Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 marca 2018, 11:25

W The Division 2 będzie tryb battle royale? Spekulujemy na temat gry - Strona 6

The Division to gra, która potrzebuje pewnego oczyszczenia i zbudowania wielu mechanik od nowa – potrzebuje sequela. Tylko czy twórcy właściwie wykorzystają zdobytą wiedzę i powtarzające się sugestie fanów?

The Division 2 – lista życzeń społeczności

Swoją listę życzeń co do The Division 2 ma chyba każdy, kto długo grał w pierwszą odsłonę cyklu. Jej poszczególne punkty istnieją już chyba od marca 2016 roku, część powtarza się przy okazji wydawania kolejnych łatek, część wymieniliśmy w tym tekście, a co jeszcze twórcy powinni bezdyskusyjnie wziąć pod uwagę, by zadowolić całą społeczność?

Porządny kod sieciowy

Lagi, bugi, glicze – The Division miało być głównie grą nastawioną na kooperację i walki PvE, przez co nie przyłożono się za bardzo do kodu sieciowego w walkach PvP. Opóźnienia, obrywanie od niewidzialnego gracza, od gracza za zasłoną, nierejestrowanie trafień, teleportacje to chleb powszedni starć w Strefie Mroku – oczywiście jako deser przy ogólnym braku balansu. Porządny netcode to jedno z najczęściej powtarzanych życzeń wśród graczy.

Bat na oszustów

Równie istotnym problemem, jeśli nie większym jest plaga oszustów na platformie PC. Wraz z nową częścią rosną nadzieje na nowy sposób skutecznego uodpornienia gry na większość popularnych metod oszukiwania oraz stworzenia odstraszającego bata na hakerów.

Bogaty w opcje kreator postaci

Kilka twarzy do wyboru sprawiło, że większość agentów w społecznościowych hubach była do siebie bliźniaczo podobna. W nowej części powinien pojawić się prawdziwy kreator postaci na miarę gry RPG.

Aplikacja na telefon lub publiczne API

Wielu agentów uwielbia dobierać ekwipunek dla swojej postaci poza grą lub mieć dostęp do wygodnych zmian zawsze pod ręką. Aplikacja na smartfona pozwalająca zarządzać wyposażeniem to już nie fikuśny gadżet, a umożliwiająca dużą oszczędność czasu funkcja, zwłaszcza przy tak wielu kombinacjach do sprawdzenia. Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest upublicznienie interfejsu API, by powstały fanowskie aplikacje, często bardziej funkcjonalne i wygodniejsze niż ta oficjalna.

Zarządzanie ekwipunkiem nigdy nie należało do najwygodniejszych. Warto je poprawić.

Interfejs zarządzania ekwipunkiem

Z życzeniem aplikacji na telefon łączy się też sprawa interfejsu ekranowego zarządzania ekwipunkiem. Ten w grze był przeładowany informacjami, niewygodny i niefunkcjonalny – minęły miesiące, zanim dodano tak podstawowe opcje jak blokowanie wyposażenia przed sprzedaniem czy możliwość zapisu zestawu ekwipunku. Druga część powinna przynieść klarowne i wygodne w obsłudze menu postaci.

Mapa wypełniona aktywnościami w endgamie

Po ukończeniu fabuły w The Division rewelacyjnie wykonana mapa Nowego Jorku stała się kompletnie bezużyteczna – nie było już żadnego powodu, by ponownie przemierzać zakamarki miasta. Dopiero po jakimś czasie pojawiły się tam grupki mocniejszych przeciwników zostawiających lepsze nagrody. W The Division 2 mapa świata powinna kipieć od aktywności po zakończeniu fabuły, np. w postaci losowo generowanych zadań, wydarzeń publicznych itp.

Jak najmniej gliczy i błędów

The Division okryło się złą sławą gry podziurawionej jak sito przeróżnymi błędami. Wiele z nich, choć dokładnie przeanalizowanych przez społeczność i zakomunikowanych twórcom, nie doczekało się poprawek. Niektóre były zabawne, inne kompletnie zaburzały rozgrywkę, jak choćby „taniec kurczaka” uniemożliwiający trafienia w PvP czy przechodzenie najazdów poza mapą gry. Oby w nowej wersji było ich jak najmniej.

The Division 2 – data premiery

Na koniec można pokusić się o przewidzenie daty premiery The Division 2. Czegoś konkretnego prawdopodobnie dowiemy się podczas targów E3, ale realnym najwcześniejszym terminem jest raczej marzec 2019 roku lub jeszcze późniejsza data. A jakie Wy macie życzenia co do Tom Clancy’s The Division 2?

O AUTORZE:

Z pierwszą częścią Tom Clancy’s The Division spędziłem ponad 500 godzin na pececie i niewiele mniej na konsoli PS4. Regularnie grałem do czasów wersji 1.5, a zwłaszcza świetnego rozszerzenia Przetrwanie. Późniejsze DLC oferujące jedynie kolorowe, abstrakcyjne dodatki kosmetyczne nie przypadły mi do gustu. The Division najbardziej cenię za niezwykle klimatyczne znajdźki towarzyszące wątkowi fabularnemu oraz za sam Nowy Jork – w mojej opinii zdecydowanie najlepszą, najlepiej wykonaną mapę świata ze wszystkich gier.

Bardzo jestem ciekaw, jakie nowości pojawią się w drugiej części, i zdecydowanie jest to teraz jedna z najbardziej oczekiwanych przeze mnie gier, ale zadowoliłbym się też Central Parkiem do „jedynki” i zrównaniem statystyk w Strefie Mroku.

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.