Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Baldur's Gate III Przed premierą

Przed premierą 17 czerwca 2019, 15:09

autor: Hubert Sosnowski

Opublikował kilka opowiadań w prasie. Miłośnik gier, książek i sportów walki.

Baldur’s Gate 3 naszych marzeń – czego oczekujemy od powrotu legendy RPG?

Wiedzieliśmy, że Baldur's Gate powróci. Teraz, kiedy wiemy, że robi to Larian Studios, możemy odetchnąć. Jednocześnie nic nie stoi na przeszkodzie, by pogdybać i pomarzyć o tym tytule. W końcu to gra, bez której wielu z nas by tu nie było.

Zapowiadana premiera gry: jeszcze nie ogłoszona.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

AllegroGG Wszystko dla Graczy

W przyrodzie nic nie ginie. A już na pewno nie słynna marka, która zdefiniowała gatunek. Hipsterzy mogą mówić, że znają lepsze RPG (i pewnie tak jest), ale to „Baldur”, do spółki z pierwszym Tormentem, przez lata stanowił wyznacznik jakości. Dlatego nikogo nie powinno dziwić, że choć historia potomstwa Bhaala się zakończyła, historia Wrót Baldura będzie trwać. Jeszcze studio Black Isle próbowało robić kontynuację, pamiętacie projekt Black Hound? A później swoje trzy grosze do serii dorzucił Beamdog. Przez te niemal dwie dekady od czasu wypuszczenia Tronu Bhaala mogliśmy stworzyć sobie idealny obraz następcy Baldur’s Gate II. Możliwe, że to będzie kompletnie inna gra, ale pomarzyć warto.

Prawda, czyli to, co już wiemy

Najłatwiej realizować te marzenia, które mają realne podstawy. I choć Larian Studios oszczędnie dawkuje informacje na temat swego nowego projektu, szefostwo zdążyło się już paroma detalami z gry podzielić. Przy okazji wykluczymy więc z naszego wymarzonego „Baldura” te partie, które w koncepcji Belgów raczej się już nie zmieszczą. Ani w naszym wyobrażeniu o tej produkcji.

To nie będzie mała gra. Larian Studios zakłada, że czeka nas przygoda podobnych rozmiarów co w Divinity: Original Sin II albo i dłuższa, ale deweloperzy ci nie są też najlepsi w ocenianiu. W każdym razie pierwsza liczba, jaka padła, to około 100 godzin. Studio oprze mechanikę ma zasadach piątej edycji papierowego Dungeons & Dragons, jednak zmodyfikuje ją na potrzeby gry wideo. W jaki dokładnie sposób, tego twórcy nie powiedzieli nawet Araszowi, który wziął ich na spytki w trakcie targów E3. Wiadomo jednak, że zgodnie z podręcznikami cała ekipa awansuje teraz razem. I każdy wbity poziom – podobnie jak każdy zdobyty artefakt – ma być wydarzeniem.

Sto to zresztą magiczna liczba tej odsłony cyklu – tyle lat dzieli akcję Tronu Bhaala i „trójki”. Po tym czasie wracamy w znajome rewiry Wybrzeża Mieczy, by zobaczyć, jak zmieniło się przez ten okres tytułowe miasto. Dla niecierpliwych – oraz po prostu ciekawych – przygotowana zostanie kampania papierowego DnD poprzedzająca akcję Baldur’s Gate 3. Wiek różnicy oznacza, że raczej nie wcielimy się ponownie w Dziecię Pana Mordu (choć przecież nie byłoby to nieprawdopodobne – mogło ono zająć miejsce ojca lub po prostu być przedstawicielem którejś z długowiecznych ras). Możliwe, że spotkamy starych znajomych lub chociaż natrafimy na wzmianki o nich. „Są wspominani, istnieją w tym świecie, ale także podróżują” – dowiedział się Arasz od Swena Vincke, szefa Larianu. Możliwe więc, że natrafimy na nich, jednak nie tak od razu.

To nie będzie łatwa gra

Możemy spodziewać się rozbudowanych mechanizmów interakcji pomiędzy poszczególnymi członkami drużyny, a także ich reakcji na nasze poczynania i systemu reputacji. Zresztą ich wsparcie w trakcie przygody prawdopodobnie okaże się nieodzowne, bowiem trzeci „Baldur” nie będzie nas oszczędzać. Nie wpisze się raczej w soulsową modę (i dobrze), ale – jak podkreślał Vincke – „będzie stanowić wyzwanie”.

Wszak Baldur’s Gate nigdy nie należało do gier najłatwiejszych i potrafiło spuścić nam łomot niemal na samym początku – walka ze smoczym wnuczątkiem Bhaala w dodatku do BGII śni mi się do dziś. Tym razem naszą zmorą będą łupieżcy umysłu. Dlaczego Larian wybrał akurat ich na antagonistów, a przynajmniej siłę napędową wydarzeń?

Są czymś więcej niż typowymi obcymi stworami. (…) Kiedyś rządzili imperium, posiadali te statki, które widziałeś w trailerze, pozwalały im się one przemieszczać pomiędzy planami, a potem stracili to wszystko z powodu powstania niewolników. Musieli uciec, skryć się w Podmroku, gdzie starali się stworzyć nowy Wielki Plan – jak odzyskać to, co stracili? To dość smutna historia i jesteś w stanie ich zrozumieć. To gatunek, który patrzy na nas jak my na mrówki. Z tego punktu widzenia nie są nawet do końca źli – przynajmniej nie z ich perspektywy. Pozwalają opowiedzieć naprawdę interesującą historię.

Swen Vincke

Jak zdradzili twórcy, łupieżcy ponownie odkryli sposób na budowanie swoich okrętów i rozpoczęli inwazję. Autorzy sugerują przy okazji, że w czasie zabawy będziemy odwiedzać inne światy, w tym Podmrok. Dodajmy też, że gracz, podobnie jak w pierwszej części, rozpocznie przygodę poza murami Wrót Baldura.

TWOIM ZDANIEM

Wolisz kreatory postaci czy gry z gotowym bohaterem?

52,6%
Lubię sam stworzyć postać
47,4%
Wolę gotowego bohatera
Zobacz inne ankiety
Cyberpunk 2077 na chłodno – analiza nadchodzącej gry CDPR
Cyberpunk 2077 na chłodno – analiza nadchodzącej gry CDPR

Przed premierą

CD Projekt Red jeszcze raz zaprosił nas na pokaz rozgrywki z Cyberpunka 2077, który widzieliśmy w Los Angeles. Wiedząc już, czego mamy się spodziewać, pojechaliśmy przygotowani, by sceptycznym okiem wyławiać szczegóły i odkrywać sekrety gry.

Cyberpunk 2077 wygląda rewelacyjnie! Widzieliśmy gameplay na E3
Cyberpunk 2077 wygląda rewelacyjnie! Widzieliśmy gameplay na E3

Przed premierą

Cyberpunk 2077 w ciemno był typowany na grę targów E3 2019 i teraz nie mamy wątpliwości – Polakom udało się spełnić oczekiwania, nawet jeśli dali nam tylko datę premiery, krótki trailer i znanego aktora.

Graliśmy w Pokemon Sword & Shield – powrót z tarczą czy na tarczy?
Graliśmy w Pokemon Sword & Shield – powrót z tarczą czy na tarczy?

Przed premierą

Na jesień premiera jednego z największych hitów Nintendo – Pokemon Sword & Shield. Przeanalizowaliśmy dotychczas ujawnione nowości i jest w nas tyle nadziei, co wątpliwości.

Komentarze Czytelników (77)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
17.06.2019 21:25
WolfDale
11
odpowiedz
5 odpowiedzi
WolfDale
21
Poeta za pięć groszy

No to zaczynamy, po pierwsze maksimum mikro płatności. Mile widziane płatne miejsca zapisu, po śmierci wszystkich bohaterów opłata za rozpoczęcie nowej gry. Oczywiście battle royale i VR, bo bez tego nawet kijem nie tknę tego tytułu. Oczywiście wszystko nastawione na grind z możliwością kupowania ulepszeń, sporo wyciętej podstawowej zawartości aby potem móc to kupić jako dodatki. Stałe podłączenie do sieci, Denuvo ze sprawdzaniem co 5 minut czy to właściciel czy kumpel kumpla. No i Ray Tracing, a do tego masa bugów i totalne olanie graczy co kupili grę. Oczywiście nie zapominajmy o platformie, bo inaczej nie wyobrażam sobie aby Epic Games Store nie miał dożywotniej wyłączności na Baldura, nawet wtedy jak przestanie już istnieć.

Jak te wszystkie dzisiejsze standardy zostaną spełnione kupuję w przedsprzedaży i zagrywam się do upadłego.

17.06.2019 18:04
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
pg2
41
Chorąży

Mam nadzieje że będzie aktywna pauza a nie turowa

17.06.2019 15:22
JUAREZ
37
Chorąży

Na głównej widnieje "czemu" zamiast "czego" w tytule, poza tym fajny tekst :)

17.06.2019 16:25
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
juchi
24
Chorąży
Wideo

Baldur’s Gate 3 naszych marzeń – czego oczekujemy od powrotu legendy RPG?

Ja oczekuję polskiego dubbingu, niestety oczekiwanie te nie zostanie spełnione (chyba że znajdzie się polski wydawca, który to zrealizuje).

https://youtu.be/eSVW40o8V98

post wyedytowany przez juchi 2019-06-17 16:31:17
17.06.2019 16:33
2
odpowiedz
Ummon
17
Legionista
10

Ah, Dziecię Bhaala się przebudziło.
Czas na kolejne eksperymenty.

17.06.2019 17:07
arianrod
👍
odpowiedz
arianrod
9
Centurion

Ja oczekuję opcji romansu z illithidem.

17.06.2019 17:20
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1287954
0
Pretorianin
Wideo

Kto 20 lat temu przy kazdym wlaczeniu BG2 pierw sluchal muzyczke menu zanim wczytal save ? [link]

17.06.2019 18:01
👎
-11
odpowiedz
2 odpowiedzi
CyberSwir
0
Legionista

Niczego nie oczekuje. 1 i 2 były bardzo słabymi grami, ta zapewne też będzie.

17.06.2019 18:04
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
pg2
41
Chorąży

Mam nadzieje że będzie aktywna pauza a nie turowa

17.06.2019 18:22
DanuelX
odpowiedz
6 odpowiedzi
DanuelX
82
Kopalny

Tylko jednego, że nie będzie miała za wiele wspólnego z dwiema poprzednimi częściami. Sorry ale to doskonale zamknięta historia nie potrzebująca "dopowiedzenia". (a no i jeszcze jedno - żadnego głupkowatego humoru od lariana)

17.06.2019 18:23
odpowiedz
8 odpowiedzi
futureman16
34
Senator

Dostosowania do dzisiejszych czasów. A więc pełne 3d I walka w czasie rzeczywistym.

17.06.2019 18:23
2
odpowiedz
kAjtji
47
Pretorianin
8.0

W sumie nie jestem jakimś wielkim fanem BG. Dla mnie dobre gry, ale nic więcej, w okolicach premiery może i były świetne oraz rewolucyjne, ale grając w BG 1 i 2 dopiero 2 lata temu, nie czułem, abym wiele stracił, gdybym w nie nie zagrał. Z tamtego okresu o wiele bardziej podobał mi się Fallout, Arcanum czy Planescape: Torment, a z nowszych cRPG (z tych klasycznych) wolę dzieła Obsidianu niż Larian. Ich Original Sin 1 po czasie stał się dla mnie bardzo męczący i nudny, ale aktualnie ogrywam DOS2 i mam nadzieję, że BG3 będzie przynajmniej na jego poziomie, bo to naprawdę dobra gra (ale nie nadzwyczajna).

17.06.2019 19:17
Miodowy
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Miodowy
33
Nigdy nie był młody

Jedyne czego oczekuje od tej gry, to to żeby przypominała bardziej Baldury niż Divinty. Jak to zostanie załatwione, to prawdopodobieństwo sukcesu zostanie znacząco zwiększone.

17.06.2019 20:45
Ahaswer
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
Ahaswer
79
ciwun

BG3 fabularnie nie powinien być kontynuacją "kultowych" poprzedników ;), ale powinien nawiązywać do tego, co stało za ich sukcesem. Nie może być ukłonem w stronę obecnego nastolatka, bo w pewnym stopniu gra jest też adresowana do byłych nastolatków, którzy grali w BG i BG2. Żerując na popularności tytułu oraz sentymencie należy zachować fundamentalne atuty czyli rzut izometryczny (a nie żadne 3D), swobodne operowanie całą drużyną (a nie pojedynczą postacią w pierwszej osobie), mechanika rozgrywki, włącznie z elementami walki taktycznej a więc z zastosowaniem aktywnej pauzy (jak w oryginałach) albo systemu turowego.

17.06.2019 20:45
pabloNR
odpowiedz
pabloNR
59
Konsul

Haer'Dalis nie był elfem, a diabelstwem... To tak na marginesie ;).

17.06.2019 20:53
pabloNR
2
odpowiedz
pabloNR
59
Konsul

Bez dobrego dubbingu polskiego ta gra straci wieeele z klimatu swoich poprzedniczek jeśli chodzi o naszych rodzimych graczy. Baldur bez Fronczewskiego? To jak Gothic bez Mikołajczaka.

17.06.2019 21:05
Arsacius
😉
2
odpowiedz
Arsacius
24
Chorąży

Walki turowej z aktywną pauzą i dobrej fabuły.

17.06.2019 21:25
WolfDale
11
odpowiedz
5 odpowiedzi
WolfDale
21
Poeta za pięć groszy

No to zaczynamy, po pierwsze maksimum mikro płatności. Mile widziane płatne miejsca zapisu, po śmierci wszystkich bohaterów opłata za rozpoczęcie nowej gry. Oczywiście battle royale i VR, bo bez tego nawet kijem nie tknę tego tytułu. Oczywiście wszystko nastawione na grind z możliwością kupowania ulepszeń, sporo wyciętej podstawowej zawartości aby potem móc to kupić jako dodatki. Stałe podłączenie do sieci, Denuvo ze sprawdzaniem co 5 minut czy to właściciel czy kumpel kumpla. No i Ray Tracing, a do tego masa bugów i totalne olanie graczy co kupili grę. Oczywiście nie zapominajmy o platformie, bo inaczej nie wyobrażam sobie aby Epic Games Store nie miał dożywotniej wyłączności na Baldura, nawet wtedy jak przestanie już istnieć.

Jak te wszystkie dzisiejsze standardy zostaną spełnione kupuję w przedsprzedaży i zagrywam się do upadłego.

17.06.2019 23:28
Ignazzio
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Ignazzio
15
Chorąży

Muzyka wnioskując po trailerze jest całkiem niezła. Graficznie najpewniej będzie to ulepszone DOS2 czyli coś zupełnie innego niż BG ale w zasadzie bez tragedii. Fabularnie prócz drobnych nawiązań nie liczę na kontynuację pierwszych. Problemem jest system walki który Larian może zupełnie pogrążyć idąc w system turowy. Aktywna pauza w czasie rzeczywistym definiuje Baldury i bez nich ciężko mi postrzegać tą grę jako kontynuację. W przeciwieństwie do niektórych nie uważam za dobre rozwiązanie istnienie obu systemów walki jako iż nawet możliwość użycia systemu turowego sprawia że praktycznie niemożliwe jest walczenie z większą ilością przeciwników, wszystko jest do do bólu ustawione i zbalansowane zabijając jakikolwiek fun z bycia zbyt silnym lub słabym przez swój brak realizmu. Brak dubbingu i Fronczewskiego to niestety olbrzymi minus przez który gra najpewniej na starcie nie ma szansy na status poprzedniczek w naszym kraju. Wciąż wiele czasu do premiery więc mimo wszystko staram się zachować optymizm.

17.06.2019 23:57
odpowiedz
9 odpowiedzi
Bigodinho
29
Chorąży

Chciałbym, żeby nie było rozwiązań Lariana czyli bez tur i lootu RNG.

18.06.2019 00:32
[Gammorin]
odpowiedz
[Gammorin]
28
Centurion

Podoba mi się zarys fabuły. Osadzenie illithidan jako głównych antagonistów jest bardzo ciekawy. Mało w sumie wiemy o tej rasie z gier.

18.06.2019 01:07
😱
odpowiedz
3 odpowiedzi
Okami030
6
Legionista

Viconia nie powinna się pojawić, ponieważ pod koniec Troja bhaala jak mieliśmy z nią romans ona umiera jakiś czas potym jak urodzi dziecko. Np. ja gram zawsze człowiekiem i romansuje z Viki więc jaki miało by to sens gdybym spodobał ja w bg3 kiedy już mi zapowiedzieli że moja postać wychowuje samotnie swoje i Viconia dziecko a ona sama została zamordowana. Do tego było i drugie zakończenie jak chciało się zostać bogiem. Więc jeżeli w bg3 nie wezma pod uwagę tego jak zakończone zostały historie postaci w tych 2 wariantach to będzie kicha tak czy inaczej niektórych postaci mimo swojej długo wieczności nie powinniśmy spotkać, ale czytać o ich czynach owszem lub słuchać opowieści.

post wyedytowany przez Okami030 2019-06-18 01:16:57
18.06.2019 07:46
Sir Xan
3
odpowiedz
Sir Xan
95
Legend

Wolisz kreatory postaci czy gry z gotowym bohaterem?

Obie. To zależy od scenariusza i założenia gry. Dla mnie jest najważniejsze, że umieją to dobrze zrealizować.

Baldur's Gate 2 i Planescape Torment są dobre przykłady. Obie gry są udane. Divinity: Original Sin II poszedł o jeden krok dalej. Można stworzyć bohatera od zera, albo zaczynać jedna z gotowych bohaterów, który posiada własna osobowość i historia. Ale to dlatego, że fabuła na to pozwala.

post wyedytowany przez Sir Xan 2019-06-18 07:50:05
18.06.2019 11:42
odpowiedz
Bigot666
1
Junior

Ja będę usatysfakcjonowany jeżeli będzie to produkt tej klasy co Divinity Original Sin 2 z dwoma modyfikacjami:
1) Będzie możliwość swobodnego przemieszczania się pomiędzy lokacjami (bez podziału na epizody, gdy tracimy dostęp do wcześniejszych lokacji)
2) Ekwipunek nie będzie levelowany (miejmy nadzieję, że D&D wyeliminuje ten problem) - słabe jest gdy kompletujesz "niepowtarzalną" zbroję składającą się z 5 elementów, a po z zdobyciu dwóch poziomów w byle dziurze znajdujesz lepszy oręż.

Największe wg. mnie zalety D:OS2, które powinny zostać przeniesione do BG3:
- wielkość i złożoność lokacji
- rozbudowana historia i postacie
- wątki współtowarzyszy ciągnące się przez całą grę, a nie jak to np. zostało zrobione w PoE2 (wizyta na 5 minut w 3 lokacjach i temat załatwiony)

18.06.2019 13:26
Koyocisko
😃
1
odpowiedz
Koyocisko
19
Pretorianin
10

Swoboda...
Mniej sprzętu ale bardziej wyszukany i mocne magiczne unikalne zestawy...
Aktywna pauza....
Wybór MA znaczenie....
Grafika i efekty na miarę PS5....

18.06.2019 17:51
odpowiedz
zanonimizowany1287954
0
Pretorianin
Image

Mam nadzieje, ze zyjemy w tej rzeczywistosci w przypadku Baldura :)

post wyedytowany przez zanonimizowany1287954 2019-06-18 17:53:58
19.06.2019 07:34
Lothers
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Lothers
140
Senator

Dla mnie takim RPG był Fallout, z całym szacunkiem do Tormenta.

19.06.2019 07:43
John_Doe
odpowiedz
2 odpowiedzi
John_Doe
4
Lonely Drifter

A mnie się marzy widok FPP. Ewentualnue TPP, ale tu już mniej :)

post wyedytowany przez John_Doe 2019-06-19 07:44:58
20.06.2019 00:39
odpowiedz
BeF1990
24
Legionista

Cieszę się, że nie jestem jedynym, który ogrywa klasyki na tablecie, ale czy mógłbym zapytać autora tekstu o to, czy w BGEE również ma problem z grafiką? Na Samsung Galaxy TAB S4 od czasu ostatniej aktualizacji (patch 2.5) występuje problem z bardzo niską rozdzielczością i rozmytymi fontami. Gra niemal od roku jest niegrywalna. Problem był zgłaszany twórcom już wielokrotnie przez wielu graczy, ale nic z tym nie robią... Nie wspominając już o tym, że BG2 i IWD zniknęły kilka miesięcy temu z Google Play i pomimo zapewnień Beamdog dalej są niedostępne.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze