Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 stycznia 2018, 16:53

Iron Harvest – 5 rzeczy, którymi może zaskoczyć RTS z polskimi mechami - Strona 6

Iron Harvest budzi żywe zainteresowanie na długo przed premierą – i to większe niż pozostałe RTS-y z ostatnich lat razem wzięte. Oczekiwania też rosną, dlatego przedstawiamy pięć cech gry, które - jeśli zostaną dopieszczone - to zagwarantują sukces.

Multiplayer, czyli wielka niewiadoma

Na koniec przechodzimy do najbardziej enigmatycznego aspektu produkcji King Art Games, czyli trybu multiplayer. Jedno wiemy na pewno – będzie. W jednym z materiałów możemy znaleźć wzmiankę o rozgrywkach 1 na 1. I na tym twarde, niezaprzeczalne fakty się kończą.

Możemy tylko zgadywać, jakie tryby zostaną oddane do naszej dyspozycji. Kooperacyjne wypełnianie skomplikowanych misji, w których każdy gracz pieczołowicie składa swój oddział i dopasowuje tak, by bezbłędnie zrealizować cel? A może brutalne skirmishe, wymagające szybkich decyzji i zmysłu taktycznego godnego generała Pattona? Niczego nie da się wykluczyć i trzeba mieć nadzieję, że nie będzie to element gry dodany tylko po to, aby ładnie wyglądało to w materiałach prasowych.

Trzy zróżnicowane frakcje, przynajmniej na papierze, idealnie nadają się do multiplayera i mają potencjał, by każdy znalazł tu swój ulubiony styl gry. Jakaś firma już zresztą kiedyś udowodniła, że trzy to magiczna liczba... Naturalnie będzie to wszystko wymagać balansu siły jednostek i naprawdę, naprawdę przemyślanych, pieczołowicie przygotowanych map, gdzie każdy szczegół ma znaczenie.

Najbardziej nurtującym pytaniem pozostaje, jak Iron Harvest poradzi sobie z trybami wieloosobowymi na konsolach. Teoretycznie jest to wykonalne, co pokazało całkiem przyjemne Halo Wars 2, i autorzy mają kilka ciekawych patentów w zanadrzu, jak chociażby okrągłe menu, ale czy to wszystko okaże się na tyle wygodne i angażujące, by przykuć graczy na dłużej? I najważniejsze – czy niedźwiedź Wojtek będzie odpowiednio zbalansowaną jednostką?! Tego dowiemy się, gdy już gra będzie gotowa. Na razie możemy tylko czekać, umilając sobie czas kolejnymi grafikami Jakuba Różalskiego.

GIGANTY RÓŻALSKIEGO

Iron Harvest – 5 rzeczy, którymi może zaskoczyć RTS z polskimi mechami - ilustracja #3

Iron Harvest to nie jedyna gra, w powstawanie której zaangażowany jest Jakub Różalski. Jego prace służą za podstawę uniwersum Ancients. Pierwsza produkcja osadzona w tym świecie – Ancients AR będzie marynistycznym RTS-em przeznaczonym na urządzenia mobilne kompatybilne z ARKit (iOS) lub ARCore (Android). O grze wiadomo na razie tyle, że pojawią się w niej gigantyczne postaci i potwory – rodem z obrazów Różalskiego.

Hubert Sosnowski

Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.