Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Recenzja gry 21 października 2008, 12:30

autor: Marcin Łukański

Far Cry 2 - recenzja gry

Druga część Far Cry to gra, którą powinien kupić każdy fan gatunku FPP. Nie obyło się bez kilku potknięć i denerwujących rozwiązań, ale Far Cry 2 – jako logiczna całość – prezentuje się świetnie.

Recenzja powstała na bazie wersji X360. Dotyczy również wersji PS3

Skąpane w słońcu pustynie, egzotyczna dżungla, przestronne sawanny, ogromne przestrzenie, a w samym środku postać gracza. Nie brak długich wędrówek, ostrej wymiany ognia, a co najważniejsze – nie brak wielu godzin spędzonych w gorącej Afryce. Godzin, które z pewnością zapamiętacie na długo.

Far Cry 2 na trailerach prezentował się wprost wyśmienicie, a atmosferę dodatkowo podgrzewały bardzo dobrze wróżące na przyszłość zapowiedzi producenta. Ekipa odpowiedzialna za grę spędziła wiele dni w Afryce, a wszystko po to, by wiernie przedstawić Czarny Ląd. Czy to się udało? Jak najbardziej – druga część Far Cry to gra, którą powinien kupić każdy fan gatunku FPP. Nie obyło się bez kilku potknięć i denerwujących rozwiązań, ale Far Cry 2 – jako logiczna całość – prezentuje się świetnie.

Gorąca Afryka

Jeden z najważniejszych atutów drugiej części Far Cry to wielka przestrzeń, po której będziemy wędrować i wykonywać rozmaite zlecenia. Chociaż użycie słowa wielka jest lekkim niedopatrzeniem. Bardziej trafne jest określenie – ogromna przestrzeń. Producent naprawdę się postarał i stworzył potężny oraz – co najważniejsze – dopracowany świat, który zapewnia wiele godzin niezapomnianych przeżyć.

Odwiedzamy wielkie pustynie, pokryte wysuszonymi przez słońce trawami sawanny, pływamy po rzekach i jeziorach, a przede wszystkim zagłębiamy się w niekończące się tropikalne lasy. Nieodzowne stają się odpowiednie środki transportu – zasiadamy za kierownicą jeepów, ciężarówek i samochodów osobowych. Nie brak również łódek i lotni, chociaż tej drugiej używamy bardzo rzadko.

Podręczny inwentarz przetrwania w Afryce.

Tak naprawdę chodzenie po wirtualnej Afryce na piechotę mija się w ogóle z celem. Nie próbowałem przejść z jednego końca mapy na drugi, ale podejrzewam, że to nie lada wyzwanie. Na szczęście wszelkie pojazdy pomagają w przemierzaniu dziesiątków kilometrów. Dodatkowo, producent umożliwił podróże autobusami pomiędzy konkretnymi przystankami. Niestety wycieczka Afrykańską Komunikacją Słoneczną kończy się na ekranie wczytywania – troszkę szkoda, tym bardziej, gdy wspomnimy bardzo ciekawe podróże taksówkami w Grand Theft Auto 4.

Ogromne przestrzenie to jedna sprawa, ale poziom ich wykonania, to kolejny, wielki atut Far Cry 2. Całe otoczenie wygląda fenomenalnie. Niezależnie od tego, czy jedziemy głównymi drogami, czy decydujemy się na wędrówkę na sam kraniec mapy przez wyschniętą pustynię, zawsze jest na czym zawiesić oko. Producent wykonał kawał dobrej roboty – dopracowanie tak wielkiego obszaru to nie lada wyzwanie.

Far Cry 2 - recenzja gry na PC
Far Cry 2 - recenzja gry na PC

Recenzja gry

Takiej Afryki jeszcze nie widzieliśmy na ekranach monitorów. Far Cry 2 zabiera nas w podróż do samego serca Czarnego Lądu i jednocześnie prowadzi wprost ku jądru ciemności.

Recenzja Ratchet & Clank: Rift Apart - dziewiąta generacja zaczyna się teraz
Recenzja Ratchet & Clank: Rift Apart - dziewiąta generacja zaczyna się teraz

Recenzja gry

„Z wielką mocą wiąże się wielka odpowiedzialność”, napisał kiedyś Stan Lee, wkładając te słowa w usta wujka Bena. Dziś to samo można powiedzieć o PS5 i pierwszym prawdziwie nextgenowym tytule, który wychodzi spod ręki prawie niezawodnego Insomniac Games.

Recenzja gry Sniper Ghost Warrior Contracts 2 - dobra „snajperka”, jeszcze lepsza skradanka
Recenzja gry Sniper Ghost Warrior Contracts 2 - dobra „snajperka”, jeszcze lepsza skradanka

Recenzja gry

Druga część snajperskich kontraktów to generalnie pakiet nowych misji i mała ewolucja serii Sniper Ghost Warrior Contracts. A oprócz nowości w postaci strzałów na kilometr, jeszcze lepiej udały się etapy skradankowe.