Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 21 czerwca 2016, 15:45

„Fascynują mnie mechy, polska wieś i ułani” – rozmawiamy z Jakubem Różalskim, twórcą uniwersum 1920+ - Strona 6

Jakub Różalski bierze aktywny udział w powstawaniu gry strategicznej, która osadzona zostanie w wymyślonym przez niego uniwersum. A to uniwersum prezentuje się bardzo ciekawie, bowiem w grze zobaczymy mechy na tle obrazków rodem z polskich wsi.

Domyślam się, że o dystrybucji jeszcze nie ma co mówić, ale pewnie należy spodziewać się klasycznej płatnej gry, a nie free-to-play?

Tak, zdecydowanie będzie to płatna gra, dystrybuowana zarówno w wersji pudełkowej, jak i cyfrowej. Potwierdzam, że nie ma mowy o żadnym free-to-play.

Kiedy więc dowiemy się więcej o grze komputerowej w Twoim uniwersum?

Obecnie pracujemy nad pierwszymi animacjami i przykładowymi lokacjami. Myślę, że za kilka tygodni (może w już w lipcu) będę w stanie pokazać coś konkretnego. Na razie trzeba uzbroić się w cierpliwość.

Poza mechami Jakub Różalski maluje często również wszelkich maści gigantyczne potwory.

Właśnie zapowiedziałeś kolejną grę, tym razem utrzymaną zdaje się w klimatach fantasy. Pojawią się w niej chyba też wikingowie. Możesz powiedzieć coś więcej na jej temat?

Jeśli chodzi o ten drugi projekt, to niestety nie mogę w tej chwili zbyt wiele powiedzieć. To nie będzie klasyczna gra na tradycyjne platformy... dlatego ważne jest, aby na razie za dużo nie mówić. Jeśli wszystko się uda i wyjdzie to tak, jak deweloperzy zaplanowali, to powstanie przełomowa produkcja na skalę światową. Jeśli natomiast chodzi o mój udział w pracach, to twórcy zwrócili się do mnie, bym pomógł wykreować wizję świata, m.in. stworzył kilka obrazów ilustrujących ów świat i rozgrywkę. Ludzie odpowiedzialni za ten projekt są wielkimi fanami mojej twórczości – była ona dla nich główną inspiracją podczas wstępnych prac koncepcyjnych. W tym wypadku chodzi jednak przede wszystkim o ilustracje z olbrzymami, przerażającymi gigantami, nie o jakieś konkretne uniwersum.

Trzymamy zatem kciuki za Twoje projekty i czekamy na kolejne informacje.

„Fascynują mnie mechy, polska wieś i ułani” – rozmawiamy z Jakubem Różalskim, malarzem i twórcą uniwersum 1920+ - ilustracja #3

Jakub Różalski (ur. 1981) – polski artysta, malarz i twórca grafik koncepcyjnych. Absolwent Wyższej Szkoły Sztuki Stosowanej w Poznaniu. Autor uniwersum 1920+, w którym osadzona została gra planszowa Scythe. W oparciu o ten sam świat powstaje nienazwana jeszcze strategia na pecety i konsole.

Adam Zechenter

Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 do 2025 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego; szefował też działowi wideo i prowadził podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.