Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 maja 2016, 15:14

Co wiemy o grze Battlefield 1? Uzbrojenie, realia historyczne i kampania - Strona 4

Po latach coraz odważniejszego spoglądania w przyszłość gatunek FPS-ów za sprawą Battlefielda 1 z jeszcze większą odwagą wraca do przeszłości – do czasów I wojny światowej, gdy powszechne dziś maszyny oraz broń przechodziły swój chrzest bojowy.

Co wiemy o grze Battlefield 1? Uzbrojenie, realia historyczne i kampania - ilustracja #1

Całkiem prawdopodobna jest obecność w grze brytyjsko-amerykańskiego czołgu Mark VIII, którego produkcję rozpoczęto jeszcze w 1918 roku i parę egzemplarzy zdołało dotrzeć na front I wojny światowej. Byłby to w pewnym sensie mały easter egg – a dlaczego? To właśnie ta maszyna stanowi miejsce widowiskowej walki Harrisona Forda z Niemcami w filmie Indiana Jones i ostatnia krucjata.

Czołg Mark IV i żołnierz z karabinem Mauser 1918 do niszczenia tego typu maszyn. - 2016-05-20
Czołg Mark IV i żołnierz z karabinem Mauser 1918 do niszczenia tego typu maszyn.

Listę pojazdów zamyka największy z nich – okręt wojenny. Ponoć będzie możliwa nad nimi pełna kontrola, a siła ognia w połączeniu z możliwościami destrukcji otoczenia ma być powalająca. Oglądaną w zwiastunie jednostkę można rozpoznać jako brytyjski pancernik HMS Iron Duke, który wziął udział w bitwie jutlandzkiej w 1916 roku. Jakie inne okręty pojawią się jeszcze w grze – nie wiadomo. Warto jednak wspomnieć, że w tej samej bitwie uczestniczył po stronie wroga doskonale nam znany z historii niemiecki pancernik Schleswig-Holstein. Twórcy Battlefielda 1 nie poprzestali jednak wyłącznie na nowoczesnych w tamtym okresie żelaznych puszkach plujących ogniem. Kolejną wyjątkową nowością będzie z pewnością możliwość dosiadania koni, a rozgrywka ma tu mniej więcej przypominać używanie motocykli w poprzednich odsłonach serii.

Kampania fabularna

Na ten temat wiemy jak na razie bardzo mało. Tryb dla jednego gracza ma skupić się na wojakach kilku narodowości i pokazać także te niezbyt dobrze znane fragmenty wojny, jak choćby walki beduinów na terenach Bliskiego Wschodu. Fabuła powinna bardziej kojarzyć się z pierwszymi odsłonami Call of Duty, gdzie poznawaliśmy różne momenty z perspektywy kolejnych żołnierzy, zamiast uczestniczyć w jednej, kompletnej historii. Potwierdzono, że widoczny w zwiastunie konny wojownik z szablą, w dodatku kobieta, to jedna z grywalnych postaci w kampanii fabularnej. Rozgrywka ma również o wiele bardziej przypominać tryb wieloosobowy i oferować sporych rozmiarów mapy zamiast ograniczonych korytarzy. Wrażenia tak z gry wspólnej, jak i samotnej będą się w pewien sposób przeplatać, a oczami bohaterów mamy zobaczyć narodziny zupełnie nowego typu wojny i w jakimś sensie poczuć się jak wielu ówczesnych żołnierzy. Niektórzy z nich nigdy w życiu nie widzieli samochodu czy nawet roweru, a tu nagle muszą zmierzyć się z czołgiem czy nadlatującym samolotem – dość przerażające doświadczenie.

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.