Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 kwietnia 2006, 13:37

autor: Wojciech Gatys

Gothic 3 - zapowiedź

Choć do premiery pozostało jeszcze nieco czasu, Piranha Bytes są już teraz bardzo zadowoleni z kilku elementów, które pojawią się w trzecim gotyku. Przede wszystkim powróci niepowtarzalna atmosfera i znajomy świat gry.

Przeczytaj recenzję Gothic 3 - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Piranha Bytes to jednak mają głowę na karku. W czasie, gdy każde bodaj studio producenckie przymierza się do rewolucji i szykuje „przełomowego” MMORPG-a, oni spokojnie dziergają na szydełku kolejną część tego, na czym się znają. A w końcu – co szczególnie polscy i niemieccy fani gatunku na pewno potwierdzą – na czym, jak na czym, ale na klasycznych, jednoosobowych RPG-ach znają się doskonale. Przyznajcie się, ze wstrzymanym oddechem czekacie na wrześniową premierę Gothica 3? No to odetchnijcie chociaż na chwilę, bo zaraz może Wam zaprzeć dech w piersiach...

Oczywiście, powyższe zależy tylko od tego, czego oczekujecie. Jeśli oczekujecie „przełomowego” MMORPG-a, który padnie po dwóch tygodniach, to proszę podążać dalej. Nawet sami projektanci spod znaku piranii określają swoje dzieło następująco – „Gothic 3 będzie wszystkim, czego możecie się spodziewać po godnej kontynuacji serii”. A więc – jak brzmi motto zespołu rajdowego Toyoty – mamy do czynienia z ewolucją, a nie rewolucją. Oby tylko nowy Gothic radził sobie na rynku lepiej, niż bolid Ralfiego Schumachera.

Jaka piękna, spokojna osada. Szykować się do oblężenia!

Choć do premiery pozostało jeszcze nieco czasu, Piranha Bytes są już teraz bardzo zadowoleni z kilku elementów, które pojawią się w trzecim gotyku. Przede wszystkim powróci niepowtarzalna atmosfera i znajomy świat gry, który odtworzony został w zupełnie nowym, stworzonym specjalnie na potrzeby projektu, silniku graficznym. Królestwo Myrthana będzie tętniło życiem, a nowe animacje, wykorzystanie shaderów, fascynująca woda, lśniące tkaniny i skóra bohaterów wprawiają ich twórców w prawdziwy zachwyt – wystarczy wpaść na oficjalne forum Gothica. Malutkie detale, takie jak fruwające wokół motyle i dzikie zwierzęta, pasące się w spokoju przy strumieniu, są kolejnym sympatycznym elementem. Doskonała ma być również ścieżka dźwiękowa – dynamiczne utwory nagrane z udziałem orkiestry symfonicznej, odgrywane w dodatku w zależności od wydarzeń zachodzących w grze, mają rzucić konkurencję na kolana.

Co więcej, całe to estetyczne piękno ma być nam objawione niezwykle płynnie i wydajnie. Nawet najpiękniejsze widoki mogą zepsuć rozgrywkę, jeśli za bardzo obciążą naszą wysłużoną kartę grafiki. Piranha Bytes obiecują, że nawet na przeciętnym sprzęcie będziemy mogli oglądać przepiękne widoki aż po horyzont i nie notować żadnych spowolnień. Nowy silnik Gothica stosuje zaawansowane optymalizacje i będzie się dynamicznie dostosowywał do sprzętu, z jakiego akurat korzystamy.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?