autor: Daniel Sodkiewicz
Colin McRae Rally 2005 - zapowiedź - Strona 2
Wszystko wskazuje na to, iż możemy spodziewać się po nowym Colinie poprzedniej wersji gry z niewielkimi ulepszeniami i nowym opakowaniem. Oczywiście można rzec, że nie ma sensu wprowadzać większych zmian w czymś, co jest już nad wyraz dopracowane.
Przeczytaj recenzję Colin McRae Rally 2005 - recenzja gry na PC
Demo test
Dostępne odcinki: po jednym w Szwecji, Niemczech i Wielkiej Brytanii.
Dostępne samochody: Peugeot 206, Lancia Stratos, Celica GT-Four.
Pierwsze czemu dokładnie się przyglądnąłem to lista dostępnych aut i tras.
Samochody zostały podzielone na 8 grup: 4WD (Impreza WRX, Ford Focus, Citroen Xsara, Lancer, Peugeot 206, VW Golf R32, Audi A3), 2WD (MG ZR, Citroen Saxo, VW Polo, Celica GT-S, Fiesta Concept), Grupa B (Audi, MG 6R4, Peugeot 205, Ford RS200), RWD (Lancia Stratos, Lancia 037, Sierra Cosworth, Alfetta GTV), Super 2WD (147 GTA, Clio V6, VW Golf GTI), 4X4 Offroad. (Freelander, Shogun Montero, Nissan Pickup), Special (VW Beetle RSi, MK1 Escort, MGC Sebring, Mini Cooper S) i Classic (Escort Cosworth, Lancia Delta, Celica GT-Four, Impreza 22B STi). Cóż, zestaw wydaje się być co najmniej satysfakcjonujący, a moje narzekania na brak m.in. Skody Felicii czy takich „żuczków” jak Ford Puma i Fiat Punto z pewnością nikogo nie przekona, że obecny stan garażu CMR2005 to mieszanka wręcz wyśmienita.
Trasy na jakich będziemy się ścigać znajdują się w 9 krajach, które wymieniłem kilkadziesiąt linijek wyżej. Każde państwo to osiem tras, plus odcinki specjalne, czyli razem również wspominane 79 odcinków.

Auta dostępne w wersji demo należą do różnych grup, co jest bardzo odczuwalne podczas jazdy. Np. Lancia Stratos, którą świetnie prowadzi się na nawierzchni asfaltowej, jest dosłownie nie do opanowania na szutrze. Nietrudno też zauważyć różnicę w prowadzeniu wszystkich trzech (dostępnych w demie) aut. Przed rozpoczęciem wyścigu nie omieszkałem oczywiście zajrzeć do garażu mechaników, gdzie można modyfikować parametry poszczególnych komponentów auta. Nie będzie tutaj jednak większych zmian w stosunku do poprzednich odsłon programu: ot, pięciostopniowa możliwość konfiguracji podstawowych części samochodu (zawieszenie, hamulec itd.).

Przejdźmy teraz do panelu wyboru trasy. W tym miejscu możemy zdecydować, w jakich warunkach pogodowych odbędzie się rajd, a także wybrać porę dnia (trzy możliwości: rano, popołudnie i pod wieczór; a gdzie noc?). Do wyboru mamy: dzień pochmurny, opady i ładną pogodę. Oczywiście jest jeszcze czwarta opcja – wybór losowy, brakuje jednak w nich wszystkich nieobliczalności warunków atmosferycznych. Jak już pada to porządnie, a jak świeci słońce to jak na Karaibach – nadal nie zauważyłem zmiennej pogody :-(, która wprowadziłaby przecież jakże ciekawy element zaskoczenia i wymusiła na graczu przewidywanie warunków na etapie doboru opon i zmian w parametrach auta.