„Fascynują mnie mechy, polska wieś i ułani” – rozmawiamy z Jakubem Różalskim, twórcą uniwersum 1920+ - Strona 4
Jakub Różalski bierze aktywny udział w powstawaniu gry strategicznej, która osadzona zostanie w wymyślonym przez niego uniwersum. A to uniwersum prezentuje się bardzo ciekawie, bowiem w grze zobaczymy mechy na tle obrazków rodem z polskich wsi.
Przeczytaj recenzję Recenzja gry Iron Harvest – RTS, który niczym cię nie zaskoczy
Projekt 1920+ – pierwsza gra wideo
Projekt 1920+ to nienazwana jeszcze gra komputerowa zmierzająca na pecety i konsole. Produkcja, nad którą pieczę trzyma twórca uniwersum 1920+, czyli Jakub Różalski, powstaje w zagranicznym studiu. Póki co o grze nie wiadomo zbyt wiele, ale już niedługo to się zmieni.
Porozmawiajmy teraz o nadchodzącej grze komputerowej osadzonej w wykreowanym przez Ciebie uniwersum. Jej zapowiedź, choć przecież bardzo uboga w informacje, zelektryzowała polski internet. Czemu, mówiąc o przyszłej grze, odwołujesz się akurat do Dawn of War i Company of Heroes?
W porównaniu chodzi głównie o mechanikę rozgrywki. Gra osadzona w uniwersum 1920+ będzie strategią – turową lub z opcją aktywnej pauzy. Gracze otrzymają w niej możliwość dowodzenia różnej maści oddziałami, potężnymi mechami, a nawet silnymi bohaterami. Ważnym elementem ma być opcja rozwijania jednostek wraz z postępami w kampanii. Myślę więc, że porównanie do Dawn of War czy Company of Heroes, których – jak już wspominałem – jestem wielkim fanem, jest jak najbardziej prawidłowe.
Podkreślasz, że będzie to gra turowa bądź z aktywną pauzą...
Taki jest plan, w końcu ma to być pozycja strategiczna z taktycznym zacięciem, a więc wypadałoby mieć czas na to, by przemyśleć swoje ruchy i działania. Osobiście najbardziej lubię gry, w których mam możliwość na spokojnie wszystko zaplanować, najlepiej właśnie z aktywną pauzą. Nie przepadam za to za produkcjami, w których skuteczność zależy od tego, jak szybko się klika myszką. Rozważaliśmy stworzenie strategii z walką turową, w stylu serii XCOM, ale jestem przekonany, że gra w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą, podczas której można wydawać rozkazy, sprawdzi się najlepiej, dostarczy taktycznych wrażeń i pozwoli utrzymać dynamikę rozgrywki.
Z tego, co mówisz, wynika, że niektóre decyzje jeszcze przed Wami. Na jakim w takim razie etapie są prace koncepcyjne nad grą?
W tej chwili pracujemy głównie nad wyglądem jednostek, modelami 3D, animacjami, projektem lokacji i scenariuszem. Jeśli więc chodzi o mechanikę rozgrywki, to wiele spraw jest jeszcze otwartych i dopiero testowanych. To na tyle wczesna faza produkcji, że możemy sobie pozwolić na różne eksperymenty i wypróbowywanie rozmaitych rozwiązań, które mogą wpłynąć na mechanikę rozgrywki. Sprawdzamy na przykład, jak mechy mogą ingerować w otoczenie czy przechodzić przez ściany.