Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 21 czerwca 2016, 15:45

„Fascynują mnie mechy, polska wieś i ułani” – rozmawiamy z Jakubem Różalskim, twórcą uniwersum 1920+ - Strona 4

Jakub Różalski bierze aktywny udział w powstawaniu gry strategicznej, która osadzona zostanie w wymyślonym przez niego uniwersum. A to uniwersum prezentuje się bardzo ciekawie, bowiem w grze zobaczymy mechy na tle obrazków rodem z polskich wsi.

Klimat niczym jak ze skasowanego projektu Hardkor 44 Tomasza Bagińskiego.

Projekt 1920+ – pierwsza gra wideo

„Fascynują mnie mechy, polska wieś i ułani” – rozmawiamy z Jakubem Różalskim, malarzem i twórcą uniwersum 1920+ - ilustracja #2

Projekt 1920+ to nienazwana jeszcze gra komputerowa zmierzająca na pecety i konsole. Produkcja, nad którą pieczę trzyma twórca uniwersum 1920+, czyli Jakub Różalski, powstaje w zagranicznym studiu. Póki co o grze nie wiadomo zbyt wiele, ale już niedługo to się zmieni.

Porozmawiajmy teraz o nadchodzącej grze komputerowej osadzonej w wykreowanym przez Ciebie uniwersum. Jej zapowiedź, choć przecież bardzo uboga w informacje, zelektryzowała polski internet. Czemu, mówiąc o przyszłej grze, odwołujesz się akurat do Dawn of War i Company of Heroes?

W porównaniu chodzi głównie o mechanikę rozgrywki. Gra osadzona w uniwersum 1920+ będzie strategią – turową lub z opcją aktywnej pauzy. Gracze otrzymają w niej możliwość dowodzenia różnej maści oddziałami, potężnymi mechami, a nawet silnymi bohaterami. Ważnym elementem ma być opcja rozwijania jednostek wraz z postępami w kampanii. Myślę więc, że porównanie do Dawn of War czy Company of Heroes, których – jak już wspominałem – jestem wielkim fanem, jest jak najbardziej prawidłowe.

Podkreślasz, że będzie to gra turowa bądź z aktywną pauzą...

Taki jest plan, w końcu ma to być pozycja strategiczna z taktycznym zacięciem, a więc wypadałoby mieć czas na to, by przemyśleć swoje ruchy i działania. Osobiście najbardziej lubię gry, w których mam możliwość na spokojnie wszystko zaplanować, najlepiej właśnie z aktywną pauzą. Nie przepadam za to za produkcjami, w których skuteczność zależy od tego, jak szybko się klika myszką. Rozważaliśmy stworzenie strategii z walką turową, w stylu serii XCOM, ale jestem przekonany, że gra w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą, podczas której można wydawać rozkazy, sprawdzi się najlepiej, dostarczy taktycznych wrażeń i pozwoli utrzymać dynamikę rozgrywki.

Z tego, co mówisz, wynika, że niektóre decyzje jeszcze przed Wami. Na jakim w takim razie etapie są prace koncepcyjne nad grą?

W tej chwili pracujemy głównie nad wyglądem jednostek, modelami 3D, animacjami, projektem lokacji i scenariuszem. Jeśli więc chodzi o mechanikę rozgrywki, to wiele spraw jest jeszcze otwartych i dopiero testowanych. To na tyle wczesna faza produkcji, że możemy sobie pozwolić na różne eksperymenty i wypróbowywanie rozmaitych rozwiązań, które mogą wpłynąć na mechanikę rozgrywki. Sprawdzamy na przykład, jak mechy mogą ingerować w otoczenie czy przechodzić przez ściany.

Adam Zechenter

Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 do 2025 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego; szefował też działowi wideo i prowadził podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.