Wiedźmin 3: Krew i wino - wszystko, co wiemy o wielkim dodatku do Dzikiego Gonu - Strona 5
Premiera Krwi i wina już za pasem, więc zebraliśmy ujawnione dotąd informacje o drugim dodatku do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Atrakcje Toussaint, zarys fabuły, nowości w mechanice i wiele innych – wszystko w jednym miejscu.
Przeczytaj recenzję Recenzja gry Wiedźmin 3: Krew i wino - wszystko, czego pragniesz od dodatku
Potwory

Skoro w Krwi i winie powraca tyle "klasycznych" potworów, może uświadczymy też np. kultową strzygę albo kikimorę?
Nowy region świata musi oznaczać także konfrontację z nowymi potworami. CD Projekt Red zapowiada, że w Krwi i winie zobaczymy 20 niewidzianych do tej pory monstrów – tj. niewidzianych jeszcze w Wiedźminie 3, bo wiele z tych stworzeń wystąpiło wcześniej w książkach albo w pierwszej części serii gier.
Szczególnie liczna wydaje się reprezentacja „świeżych” gatunków wampirów. Na zwiastunie dodatku przez mgnienie oka widzieliśmy paskudnego fledera, a jednym z pierwszych bossów spotkanych w Toussaint będzie bruxa – na pozór kobieta delikatna i piękna jak rusałka, a w istocie śmiertelnie niebezpieczna wampirzyca, odznaczająca się bardzo szybkimi ruchami i zdolnością do ogłuszania przeciwnika swoim krzykiem. Oprócz tego mniej oficjalne informacje mówią o protoflederze i powrocie garkaina.
Jeśli chodzi o bossów, wiemy jeszcze o dwóch innych tego typu przeciwnikach z Krwi i wina. Pierwszym, jakiego spotkamy (zaraz po przybyciu do Toussaint), okaże się Goliat – groteskowy olbrzym w rycerskim hełmie z pióropuszem na głowie, walczący wielkim drągiem wyposażonym w kamienne koło młyńskie na końcu. Z kolei niedługo później staniemy w szranki z Szarlejem – swego rodzaju pancernikiem, który potrafi toczyć się po polu walki w formie niszczycielskiej kuli, a jego słabym punktem jest wrażliwość na dźwięki.

A oto Szarlej. Pewnie wszyscy, którzy znają trylogię husycką Sapkowskiego, spodziewali się pod tym mianem czegoś (kogoś) innego, prawda?
Wracając do bardziej pospolitych potworów – na jednym z pierwszych screenów z dodatku widzieliśmy insektoidalne skolopendromorfy, z kolei inny obrazek, widoczny powyżej, prezentuje drapieżną roślinę znaną jako archespor. Oba te typy przedstawicieli mało sympatycznej fauny i flory wystąpiły w pierwszym Wiedźminie. Poza tym po sieci krążą wiarygodne pogłoski o barghestach (upiornych psach, też znanych z pierwszej części gry) oraz borowikach i oszluzgach.