Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 kwietnia 2005, 11:47

autor: Krzysztof Gonciarz

The Elder Scrolls IV: Oblivion - przed premierą - Strona 4

„Morrowind” był przełomem, jako że pozostawił wszelką konkurencję daleko w tyle. Gracze oczekują po kolejnej części cyklu – „Oblivion” – kolejnego kamienia milowego w historii gier komputerowych. I wszystko wskazuje na to, że się nie zawiodą.

Proces tworzenia oraz rozwoju bohatera nie zostanie bardzo zmodyfikowany w stosunku do poprzedniej części. Wszystkie rasy i klasy postaci pozostaną te same. Poważną obietnicą ze strony autorów jest jednak lepsze zbalansowanie sił pomiędzy graczami preferującymi siłę, magię oraz skradanie się. W Morrowindzie było z tym różnie, „fizyczni” mieli wyraźną przewagę. Autorzy zachęcająco deklarują, że możliwe będzie ukończenie gry każdym z wymienionych stylów bez poczucia jakiejkolwiek „krzywdy”. Także RPG-owi ignoranci, którzy w ogóle nie będą mieli ochoty na zaglądanie w statystyki, będą w stanie sobie poradzić, jako że znany już z poprzednich Starych zwojów system zdobywania doświadczenia i rozbudowy umiejętności jest w stanie skutecznie działać bez naszej bezpośredniej ingerencji. Po prostu gramy, jak nam serce dyktuje, postać dostosowuje się sama.

Podano do stołu. Czaszka wygląda apetycznie.

Wszyscy chyba widzą, jak wygląda grafika tej gry. Niedowiarkom i niedowidzącym mogę powiedzieć tylko – BOSKO. Niemożliwy wydaje się fakt, że są to shoty z samej gry. Autorzy wyraźnie jednak podkreślają to, zastrzegając wręcz, że w finalnej wersji wszystko wyglądać będzie lepiej. Gulp. Co ciekawe, gra ma być znacznie bardziej kompatybilna „w dół”, niźli jej poprzedniczka, odpalenie jej na sprzęcie starszej generacji ma być możliwe. Patrząc na screeny pozostaje jednak pytanie: co jest dla autorów sprzętem „starszej generacji”? Aż strach pytać.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.