Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 maja 2016, 15:14

Co wiemy o grze Battlefield 1? Uzbrojenie, realia historyczne i kampania - Strona 3

Po latach coraz odważniejszego spoglądania w przyszłość gatunek FPS-ów za sprawą Battlefielda 1 z jeszcze większą odwagą wraca do przeszłości – do czasów I wojny światowej, gdy powszechne dziś maszyny oraz broń przechodziły swój chrzest bojowy.

Miotacz płomieni na polu bitwy. - 2016-05-20
Miotacz płomieni na polu bitwy.

Samoloty, czołgi, okręty

Co wiemy o grze Battlefield 1? Uzbrojenie, realia historyczne i kampania - ilustracja #2

Jedną z największych zagadek Battlefielda 1 jest obecność ogromnych sterowców – zeppelinów. Autorzy na razie nic na ten temat nie zdradzają, możliwe jednak, że na niektórych mapach wystąpią one w roli kanonierek – pozbawionych kontroli gracza statków powietrznych o krótkotrwałej, ale ogromnej sile ognia. Obecnie taką funkcję spełnia AC-130.

Seria Battlefield zasłynęła tym, że w genialny sposób połączyła sieciową strzelaninę FPP z możliwością kontrolowania pojazdów lądowych i powietrznych. Jednym kliknięciem zmieniamy się ze zwykłego żołnierza piechoty w dowódcę czołgu lub pilota myśliwca. Nie inaczej będzie i tym razem, a do naszej dyspozycji oddane zostaną pierwsze modele opancerzonych pojazdów i samoloty, z których bomby zrzucało się po prostu ręcznie. Wiele z tych maszyn będzie mogło obsługiwać kilku graczy jednocześnie, zajmując się odpowiednio kierowaniem lub tylko prowadzeniem ognia. Niektóre ciężkie czołgi miały po bokach szereg stanowisk strzelniczych i te prawdopodobnie będą wymagać sporej obsady, by osiągnąć największą skuteczność. Operatora karabinu w obrotowej wieżyczce potrzebowały też niektóre samoloty, jak przykładowo oglądany w zwiastunie dwumiejscowy brytyjski Bristol F.2B. Jeszcze więcej, bo aż trzy osoby mieścił roztrzaskujący się w owym filmiku niemiecki ciężki bombowiec Gatha G.V. To jednak te bardziej egzotyczne przykłady.

Dwumiejscowy samolot ze strzelcem pokładowym to brytyjski Bristol F.2B. - 2016-05-20
Dwumiejscowy samolot ze strzelcem pokładowym to brytyjski Bristol F.2B.

Tak jak druga wojna światowa miała swoją ikoniczną parę samolotów: Spitfire’a oraz Messerschmitta Bf109, tak podobnie kultowych wrogów znajdziemy w okresie 1914–1918. Mowa oczywiście o myśliwcach – brytyjskim Sopwith F.1 Camel, któremu przypisuje się najwięcej strąceń wroga ze wszystkich maszyn, oraz trójpłatowcu Czerwonego Barona, czyli modelu Fokker Dr.I. Oba znajdą się w grze, ale czy spotkamy samego Manfreda von Richthofena? Dodatek za złożenie preorderu o nazwie Red Baron Pack sugeruje, że coś jest tu na rzeczy.

Co wiemy o grze Battlefield 1? Uzbrojenie, realia historyczne i kampania - ilustracja #4

Myśliwce Sopwith Camel zestrzeliły łącznie 1294 maszyny wroga, a najlepszy pilot RAF-u – William Barker – mógł poszczycić się 46 strąconymi samolotami. Manfred von Richthofen zwany Czerwonym Baronem (na zdjęciu), miał na swoim koncie 80 potwierdzonych zestrzeleń, a zginął, walcząc właśnie ze wspomnianymi myśliwcami. Słynny niemiecki pilot urodził się pod Wrocławiem, a jego akt zgonu znajduje się do dziś w Ostrowie Wielkopolskim.

Autorzy z DICE zapewniają o równie dużej liczbie czołgów różnego typu – od lekkich i zwinnych po ciężkie i powolne, a każdy z nich będzie oferować zupełnie inny gameplay i wymagać zmiany stylu grania. W zwiastunie widzieliśmy na razie brytyjski ośmioosobowy czołg Mark IV, ale według przecieków w grze znajdzie się jeszcze mały francuski czołg Renault FT, ogromny niemiecki A7V, mogący pomieścić aż 18 członków załogi, oraz kilka modeli małych samochodów opancerzonych, zwykle z jednym działkiem. Sporą zagadkę stanowi natomiast pokazany w zwiastunie pociąg pancerny. Jego dość szybki i w zasadzie jednorazowy ewentualny przejazd przez mapę sugeruje, że może to być jakiś kill streak do osiągnięcia lub że odegra on większą rolę w kampanii dla pojedynczego gracza.

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.