Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 stycznia 2018, 16:53

Iron Harvest – 5 rzeczy, którymi może zaskoczyć RTS z polskimi mechami - Strona 5

Iron Harvest budzi żywe zainteresowanie na długo przed premierą – i to większe niż pozostałe RTS-y z ostatnich lat razem wzięte. Oczekiwania też rosną, dlatego przedstawiamy pięć cech gry, które - jeśli zostaną dopieszczone - to zagwarantują sukces.

Grafika jak z obrazu

Normalnie grafika nie odgrywa aż tak wielkiej roli w strategiach. Ma przede wszystkim umożliwiać płynne działanie gry i być na tyle klarowna, żeby nie przeszkadzać w zapanowaniu nad polem walki. Tyle że mówimy o produkcji inspirowanej pracami konkretnego artysty z wyrazistym i rozpoznawanym na świecie stylem. Poza tym, umówmy się, częścią magii największych dzieł są właśnie sugestywne projekty jednostek i budowli, które ciężko pomylić z czymkolwiek innym.

O ile w trybie wieloosobowym muszą być one po prostu łatwe do odróżnienia, o tyle w kampaniach zazwyczaj znajdujemy chwilę, by podziwiać swoją armię i poczuć się jak generał stojący na czele imponujących oddziałów prowadzonych do bitwy o coś Naprawdę Ważnego.

Dlatego myślę, że spokojnie możemy czegoś podobnego oczekiwać po Iron Harvest. Już teraz, na pierwszych zdjęciach i zwiastunach, gra wygląda naprawdę intrygująco, ma dobrze dobrane kolory. Kiedy może sobie na to pozwolić, operuje malarskimi ujęciami i barwami, a w zwykłych starciach robotę robią projekty jednostek i lokacji. Nad całością czuwa zresztą sam Różalski pełniący funkcję dyrektora artystycznego, więc o spójność wizji, modeli i otoczenia możemy być spokojni.

Nawet sam silnik prezentuje się całkiem przyjemnie jak na grę RTS. Pewnie, nie jest to najwyższa półka, jeśli chodzi o wielokąty, ale wygląda to bardzo przyzwoicie, a resztę mają zapewnić właśnie projekty artystów i dobrze przygotowane, zróżnicowane i pełne szczegółów mapy.

Jestem szalenie ciekaw, jak twórcy poradzą sobie przerywnikami filmowymi i jak istotne będą one dla całości. Na zakończenie jednego ze zwiastunów otrzymaliśmy małą przebitkę z pruskim dowódcą oraz jego dzielnym mechem – prezentowała się całkiem efektownie, choć to oczywiście tylko materiał promocyjny.

Jedyną wątpliwość na tę chwilę budzi fakt, że ostatnia premierowa gra King Art Games (z pominięciem nowego Black Mirror) – RPG The Dwarves – była strasznym przeciętniakiem. Pozostaje mieć nadzieję, że to tylko chwilowy spadek formy.

…Natomiast o udźwiękowienie możemy być spokojni. W grudniu 2017 roku do ekipy dołączyło dwóch świetnych kompozytorów, Benny Oschmann i znany polskim graczom Adam Skorupa, odpowiadający między innymi za muzykę do pierwszego Wiedźmina.

Hubert Sosnowski

Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.