Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 maja 2016, 15:18

Wiedźmin 3: Krew i wino - wszystko, co wiemy o wielkim dodatku do Dzikiego Gonu - Strona 8

Premiera Krwi i wina już za pasem, więc zebraliśmy ujawnione dotąd informacje o drugim dodatku do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Atrakcje Toussaint, zarys fabuły, nowości w mechanice i wiele innych – wszystko w jednym miejscu.

Kwestie techniczne

Premierę Krwi i wina poprzedzi wypuszczenie aktualizacji, która przyniesie spore zmiany w interfejsie użytkownika. Poszczególne okna czy ekrany staną się ładniejsze oraz bardziej czytelne i funkcjonalne. Przykładowo w panelu ekwipunku rynsztunek ulegnie rozbiciu na dwie oddzielne siatki (dla broni i pancerzy), mapa doczeka się nowych znaczników i opcji filtrowania, a szczegółowe statystyki postaci zostaną przejrzyście pogrupowane (już nie trzeba będzie przewijać długiej listy, by dokopać się do poszukiwanych informacji). Ponadto otrzymamy możliwość natychmiastowego zajrzenia do zbieranych książek i innych dokumentów, łatwiejsze okaże się też zmienianie znaków za pośrednictwem menu szybkiego wyboru na konsolach (zlikwidowano konieczność zatwierdzenia wyboru przyciskiem, teraz wystarczy puścić gałkę analogową po wskazaniu symbolu odpowiedniego znaku).

Porównanie starego i nowego ekranu rzemiosła.

Poza tym Krew i wino ma zaoferować troszkę bardziej dopracowaną oprawę wizualną. Powinno dać się to zauważyć przede wszystkim w cut-scenkach, które ponoć zostały wyreżyserowane jeszcze bardziej efektownie niż w „podstawce”.

Polskie wydanie

Dodatek DLC w wydaniu pudełkowym? Takie cuda tylko u CD Projekt RED.

Zbliżając się do końca niniejszego artykułu, warto poruszyć jeszcze temat rynkowej dostępności omawianej pozycji. Tak jak Serca z kamienia dodatek Krew i wino można kupić zarówno w wersji cyfrowej, jak i pudełkowej. Sugerowana cena tej pierwszej na wszystkich platformach sprzętowych wynosi 79,99 zł, a drugiej – nazwanej Edycją Limitowaną – 129,99 zł (uwaga: jest ona dostępna tylko na PC i PS4). Różnica jest spora, ale w zupełności uzasadniona. Bogatsza propozycja zawiera bowiem – oprócz kodu umożliwiającego pobranie rozszerzenia – dwie talie kart do gwinta, reprezentujące Nilfgaard i Królestwa Północy (w sumie 154 karty). Do tego otrzymamy pakiet żetonów, z którymi gra się wygodniej, instrukcję/poradnik oraz eleganckie pudełko.

Z kolei osoby, które jeszcze nie zaliczyły Serc z kamienia, a chciałyby zaopatrzyć się w oba rozszerzenia naraz, mogą nabyć cyfrowy pakiet dodatków (Expansion Pass). Zestaw kosztuje 99,99 zł na GOG.com, 24,99 euro na Steamie, 99,00 zł w PlayStation Store lub 99,99 zł w Sklepie Xbox. Można w ten sposób zaoszczędzić ok. 20 zł względem sytuacji, kiedy ktoś kupowałby oba DLC odrębnie.

Quo vadis, Gwynbleidd?

Co dalej?

Niestety, jest już przesądzone, że wraz z wypuszczeniem Krwi i wina studio CD Projekt Red zakończy proces rozwijania Wiedźmina 3 dodatkami – przeszło rok po debiucie „podstawki” – i przerzuci trzon pracowników do prac nad Cyberpunkiem 2077. Nie oznacza to jednak definitywnego porzucenia Dzikiego Gonu. Deweloper nadal zamierza wspierać swoje magnum opus łatkami – o ile takowe okażą się potrzebne. Poza tym, jakkolwiek drugie rozszerzenie najpewniej zwieńczy przygody Geralta z Rivii, nie jest to równoznaczne z definitywnym rozstaniem „RED-ów” z uniwersum wykreowanym przez Andrzeja Sapkowskiego. Niewykluczone, że w bliżej nieokreślonej przyszłości studio powróci do tego świata z kolejną dużą grą RPG, ale tym razem „ugryzie” go od zupełnie nowej strony. Czego sobie i Wam z całego serca życzę.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.