Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 30 maja 2008, 11:59

autor: Krzysztof Gonciarz

Fallout 3 - Wrażenia z prezentacji gry - Strona 2

„War, war never changes” – to zdanie, wypowiedziane głosem Rona Perlmana, niezawodnie przywołuje jedną z najbardziej kultowych serii gier komputerowych w historii. I choć prawa do marki Fallout zmieniły właścicieli, ono pozostało.

Przeczytaj recenzję Fallout 3 - recenzja gry

Bohater obchodzi swoje dziesiąte urodziny. Przywódca mieszkańców krypty – Overseer – daje mu w prezencie wielofunkcyjny organizer, Pip-Boy 3000. Dopiero teraz zwracamy uwagę, że komputer tego typu widać na ręce każdego mieszkańca krypty. Tutaj odbywamy pierwsze rozmowy z NPC. Głównie są to nasi rówieśnicy, goście imprezy urodzinowej. Opcje dialogowe przedstawione są w formie pełnych zdań, ogólnie cały mechanizm konwersacji działa na pierwszy rzut oka bardzo podobnie do Obliviona. Liczba możliwości jest spora, przynajmniej w przykładach pokazanych dziennikarzom. Gdy nastoletni osiłek zacznie nas nagabywać o oddanie mu ciastka, możemy wykazać się elokwencją na wiele sposobów: od próby podzielenia łakocia na dwie części, przez naplucie na niego, a na obrażeniu matki rozmówcy kończąc. „Pokazujemy dzieciństwo bohatera, żeby gracz poczuł się związany z Kryptą i jej mieszkańcami” – komentuje ten fragment gry Pete.

Pip-Boy na lewej ręce to atrybut każdego mieszkańca krypty starszego niż 10 lat.

Wczytujemy stan gry z zupełnie innej bajki – bohater jest już dorosły, opuścił kryptę w poszukiwaniu swojego zaginionego ojca. Prezentowana scena to pseudolosowe spotkanie z najemnikami, którzy atakują psa o imieniu Dogmeat. Brzydki kundelek potrzebuje naszej pomocy. Jeśli wybijemy napastników, zyskamy jego wdzięczność i towarzystwo. Jest to przykład na interakcję z towarzyszem broni, która przenosi się też na „ludzkich” NPC. Aby wydać psu rozkaz, musimy do niego podejść i „porozmawiać z nim”. Nie ma możliwości wydawania komend na odległość, ani też tworzenia odpowiednich skrótów klawiszowych. Co do samych poleceń, mamy tu trochę standardów ogólnogrowych (zostań, chodź za mną) i trochę standardów stricte falloutowych (np. leczenie przy użyciu stimpacków). Jest też możliwość odesłania psa do wejścia Krypty 101 (lokacja ta najwyraźniej działa jako domyślna „baza”, skąd możemy go później odebrać), a także nakazania mu odszukania przedmiotów w okolicy (broni, zbroi, amunicji, leków). Na temat systemu towarzyszy dowiadujemy się jeszcze tyle, że skłonność danej postaci do dołączenia do nas zależy od naszej Karmy. Jeśli mamy dobry charakter, dołączą do nas dobre charaktery – i odwrotnie.

Kolejna scenka. I kolejny ekran loadingu przedstawiający pastisz billboardów z lat 50-tych, wierny ironicznej otoczce oryginalnych Falloutów. Tym razem przenosimy się w okolice zdezelowanej budki fast-foodowej, którą ktoś gustownie udekorował ludzkimi wnętrznościami. Pojawiają się najemnicy, a więc okazja do przetestowania systemu celowania VATS. Jak wiemy, F3 nie ma podziału na tury. Walka toczy się w czasie rzeczywistym z opcją aktywnej pauzy. A więc na co tu punkty akcji? Otóż nie są one zużywane w toku normalnego strzelania w trybie FPP/TPP, ale służą właśnie do korzystania z pauzy.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.