży do wykonywania głównych akcji (m.in. prowadzenia ostrzału), a R okaże się przydatny przy aktywowaniu autocelowania. Pewne uproszczenia w sterowaniu mają dotyczyć pojazdów, tak by można było szybciej docierać do celu czy sprawniej unieszkodliwiać pobliskie radiowozy.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.