Wiedźmin 3: Krew i wino - wszystko, co wiemy o wielkim dodatku do Dzikiego Gonu - Strona 4
Premiera Krwi i wina już za pasem, więc zebraliśmy ujawnione dotąd informacje o drugim dodatku do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Atrakcje Toussaint, zarys fabuły, nowości w mechanice i wiele innych – wszystko w jednym miejscu.
Przeczytaj recenzję Recenzja gry Wiedźmin 3: Krew i wino - wszystko, czego pragniesz od dodatku
Rozwój postaci
Spotkany w Toussaint profesor Moreau przedstawi graczowi nową opcję rozwoju Geralta, związaną z mutacjami. Tym samym w Krwi i winie większego znaczenia nabiorą wyjmowane z ciał potworów mutageny – poświęcając dwa punkty umiejętności oraz mutageny określonych rodzajów, uzyskamy specjalne efekty. Przykładowo toksyczna krew spowoduje, że przeciwnicy nacierający na wiedźmina będą przy każdym ataku otrzymywać obrażenia proporcjonalne do aktualnego poziomu toksyczności w organizmie bohatera. Da się też uzyskać niewrażliwość na obrażenia po utracie wszystkich punktów życia albo sprawić, że wrogowie, którzy zaliczą trafienie krytyczne od znaku, eksplodują. Premie są poważne, jednak w danej chwili wolno będzie mieć aktywną tylko jedną z nich. Opracowywanie mutacji – których ma być w sumie dwanaście – okaże się tym bardziej opłacalne, że w ten sposób odblokujemy również dodatkowe gniazda (maksymalnie cztery) na „standardowe” umiejętności do aktywacji.
Przygotowując Krew i wino, deweloper nie zapomniał również o trybie Nowa Gra Plus, wprowadzonym prawie rok temu w jednym z darmowych DLC. Gracze żądni wyzwań będą mogli osiągnąć w nim teraz maksymalnie 100. poziom doświadczenia. Poza tym niewykluczone, że to właśnie uczestnicy owej formy zabawy w największym stopniu skorzystają z mutacji, bowiem ich odblokowywanie ma być wcale nie takie proste.
Zastanawiającą kwestią jest poziom Geralta rekomendowany do rozpoczęcia przygody w Krwi i winie. Biorąc pod uwagę, że Serca z kamienia zalecały osiągnięcie 32. poziomu przed wybraniem się do Olgierda von Evereca, można przyjąć, iż drugi dodatek podniesie poprzeczkę co najmniej do poziomu 35. albo jeszcze wyżej, skoro nowy wiedźmiński rynsztunek (arcymistrzowski) wymaga 40. poziomu. Niemniej w sytuacji, gdy nie dysponujemy odpowiednio rozwiniętym bohaterem, nic nie stanie na przeszkodzie, by zagrać odgórnie przygotowaną postacią, wybierając odpowiednią opcję z menu głównego – tak samo, jak miało to miejsce w Sercach z kamienia.