Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 września 2004, 13:42

autor: Daniel Sodkiewicz

Colin McRae Rally 2005 - zapowiedź - Strona 4

Wszystko wskazuje na to, iż możemy spodziewać się po nowym Colinie poprzedniej wersji gry z niewielkimi ulepszeniami i nowym opakowaniem. Oczywiście można rzec, że nie ma sensu wprowadzać większych zmian w czymś, co jest już nad wyraz dopracowane.

Nie byłoby w tym wszystkim nic nadzwyczajnego, co więcej – CMR2005 uznałbym za graficzny gniot, gdyby nie fakt, iż engine gry jest bardzo, ale to bardzo dobrze zoptymalizowany. Na komputerze z procesorem AMD AthlonXP 1700+, 256 DDR i kartą graficzną Radeon 9500 (karta bez przeróbki), wersja demo CMR2005 na pełnych detalach, w rozdzielczości 1600x1200 działa bez najmniejszego zacięcia. Przyczyną jest oczywiście m.in. mała ilość trójwymiarowych obiektów otoczenia – większość to płaskie tła, niemniej jednak stosunek wyglądu grafiki do ilości klatek na sekundę jest tutaj nad wyraz korzystny. Małe wymagania systemowe mogą być dla Colina 2005 kluczowym elementem w walce o miejsce na rynku gier samochodowych. Nasze rodzime Xpand Rally, czy konkurencyjne Richard Burns Rally prawie na pewno zdeklasują Colina w kwestii oprawy graficznej.

Trasy w Niemczech zapowiadają się bardzo ciekawie. Na powyższym obrazku – trasa biegnąca przez gospodarstwo rolne.

Colinowi jednak nie straszna konkurencja. Grywalność tego produktu nadal stoi na bardzo wysokim poziomie, raduje też fakt dodania nowego kraju (Niemcy), który już w demonstracyjnej wersji cieszy nowymi krajobrazami. Nienajgorzej prezentuje się także model zniszczeń samochodu. Co prawda do doskonałości jeszcze mu trochę brakuje, niemniej jednak istnieją do wyboru dwa tryby: realistyczny i arcade. W przypadku tego pierwszego już po pierwszym spotkaniu z drzewem przy większej prędkości, dalsza jazda jest dość mocno utrudniona. Jeżeli zaś dorzucimy do tego ciekawy tryb kariery, oraz dużą liczbę tras i samochodów – okazuje się, że podobnie jak ja, większość miłośników wirtualnych czterech kółek nie może już doczekać się pełnej wersji Colina w wydaniu 2005.

Daniel „KULL” Sodkiewicz

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.