Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 21 czerwca 2016, 15:45

„Fascynują mnie mechy, polska wieś i ułani” – rozmawiamy z Jakubem Różalskim, twórcą uniwersum 1920+ - Strona 6

Jakub Różalski bierze aktywny udział w powstawaniu gry strategicznej, która osadzona zostanie w wymyślonym przez niego uniwersum. A to uniwersum prezentuje się bardzo ciekawie, bowiem w grze zobaczymy mechy na tle obrazków rodem z polskich wsi.

Domyślam się, że o dystrybucji jeszcze nie ma co mówić, ale pewnie należy spodziewać się klasycznej płatnej gry, a nie free-to-play?

Tak, zdecydowanie będzie to płatna gra, dystrybuowana zarówno w wersji pudełkowej, jak i cyfrowej. Potwierdzam, że nie ma mowy o żadnym free-to-play.

Kiedy więc dowiemy się więcej o grze komputerowej w Twoim uniwersum?

Obecnie pracujemy nad pierwszymi animacjami i przykładowymi lokacjami. Myślę, że za kilka tygodni (może w już w lipcu) będę w stanie pokazać coś konkretnego. Na razie trzeba uzbroić się w cierpliwość.

Poza mechami Jakub Różalski maluje często również wszelkich maści gigantyczne potwory.

Właśnie zapowiedziałeś kolejną grę, tym razem utrzymaną zdaje się w klimatach fantasy. Pojawią się w niej chyba też wikingowie. Możesz powiedzieć coś więcej na jej temat?

Jeśli chodzi o ten drugi projekt, to niestety nie mogę w tej chwili zbyt wiele powiedzieć. To nie będzie klasyczna gra na tradycyjne platformy... dlatego ważne jest, aby na razie za dużo nie mówić. Jeśli wszystko się uda i wyjdzie to tak, jak deweloperzy zaplanowali, to powstanie przełomowa produkcja na skalę światową. Jeśli natomiast chodzi o mój udział w pracach, to twórcy zwrócili się do mnie, bym pomógł wykreować wizję świata, m.in. stworzył kilka obrazów ilustrujących ów świat i rozgrywkę. Ludzie odpowiedzialni za ten projekt są wielkimi fanami mojej twórczości – była ona dla nich główną inspiracją podczas wstępnych prac koncepcyjnych. W tym wypadku chodzi jednak przede wszystkim o ilustracje z olbrzymami, przerażającymi gigantami, nie o jakieś konkretne uniwersum.

Trzymamy zatem kciuki za Twoje projekty i czekamy na kolejne informacje.

„Fascynują mnie mechy, polska wieś i ułani” – rozmawiamy z Jakubem Różalskim, malarzem i twórcą uniwersum 1920+ - ilustracja #3

Jakub Różalski (ur. 1981) – polski artysta, malarz i twórca grafik koncepcyjnych. Absolwent Wyższej Szkoły Sztuki Stosowanej w Poznaniu. Autor uniwersum 1920+, w którym osadzona została gra planszowa Scythe. W oparciu o ten sam świat powstaje nienazwana jeszcze strategia na pecety i konsole.

Adam Zechenter | GRYOnline.pl

Adam Zechenter

Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Obecnie szefuje działowi wideo i prowadzi podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

więcej

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?