Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Watch Dogs: Legion Przed premierą

Przed premierą 12 lipca 2020, 21:45

Grałem w Valhallę i Legion. Tej jesieni stawiam na Watch Dogs

Przed konferencją Ubisoft Forward miałem okazję zagrać w najnowsze odsłony obu głośnych serii, które Ubisoft wyda w tym roku. Po kilku godzinach z Assassin’s Creedem i Watch Dogs Legion, już wiem, że Legion będzie znacznie ciekawszym doświadczeniem.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Watch Dogs: Legion - bardzo bezpieczna i grzeczna rewolucja

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Jestem graczem, który w zdecydowanej większości wybiera produkcje mainstreamowe. Kocham serię Mass Effect, w zeszłym roku zachwyciły mnie Control i Red Dead Redemption II, przeszedłem prawie każdą odsłonę Assassin’s Creed i należę do grona osób, którym cykl Watch Dogs przypadł do gustu („jedynka” nawet bardziej niż „dwójka”). W tym roku Ubisoft stawia mnie więc w sytuacji dość trudnej, bo 29 października wypuszcza na rynek Watch Dogs Legion, by zaledwie niecałe trzy tygodnie później zaserwować Assassin’s Creed Valhalla. No i nie zapominajmy o Cyberpunku 2077, który premierę ma mieć dokładnie dwa dni po Valhalli. To nie będzie łatwa jesień, szczególnie gdy lubicie poświęcić jednej grze trochę więcej czasu. Gdybym jednak był zmuszony wybierać między Legionem a Valhallą, w tym momencie decyzja jest dla mnie oczywista – Assassin’s Creed poczeka na lepsze czasy, bo ja szykuję się na jesienny wypad do Londynu. Tego bardziej współczesnego. Cholera, czy naprawdę oba tytuły „Ubi” pozwolą nam zwiedzić Londyn?

Dlaczego dopiero teraz?

Ubisoft zapowiedział najnowszą odsłonę Watch Dogs podczas zeszłorocznego E3 i spodziewaliśmy się debiutu „Piesków” na początku 2020 roku. Wizerunkowa porażka gry Ghost Recon: Breakpoint spowodowała jednak, że francuski wydawca postanowił przesunąć daty premier części swoich tytułów, dając twórcom więcej czasu na ich dopracowanie. Muszę przyznać, że w przypadku Legionu decyzja ta lekko mnie zaskoczyła, bo to, co miałem okazję wypróbować nieco ponad rok temu, wydawało się być całkiem odmiennym doświadczeniem, któremu nie sposób było zarzucić (jak Breakpointowi) nadużywania „sprawdzonych rozwiązań”. Przede wszystkim w tej grze nie ma jednego głównego bohatera i koncepcja pokierowania dowolnym mieszkańcem Londynu brzmiała jak bardzo intrygujące i nowatorskie rozwiązanie. Rok minął, Ubisoft znowu odkrył karty i okazuje się, że o ile pewne zmiany w produkcji zaszły, nie ma ich znowu aż tak wiele... ale to niekoniecznie zła informacja. Po co naprawiać coś, co nie jest zepsute?

Choć byłoby to odpowiednie miejsce na kolejne omówienie mechanik i systemów, które znalazły się w Legionie, pozwolę sobie odpuścić szczegółowe opisy tych elementów i skierować Was do mojej zapowiedzi z E3 2019, która w zdecydowanej większości jest nadal aktualna. W tym tekście skupię się przede wszystkim na zmianach i nowościach.

Graliśmy w Watch Dogs Legion – sandbox bez głównego bohatera

W końcu mogliśmy się przekonać, z czym tak naprawdę przyjdzie nam się zmierzyć w nowym Watch Dogs. Londyn w wizji Ubisoftu jest nadal spokojnym i rozwijającym się miastem, w którym jednak w pewnym momencie dochodzi do ataku bombowego – będziemy świadkami tego wydarzenia w prologu. Atak został zaplanowany w ten sposób, by wrobić w niego DedSec, czyli organizację hakerską, którą fani serii doskonale znają. Za wszystkim stoi Zero-Day, ale nieprędko zdobędziemy jakiekolwiek informacje, czy jest to osoba, organizacja czy też istota pozaziemska, która postanowiła wtrącić się w życie na tym naszym padole łez i katastrof.

W efekcie tego ataku w Londynie pojawia się organizacja militarna o nazwie Albion, której przewodzi Niezwykle Zły Pan 1 (Nigel Cass). Albion z czasem zyskuje coraz większą władzę i pod pozorami współpracy z rządem brytyjskim wprowadza kolejne ograniczenia dla ludzi, inwigilując obywateli za pomocą ctOS. W mieście panoszą się również ci, którzy próbują się na trudnej sytuacji obywateli dorobić, i do nich na pewno można zaliczyć Niezwykle Złą Panią 2 (Mary Kelley), przewodzącą jednemu z syndykatów, trudniącemu się między innymi nielegalnym handlem narządami. Wybaczcie drobne uszczypliwości pod adresem antagonistów, ale Ubisoft znany jest z tego, że postacie wrogów w zdecydowanej większości są do szpiku kości złe, co czasem wypada dość karykaturalnie. Póki co odnoszę dokładnie takie samo wrażenie w przypadku Legionu.

Celem gracza jest więc przywrócenie dobrego (na pewno?) imienia DedSec, rozwikłanie zagadki Zero-Day oraz doprowadzenie Londynu do stanu, w którym da się w nim mieszkać. Niewiele więcej dowiedzieliśmy się o samej fabule, zresztą niewiele więcej potrzeba, by określić, że gra utrzyma typowy dla Ubisoftu poziom narracji – będzie dobrze, ale niczego odkrywczego raczej tu nie znajdziemy.

Michał Mańka

Michał Mańka

Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w kwietniu 2015 roku od odpowiadania na maile i przygotowywania raportów w Excelu. Później zajmował się serwisem Gameplay.pl, działem publicystyki na Gamepressure.com i jego kanałem na YouTube, w międzyczasie rozwijając swoje umiejętności w tvgry.pl. Od 2019 roku odpowiadał za stworzenie i rozwijanie kanału tvfilmy, a od 2022 roku jest redaktorem prowadzącym dział wideo, w którego skład w tym momencie wchodzi tvgry, tvgry+, tvfilmy oraz tvtech. Zatrudnienie w GRYOnline.pl po części zawdzięcza filologii angielskiej. Mimo że obecnie pracuje na wielu frontach, najbliższy jego sercu nadal pozostaje gaming. W wolnych chwilach czyta książki, ogląda seriale i gra na kilku instrumentach. Nieprzerwanie od lat marzy o posiadaniu Mustanga.

więcej

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.