Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 maja 2016, 15:18

Wiedźmin 3: Krew i wino - wszystko, co wiemy o wielkim dodatku do Dzikiego Gonu - Strona 4

Premiera Krwi i wina już za pasem, więc zebraliśmy ujawnione dotąd informacje o drugim dodatku do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Atrakcje Toussaint, zarys fabuły, nowości w mechanice i wiele innych – wszystko w jednym miejscu.

Rozwój postaci

Jak widać, Krew i wino modyfikuje interfejs, zwiększając jego estetykę i koloryt.

Spotkany w Toussaint profesor Moreau przedstawi graczowi nową opcję rozwoju Geralta, związaną z mutacjami. Tym samym w Krwi i winie większego znaczenia nabiorą wyjmowane z ciał potworów mutageny – poświęcając dwa punkty umiejętności oraz mutageny określonych rodzajów, uzyskamy specjalne efekty. Przykładowo toksyczna krew spowoduje, że przeciwnicy nacierający na wiedźmina będą przy każdym ataku otrzymywać obrażenia proporcjonalne do aktualnego poziomu toksyczności w organizmie bohatera. Da się też uzyskać niewrażliwość na obrażenia po utracie wszystkich punktów życia albo sprawić, że wrogowie, którzy zaliczą trafienie krytyczne od znaku, eksplodują. Premie są poważne, jednak w danej chwili wolno będzie mieć aktywną tylko jedną z nich. Opracowywanie mutacji – których ma być w sumie dwanaście – okaże się tym bardziej opłacalne, że w ten sposób odblokujemy również dodatkowe gniazda (maksymalnie cztery) na „standardowe” umiejętności do aktywacji.

Przygotowując Krew i wino, deweloper nie zapomniał również o trybie Nowa Gra Plus, wprowadzonym prawie rok temu w jednym z darmowych DLC. Gracze żądni wyzwań będą mogli osiągnąć w nim teraz maksymalnie 100. poziom doświadczenia. Poza tym niewykluczone, że to właśnie uczestnicy owej formy zabawy w największym stopniu skorzystają z mutacji, bowiem ich odblokowywanie ma być wcale nie takie proste.

Zastanawiającą kwestią jest poziom Geralta rekomendowany do rozpoczęcia przygody w Krwi i winie. Biorąc pod uwagę, że Serca z kamienia zalecały osiągnięcie 32. poziomu przed wybraniem się do Olgierda von Evereca, można przyjąć, iż drugi dodatek podniesie poprzeczkę co najmniej do poziomu 35. albo jeszcze wyżej, skoro nowy wiedźmiński rynsztunek (arcymistrzowski) wymaga 40. poziomu. Niemniej w sytuacji, gdy nie dysponujemy odpowiednio rozwiniętym bohaterem, nic nie stanie na przeszkodzie, by zagrać odgórnie przygotowaną postacią, wybierając odpowiednią opcję z menu głównego – tak samo, jak miało to miejsce w Sercach z kamienia.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.