

Najciekawsze materiały do: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Wspominamy TES Oblivion – kiedyś zabijał pecety, dziś popada w zapomnienie
gramy dalej21 września 2020
Światowa premiera 20 marca 2006. Morrowinda wspominamy ciepło. Skyrima wspominać nie musimy, bo wciąż w niego gramy. A jak ma się sprawa z Oblivionem? The Elder Scrolls IV sprawia wrażenie zapomnianego – mimo że zasłużonego – ogniwa w ewolucji serii Bethesdy. Skąd taki stan rzeczy?

The Elder Scrolls IV: Oblivion - Ragdolls for Oblivion v.1.1
modrozmiar pliku: 1,4 MB
Ragdolls for Oblivion to modyfikacja do gry The Elder Scrolls IV: Oblivion, której autorem jest MadAce.
- The Elder Scrolls IV: Oblivion - mod Oblivion Script Extender - xOBSE x.22.6.1 - 5,1 MB
- Oblivion - Save z modyfikacji Morroblivion - mod 364,3 KB
- Oblivion - Save z potężną postacią (Argonianin) - mod 1,3 MB
- The Elder Scrolls IV: Oblivion - mod StixsworldHD's HD-4K Experience v.1.0 - 2,1 KB
- The Elder Scrolls IV: Oblivion - mod Nehrim at Fates Edge Save - 68,4 KB

The Elder Scrolls IV: Oblivion - poradnik do gry
poradnik do gry2 kwietnia 2012
Pierwsza część poradnika do olbrzymiej gry, którą niewątpliwie jest The Elder Scrolls IV: Oblivion opisuje główny wątek fabularny, będącym najważniejszym i najbardziej rozbudowanym cyklem misji w tym świecie.

The Elder Scrolls IV: Oblivion - PL
recenzja gry12 lipca 2006
Światowa premiera 20 marca 2006. 2600 stron, 6 tłumaczy, 3 miesiące, jeden Oblivion. Oblivion? Raczej „Otchłań”, rodacy.
recenzja gry
The Elder Scrolls IV: Oblivion - recenzja gry 2006.03.27

TES4 Oblivion i aż siedem innych gier w kwietniu w Amazon Prime Gaming
wiadomość30 marca 2022
The Elder Scrolls IV, Monkey Island 2 i sześć innych gier wkrótce będzie można pobrać w ramach subskrypcji Amazon Prime Gaming.

Skyblivion na nowym filmie; twórcy moda do Skyrima podgrzewają atmosferę
wiadomość25 marca 2022
Mamy nowe wieści na temat rozwoju Skybliviona. Moderzy nie zwalniają tempa i prezentują fanom kolejne ukończone elementy projektu.

James McAvoy ogrywał Obliviona całe noce, musiał drastycznie zerwać z grami
wiadomość23 sierpnia 2021
Choć Jamesa McAvoya kojarzymy najbardziej z kinem, to miał on swoje doświadczenia z grami komputerowymi. Kultowy Oblivion przysporzył mu zresztą wielu problemów, ponieważ był po prostu zbyt wciągający.
- Skyblivion na niemal 4-godzinnym wideo, twórcy chwalą się stanem gry 2021.08.18
- Skyblivion - twórcy podzielili się postępami prac nad otoczeniem 2021.08.12
- Skyblivion - twórcy moda do gry Skyrim pokazują nowe nagranie 2021.01.24
- Skyrim na fanowskim zwiastunie z dialogami czytanymi przez AI 2021.01.21
- Oblivion w Skyrim - mod Skyblivion ma być jak gra AAA 2020.09.28
- Po 14 latach Oblivion nadal śmieszy bugami 2020.06.15
- Legendarny mod do Obliviona trafi na Steam 2020.06.09

The Elder Scrolls IV: Oblivion - v.1.2.0416 PL
patchrozmiar pliku: 2,7 MB
wersja: v.1.2.0416 PL Poprawka systemowa przeznaczona do polskiej wersji gry The Elder Scrolls IV: Oblivion. Poniżej oryginalny opis łatki:

Najlepsze kampanie fabularne, które stworzyli fani gier
artykuł13 lutego 2022
Mody do gier kojarzą się przeważnie z poprawkami wizualnymi albo bardziej płynnymi animacjami towarzyszy. I tak najczęściej jest. Fabularna zawartość przygotowana przez fanów to rzadkość – żeby wszystko działało, jak należy, wymaga bowiem ogromnego nakład
- Jak wyglądałby Wiedźmin 3, gdyby zrobiła go Bethesda
- Stare gry singlowe, w które ciągle na Steamie grają tysiące graczy
- 12 postaci z gier, które gracze szczerze znienawidzili
- Bethesda, ogarnij to, a The Elder Scrolls 6 się uda. Nasze pomysły
- 6 miejsc w Tamriel, które warto odwiedzić, czekając na TES 6
Planowałem sobie odświeżyć obliviona, jakie polecacie panowie mody zmieniające rozgrywkę na lepszą, nie licząc modów graficznych?

Ja grałem postacią walczącą tylko na pięści i było spoko ale do pewnego momentu później jest już za ciężko. Ogółem gra fajna tylko to skalowanie poziomu do d...
Z całym szacunkiem do obliviona, ale Skyrim ma dużo ciekawsze i lepsze gildie niż oblivion
Po pograniu 2 dni w obliviona mogę śmiało powiedzieć, że pod względem rozgrywki bije tego bubla skyrima na głowę
Rozwój postaci to stary, dobry, rozwój postaci z morrowinda ciut rozbudowany
Lokacje nie są ogromne, i przesycone potworami jak w skyrim
Satysfakcjonująca eksploracja, już w 2 queście pobocznym znalazłem sztylet wart 700 golda, dla porównania w skyrim biegałem do 20 lvl z toporkiem niebiańskiej kuźni i toporkiem falmerów, bo nie znajdywałem lepszej broni
I do tego ma świetne rozbudowane i ciekawe questy które aż chce się wykonywać
Świetny RPG, i tyle w temacie
7.5/10
Przeszedłem obliviona całego, cholernie grywalny tytuł, ten bubel skyrim w ogóle nie może się z nim równać
ZALETY!!!
+ Walka
+Questy, jedna z największych zalet tej gry, a nawet wśród innych RPG Jeśli się komukolwiek wydaje że bethesda nie potrafiła stworzyć dobrych questów, niech zagra w obliviona! Szkoda że to jedyny tytuł z dobrymi questami beci xd
+Piękny świat Pod tym względem chyba nawet przebił Morrowinda, mamy piękne miasta, najpiękniejsze z całej serii TES, do tego inne lokacje są pięknie zaprojektowane
+Stary dobry, rozwój postaci morrowinda ciut podrasowany
+Grafika (Nie lubię dawać zaletę czy wadę tej gry, ale w tym wypadku grafika oblivionia jest nie dość że piękna, to jeszcze prawie nic się nie zestarzała, wstyd nie dać jako zalety)
+Wątki gildii pobocznych
WADY!!
-Lvl scalling - 1 Największa wada obliviona
Potwory są tak samo silne jak na 1 lvl i 20 lvl, TAK SIĘ NIE POWINNO ROBIĆ Nie mam nic przy lvl scallingu gdzie npc mają lepszy ekwipunek bo dla mnie to jest świetny pomysł, ale potwory powinny mieć brak scallingu albo jakiś mały jak w morrowind
-Fabuła - 2 największa wada obliviona
Niestety, tutaj wykonanie leży!!!! O ile sama historia
spoiler start
podbicia Tamriel przez księcia zniszczenia brzmi świetnie
spoiler stop
tak wykonanie wątku głównego jest okropnie zrobione, myślałem że tak źle wspominam wątek główny bo dawno nie grałem, ale nie, nudny, mało interesujący, źle zaprojektowany
- Grafika twarzy NPC
- BUGI !!!!! Nie zwykłem dawać wad w bugach, ale niestety nawet pomimo fanowskich patchów ta gra jest okropnie zbugowana, chyba najgorzej z całej serii TES
- Dubbing i dialogi - 3 największa wada obliviona
- Brak możliwość zaklinania przez NPC itemów jak w morrowind
- Zbyt mała ilość gildii pobocznych, w porównaniu do morrowind
Obliviona warto zagrać przede wszystkim na questy poboczne, dodatek shivering isles, oraz przez piękny świat cyrodill i w sumie tylko dlatego
Gra z najpiekniejsza grafiką jesli chodzi o PC do dzis.
Czy jest jakimś mod, żeby na mapie były zaznaczone miejsca które odwiedziłem (w sensie - byłem w środku, wszystko "wysprzątałem" itd.) a które tylko zahaczyłem i poszedłem dalej.
Czy jest jakiś mod, który... nie wiem... dodaje oznaczenia na mapie, które lokacje zostały zwiedzone "od środka" czy coś w tym stylu??
Czy Morrowind ma lepszy scenariusz od Obliviona i Skyrima ? Bo w Oblivionie i Skyrim caly piekny basniowy swiat burzą mi te potwory z piekiel a w Skyrimie Smoki.
Najbardziej znienawidzona przeze mnie gra! Zbyt zwyczajny świat, powtarzalny wygląd miast, nieciekawa fabuła, GPS podczas questów, co za szmira, wszystko co najgorsze w Bethesdzie.
Dyszka sie nalezy, za samego konia. Nic piekniejszego nie powstalo jesli chodzi o grafike i klimat fantasy w swiecie gier.
Skyrim jest dużo lepszy. Oblivion jest piękny racja, ale bardziej nużący.
Moim zdaniem pod względem mechaniki Oblivion bił na głowę Skyrima, który poszedł na znaczne uproszczenia. Niestety sama prowincja Cyrodill była taka nijaka, nie miała nic co byłoby dla niej charakterystyczne po prostu zwykłe średniowieczne fantasy. Skyrim zabierał nas w mroźne ostępy tytułowej prowincji i konstrukcja tamtejszego świata zacierała niejako tą powtarzalność w Morrowindzie natomiast mieliśmy klimat i chyba jedną z najbardziej odmiennych prowincji Cesarstwa pod względem kultury przez co eksploracja i poznawanie lore dawało naprawdę sporo frajdy. Oblivion w tych TESach ery 3D wypada niestety nijako, co nie znaczy, że nie spędziłem tam wielu godzin bawiąc się świetnie robiąc questy dla gildii magów czy wojowników.
OBLIVION :) moja pierwsza gra!. 14 lat temu zaczałem w nia grać. Teraz wróciłem i jestem zaskoczony że jest taka fajna. Ze wszystkimi DLC daje zajeklimaty a przerobiłem dużo gierek. Minus- główny wątek smutno się kończy.
Dla mnie Oblivion był lekkim rozczarowaniem . Spodziewałem sie czegoś więcej po nastepcy Morrownida. Liczyłem na bardziej wciągającą fabułę bo ogromny świat oczywiście dawał radę.
Niby w momencie premiery Oblivon powalał grafiką ale koronę temu kto stworzył postać wyglądającą niczym groźny heros a nie pan Mietek z pod trójki.

Morrowind był świetny, Skyrima przeszedłem dwa razy (w sumie ponad 300h), ale Oblivion jest dla mnie niegrywalny. Level-scalling, respawnujące się w kółko, nudne, te same wyrwy z tytułową otchłanią i losowo generowane podziemia. Widać, że to był eksperyment Bethesdy i delikatnie mówiąc nie wypalił. Dopiero Skyrim naprawił część bolączek.
Do tego w Oblivionie mamy klasykę Bethesdy, czyli słabe dialogi, nieciekawe postacie, których się nie pamięta i średni wątek główny.
Jak dla mnie gry od Bethesdy niesamowicie szybko się starzeją pod kątem oprawy. Na rozświetlonego HDRem, czy innym bloomem Obliviona z tekturowymi domkami i postaciami, które wyglądają jak żywy lampion nie mogę dzisiaj patrzyć. Tak samo Fallout 3, który wygląda jak breja gunwa zmieszanego z jajecznicą w oczojebnym, zielonym GUI.

Po raz kolejny Bethesda serwuje nam dużą piaskownicę i jak to w przypadku takich piaskownic bywa, po pewnym czasie zauważamy że mamy dużo piasku i mało foremek.
Masa jednowymiarowych zadań(oczywiście z wyjątkami czy chociażby gildią złodziei), monotonne lochy, ubogie dialogi z kartoflanymi NPCami znanymi z glitchów i memów, absurdalny level scaling przeciwników(te ogry, władcy minotaurów czy bandyci w szklanych zbrojach spacerujący traktami) zamazujący rozwój postaci oraz wciąż w wielu miejscach pusty świat.
Wyżej wymienione aspekty rażą po kilkudziesięciu godzinach rozgrywki, jednak do tego czasu gra się bardzo przyjemnie, fizyka jak na tamte czasy miała prawo budzić zachwyt, a do plusów należy zaliczyć perki do umiejętności oraz - w porównaniu do poprzedniczki - rozbudowany system walki.
Jeśli o poprzedniczce mowa to Oblivion znacznie ustępuje jej klimatem. Klimat ten jest w dużym stopniu podyktowany przez lore, więc mamy sytuacje w której Morrowind oferował nam oryginalny, dziwaczny świat z różnorodnymi regionami oraz tradycjami podczas gdy prowincja Cyrodiil przedstawia się jako typowy świat fantasy z elementami znanymi z serii TES.
Reasumując, przez pierwsze kilkadziesiąt godzin w świat Obliviona można dosłownie wsiąknąć: eksplorując, wykonując questy czy to poznając miasta oraz organizacje, jednak od pewnego momentu jesteśmy w stanie zauważyć, że gra nie jest już w stanie zaoferować nam czegoś innego.
Pod względem fabularnym i gildii najlepszy Tes, jakoś najbardziej mi podszedł szczególnie wątek złodziei i mrocznego bractwa, grafika już niestety się mocno zestarzała.Pod wieloma względami gra mocno niedopracowana, najbardziej co kuleje w tej grze to monotonne jaskinie, pomieszczenia wszystko robione na zasadzie kopiuj wklej, do tego dochodzi wyjątkowo durny Level scaling.
Najgorszy TES wśród wielkiej trójki, Morrowind, Oblivion i Skyrim. Ocena znacznie zawyżona przez ludzi dla których to była jedna z pierwszych gier w jakie grali i mają do niej sentyment. W Morrowindzie zwiedzaliśmy niesamowicie oryginalny świat, wyspę której większa część to zasypane popiołem z wulkanu pustkowia, centrum wyspy jest ogrodzone wielkim magicznym ogrodzeniem i jest niesamowicie niebezpiecznym terytorium, co napędza tylko ciekawość, wszędzie wielkie grzyby i obca kultura Dunmerów w której jesteśmy obcymi i tak też jesteśmy traktowani. A tutaj co? Nudny standardowy świat fantasy, zielone lasy i wzgórza, cała prowincja Cyrodill jest po prostu niesamowicie sztampowym miejscem i usytuowanie tam akcji kiedy w Tamriel jest wiele innych ciekawych prowincji było po prostu złym pomysłem. Ale to najmniejszy z problemów tej gry. Wątek główny jest po prostu nieciekawy, później powala powtarzalnością kiedy zamykamy kolejne bramy Oblivionu, zawsze w ten sam sposób. Ostatnia bitwa w grze to jakiś żart, z powodu ograniczeń silnika ta wielka armia którą zbieraliśmy do bitwy z siłami zła to jakieś yyy 7 żołnierzy? może 8? No dzięki za pomoc, już sam bym dał radę. Do questów gildiowych akurat się tak mocno nie przyczepię bo niektóre były spoko, np. gildia złodziei, całkiem niezła, chyba najlepsza w serii. Ale kontynuując wady, beznadziejny, niestabilny silnik ciągle crashujący się, absolutnie obrzydliwa grafika, już pomijam kartoflane mordy postaci, które można łatwo poprawić modem Oblivion Character Overhaul, ale sama grafika jest po prostu brzydka, nieironicznie Morrowind z modem MGE XE wygląda ładniej i estetyczniej niż to. Do tego dołożyć beznadziejny interfejs, który jest po prostu zbyt duży, nieestetyczny i niewygodny, stworzony pod konsole, to samo było w Skyrimie ale tam mod SkyUI robi robotę. Level scaling jest wyjątkowo głupi, im jesteśmy silniejsi tym wrogowie też są silniejsi i bandyci biegają w daedrycznych armorach. Dubbing - grając w to masz wrażenie że tę grę dubbinguje dwóch aktorów głosowych, często też jedna postać nagle w innej kwestii ma zupełnie inny głos niż w poprzedniej. Oblivion to jedyny TES do którego nie wracam z przyjemnością co jakiś czas. Nie polubiłem go w 2006, nie lubię go teraz. Jeśli ktoś do tej pory nie miał nieprzyjemności w to zagrać, to nie polecam, chyba że ktoś jest zatwardziałym fanem TES.
Najlepsza gra z serii The Elder Scrolls to Oblivion he he Zasłużone 10/10
Jeżeli wiesz co robisz w grze(bez chitów i trainerów) to skalowanie przeciwników i tak nie ma żadnego znaczenia he he
Gry oceniam jak w czasie Priemery
*Morrowind (przeszedłem 2 razy )8,5-9/10
*Oblivion(10/10)chyba z 4 razy i ciągle powracam
*Skyrim (8.0/10)Przeszedłem 2 razy i już więcej nie powrócę
Do Legalizex
Gram jeszcze od czasów 8 bitówki na kartridże(pierwszy mój kartridż to był z zestawem gier 999999 czyli tetris,snóker,battle tank,polowanie na kaczki,super mario,loder runer,road rush i coś tam jeszcze).To nie jest moje pierwesze RPG.Pierwsze to było MDK na PC.Ale Obliviona oceniam na 10/10 bo mi się podoba i tyle.

W Morrowindzie naszym celem było poznanie wymyślonej przez twórców kultury, zrozumienie jej i jej zwyczajów i wtopienie się w nią.
W Oblivionie naszym celem jest walka
W Morrowindzie zadania polegały na nawiązywaniu kontaktów, dostarczaniu listów, przekonywaniu do siebie ludzi i tak dalej
W Oblivionie prawie każde zadanie polegało na walce
W Morrowindzie mieliśmy mega ciekawy świat nafaszerowany historią wyspy (chociażby popielne ziemie)
W Oblivionie dostaliśmy możliwie najbardziej schematyczny świat i tony walki
Serio, jedyne czym może się wybronić Oblivion w stosunku do Morka to lepsza grafika. Aczkolwiek nawet Morek który wyszedł wcześniej na Overhaul wygląda o wiele lepiej. Nie rozumiem co może być w Oblivionie lepszego niż w Morrowindzie. No, może dodatek o Sheogoracie. Tego sam bym bronił jak lew bo Shivering Islands to rzeczywiście arcydzieło które moim zdaniem jest 200 razy lepsze niż cały Oblivion i ten drugi dodatek

Najsłabszy Tes, level scaling niestety dobił tą grę, bandyci z ebonowymi zbrojami itp psują klimat. Jaskinie/lochy/zamki to kopiuj wklej, świat zewnętrzny pola, lasy to pustostan niesamowity. Jedynie co mi się podobało to przyzwoity główny watek i gildie: Mroczne Bractwo i Gildia Złodziei które jeszcze trzymały poziom, a tak to średnia gra.
10/10

Grałem w skyrima i gra mi się nawet podobała jedynie grind trochę denerwował teraz odpaliłrm obliviona goty i ta gra od samego początku mi się bardziej podoba między innymi dzięki klimatowi oraz jest jedna mała rzecz która prawie nie ma znaczenia a mnie bardzo cieszy otóż w skyrim strażnicy mówili jakieś tam swoje teksty np ten o strzale w kolano w oblivionie z kazdym straznikiem można porozmawiać zapytać go o droge, plotki itp.

To już moje kolejne - chyba trzecie, albo i czwarte - podejście do Obliviona.
No i muszę przyznać, że jednak jest to kawał dobrej roboty. Owszem, cały ten otwarty świat może początkowo przytłoczyć, nie za bardzo wiadomo gdzie iść, ani po co, ale w końcu gra ładnie prowadzi gracza.
A nawet jeśli sobie odpuścimy sobie łażenie po lasach, jaskiniach, czy innych moczarach, to i tak wątek główny daje dobre 40-50 godzin zabawy.
I wydaje mi się, że to jest dobra rada dla tych, których ogrom świata przytłacza: idźcie głównym wątkiem. Dzięki temu nie dość, że poznacie ciekawy świat i fabułę, to jeszcze nie raz gra was zaprowadzi do niejednej jaskini czy innego lasu.
Dużo tutaj plusów: ogrom świata, muzyka, możliwości, interakcje z przedmiotami i NPC, swoboda, czytanie książek... no naprawdę Bethesda lubi wolność i to widać i czuć.
Na minus: zawsze i wszędzie będzie to dla mnie wada > BRAK NOTATNIKA i możliwości oznaczania na mapie. Chodzi mi przykładowo o to, że często zapuszczałem się do jakiejś jaskini i gdzieś w końcowej pieczarze napotykałem zbyt silnych przeciwników. No i chciałem sobie to jakoś oznaczyć. Przydałby się notes gdzie można by zapisać: "W tej jaskini dostałem porządny łomot od magów". Szkoda, że tego nie ma, choć w wielu grach jest.
No ale całościowo gra się broni. I to bardzo twardo. Warto, jeśli ktoś lubi swobodę i ładne obrazki, krajobrazy.
Świetny RPG. Ogromny świat gry, w którym można przemieszczać się pieszo bądź też konno to jedna z jego największych zalet. Ponadto ukrytych zostało mnóstwo jaskiń, kopalń, itp. do przeszukania. Niestety w pewnym momencie jaskinie, które wyglądają niemal identycznie stają się nudne podczas ich badania.
Sama fabuła jest bardzo ciekawa i zachęca do dalszego grania. Największe wrażenie robią chyba wyjście z jaskini na początku gry i samo zakończenie. Zadań jest mnóstwo bo poza wątkiem głównym mamy także zadania w gildiach: magów, wojowników, złodziei czy też w różnych innych frakcjach. Można również awansować walcząc na arenie. Wszystko to pozwala na długie godziny gry, nawet po przejściu wątku głównego. Ja zakończyłem grę przechodząc wątek główny i awansując na najwyższe rangi w szeregach gildii wojowników, magów i na arenie.
System gry jest rozbudowany. Sami możemy tworzyć eliksiry (znajdując różne rośliny), przedmioty czy bronie magiczne. Nasze rozmowy z ludźmi i decyzje mają związek z dalszym przebiegiem gry. Grafika jak na ten rok może się jak najbardziej podobać. Podobała mi się bardzo architektura miast, każde ma swój odrębny styl i własną historię. Z kolei muzyka jest bardzo dobra, lecz niestety mało zróżnicowana i po krótkim upływie czasu zaczyna nudzić.
System walki pozwala na przybieranie różnorodnych taktyk na przeciwnika. Dodatkowo dochodzi bardzo duży wybór czarów.
Śmiało mogę polecić tą grę, nie tylko fanom gatunku ale każdemu graczowi!
Muszę zmodować, ale goła wersja jest gorsza zarówno od Morka jak i Skyrima. Taki średnio udany środkowy brat. Przypominam sobie właśnie po latach, i klnę na czym świat stoi...


Jedyne z czym ta gra mi się kojarzy to memy o Oblivionowych dialogach takie jak ten:
https://www.youtube.com/watch?v=FN04MpUYCWw