Wiedźmin 3: Krew i wino - wszystko, co wiemy o wielkim dodatku do Dzikiego Gonu - Strona 2
Premiera Krwi i wina już za pasem, więc zebraliśmy ujawnione dotąd informacje o drugim dodatku do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Atrakcje Toussaint, zarys fabuły, nowości w mechanice i wiele innych – wszystko w jednym miejscu.
Przeczytaj recenzję Recenzja gry Wiedźmin 3: Krew i wino - wszystko, czego pragniesz od dodatku
Fabuła gry Wiedźmin 3: Krew i wino
Choć fabuła Krwi i wina obfituje w walkę, w nowej opowieści nie brakuje też konwersacji z bohaterami niezależnymi. Najlepszym na to dowodem są statystyki – na potrzeby drugiego dodatku nagrano aż 14 tysięcy linii dialogowych, czyli ponad dwa razy więcej niż w przypadku Serc z kamienia.
W ogólnym zarysie nowa przygoda rozpoczyna się w dość prozaiczny sposób. Oto Geralt z Rivii zostaje zaproszony do Toussaint przez tamtejszą władczynię, Xiężnę Annę Henriettę, by rozwiązać problem tajemniczego potwora, który morduje arystokratów. Najprawdopodobniej linia fabularna Krwi i wina zostanie zainicjowana na terenie jednej z wiosek w Velen, do której przybędą dwaj błędni rycerze z dalekiego księstwa, rozglądając się za słynnym Białym Wilkiem. Rzecz jasna Geralta czeka coś więcej niż tradycyjne wiedźmińskie zlecenie. W końcu chyba nie spędzimy 20 godzin (w porywach do 30), uganiając się za jednym potworem, prawda? Nawet jeśli mowa o wyjątkowo groźnym monstrum.
Oczywiście CD Projekt Red nie zdradza, jak rozwinie się rozpoczęta w taki sposób opowieść, ale nie ulega wątpliwości, że za tym wszystkim kryje się znacznie bardziej złożona intryga. Dziennikarze, którzy niedawno mieli okazję pograć w Krew i wino, donoszą, że historia pościgu za tajemniczą Bestią toczy się w szybkim tempie, jest wielowątkowa (przypomina wręcz opowiadania splecione wspólnym motywem przewodnim) i obfituje w zwroty akcji oraz walki z bossami. Poza tym oferuje raczej więcej krwi niż wina – mimo sielskiej atmosfery Toussaint, awantura, w którą Geralt tym razem zostanie wplątany, wydaje się naprawdę poważna.

Wiedźmin 3: Krew i wino ma zaoferować ok. 90 zadań do wykonania - zarówno głównych, jak i pobocznych.
Do tak interesująco zapowiadającej się fabuły w dużej mierze przyczynią się postacie, które spotkamy na swojej drodze – zwłaszcza starzy znajomi. Na czoło wysuwa się tu Emiel Regis Rohellec Terzief-Godefroy, czyli znany fanom sagi wampir wyższy, będący jednym z najlepszych książkowych druhów Geralta. Jego powrót jest o tyle ciekawy, że Regis był dotąd uznawany za absolutnie martwego, nawet pomimo niezwykłych zdolności regeneracyjnych wampirów – ale CD Projekt Red ma całkiem niezłe uzasadnienie jego wskrzeszenia. Znajomą twarzą będzie też oczywiście wspomniana wcześniej władczyni Toussaint, kapryśna księżna Anna Henrietta. Przez wzgląd na nią dodatek aż się prosi o pojawienie się w nim Jaskra (łączyła ich kiedyś wielka, choć burzliwa miłość) i mimo że deweloper nie potwierdził jego obecności, na podstawie nieoficjalnych informacji możemy uznać ją niemal za pewnik. Również wśród błędnych rycerzy – pociesznej siły militarnej księstwa – nie zabraknie znanych postaci, z baronem Miltonem de Peyrac-Peyranem na czele. Z kolei ci, którzy poznali Geralta w grach, pomijając książki (zresztą nie tylko oni), ucieszą się z powrotu mistycznej Pani Jeziora, która wystąpiła w pierwszej produkcji z serii Wiedźmin (akt IV, Wyspa Rybitw). To z pewnością nie jedyni starzy znajomi, których spotkamy w Krwi i winie, ale o innych ciekawych osobistościach na razie nic nam nie wiadomo. Jest natomiast wątpliwe, by do Toussaint za Białym Wilkiem przybyła Triss bądź Yennefer – zamiast tego jedna z czarodziejek (zależnie od tego, której gracz oddał serce) będzie jakoby pisać listy do Geralta.