Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Star Wars: Battlefront Recenzja gry

Recenzja gry 16 listopada 2015, 11:08

Recenzja gry Star Wars: Battlefront - to nie jest Battlefield w kosmosie

Blastery? Są! Miecze świetlne? Są! Uwielbiani bohaterowie i złoczyńcy z filmowego uniwersum? Są! Niezapomniany klimat Gwiezdnych wojen? Jest! Rozrywka na setki godzin? Hmm...

Recenzja powstała na bazie wersji PC. Dotyczy również wersji PS4, XONE

Star Wars: Battlefront stało przed bardzo trudnym zadaniem – miała to być pierwsza gra w świecie Gwiezdnych wojen, która pojawi się po przejęciu praw do tego uniwersum przez Disneya. Nie da się ukryć, że Battlefront miał być również grą, która będzie towarzyszyć premierze nowego filmu i która na reklamie oraz ekscytacji Przebudzeniem Mocy miała sporo zyskać. Moje pierwsze wrażenia były bardzo pozytywne, ale po kilkudziesięciu godzinach spędzonych z Battlefrontem muszę wyznać, że nie jest aż tak kolorowo.

Czas siąść za sterami i w towarzystwie Sokoła Milenium zobaczyć, co Battlefront ma do zaoferowania.

Nowa nadzieja

PLUSY:
  • dynamiczna, zręcznościowa rozgrywka;
  • obłędna oprawa graficzna;
  • niesamowite udźwiękowienie;
  • fantastyczny klimat;
  • przemyślane nowe tryby i „wariacje na temat” tych znanych z innych gier;
  • świetnie skonstruowane mapy...
MINUSY:
  • ...których tylko pozornie jest dużo i zaczynają się szybko nudzić;
  • brak wyszukiwarki serwerów i możliwości adaptowania ich ustawień;
  • pełna losowość w wyborze stron konfliktu;
  • za dużo unlocków wyglądu postaci w porównaniu z innymi elementami;
  • wrażenie otrzymania niepełnego tytułu, które jeszcze bardziej potęguje wszechobecna reklama przepustki sezonowej.

Star Wars: Battlefront miało być dla mnie spełnieniem marzeń – zarówno jako fana Gwiezdnych wojen, jak i gracza spędzającego dużo czasu ze strzelankami. Byłem spokojny o jakość tytułu, ponieważ podoba mi się kierunek, który DICE obrało w przypadku swojej flagowej serii Battlefield. Z czasem okazało się, że gra nie będzie po prostu gwiezdnowojennym Battlefieldem, tylko zręcznościową strzelanką, która celuje w dużo szersze grono odbiorców, ale koniec końców wyszło jej to tylko na dobre. Produkcja ta oferuje dynamiczną rozgrywkę, która sprawi mnóstwo frajdy każdemu, kto nie oczekuje od niej bycia symulatorem żołnierza. Dobór odpowiedniego uzbrojenia do preferowanego stylu toczenia starć (na dłuższy dystans lub w zwarciu) jest oczywisty, a z racji dość uproszczonego systemu odrzutu broni strzelanie bardziej wymaga od nas refleksu niż kompensacji. W pełnej wersji zmieniono trochę mechanikę latania w stosunku do bety – teraz ma się wrażenie, że sterowanie myśliwcem jest dużo bardziej „pływające” i pojazdy nie reagują natychmiastowym zwrotem na każdy ruch. Z drugiej strony ułatwiono namierzanie i strzelanie do wrogich statków, przez co trzeba się dużo bardziej nagimnastykować, by wymanewrować przeciwnika. Mechanika rozgrywki potrafi dostarczyć niemało zabawy, jeśli tylko zaakceptujemy fakt, że Battlefront jest prostą strzelanką i nie sili się na Battlefieldowy realizm.

Zręcznościowy model strzelania został świetnie zrealizowany i pozwala na zabawę nie tylko doświadczonym fanom strzelanek.

Zrobienie z Battlefronta dużo bardziej zręcznościowego niż taktycznego tytułu to świadoma decyzja twórców. Zbyt skomplikowana gra nie byłaby przystępna dla wszystkich fanów elektronicznej rozrywki, a nadchodzący film na pewno zachęcił do zakupu nawet te osoby, które od dawna nie mają czasu na hardkorowe granie. Nowe dzieło DICE idealnie nadaje się do grania „kanapowego” – masz chwilę czasu, odpalasz Battlefronta, zaliczasz 2–3 mecze i wracasz do swoich zajęć. Jeśli zastanawiacie się nad zakupem, ponieważ szukacie zastępstwa dla Battlefielda, to odradzam nabycie Battlefronta – skupia się na zupełnie innych elementach zabawy i stanowi raczej przyjemną odskocznię od pozycji z bardziej zaawansowaną mechaniką.

Jednym z większych plusów Star Wars: Battlefront jest oprawa audiowizualna. Gra na PC przy ustawieniach ultra wygląda przepięknie i trzeba przyznać, że DICE dobrze wie, jak radzić sobie z silnikiem Frostbite 3 i jak wycisnąć z niego wszystko, co tylko się da. Na wyróżnienie zdecydowanie zasługuje dbałość o detale i zastosowanie efektów świetlnych – nieraz zdarzyło się, że ktoś mnie dopadł, bo podziwiałem świetnie wykonane elementy otoczenia, próbując uchwycić je na screenshotach. Równie dobrze sprawdza się udźwiękowienie. Odgłosy tła budują atmosferę, a strzały z blasterów brzmią jak wyjęte z filmów. No i ten pomruk miecza świetlnego... Całości dopełnia wykorzystanie dobrze znanego soundtracku, a o klasie dzieł Johna Williamsa nie ma nawet co dyskutować.

Michał Mańka

Michał Mańka

Jeszcze na studiach był Community Managerem, człowiekiem od obsługi sklepu internetowego oraz sprzedawcą w specjalistycznym sklepie z trunkami wysokoprocentowymi. Zatrudnienie w GOLu po części zawdzięcza filologii angielskiej. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w kwietniu 2015 od odpowiadania na maile i przygotowywania raportów w Excelu. Z czasem zajmował się serwisem Gameplay.pl, działem publicystyki na Gamepressure i jego kanałem na YouTubie, w międzyczasie rozwijając swoje umiejętności w tvgry. Od 2019 roku odpowiadał za stworzenie i rozwijanie kanału tvfilmy, a od 2022 jest redaktorem prowadzącym dział wideo, w którego skład w tym momencie wchodzi tvgry, tvgry+, tvfilmy oraz tvtech. Mimo pracy na wielu frontach, najbliższy jego sercu nadal pozostaje gaming. W wolnych chwilach czyta książki, ogląda seriale i gra na kilku instrumentach. Nieprzerwanie od lat marzy o posiadaniu Mustanga.

więcej

Oceny redaktorów, ekspertów oraz czytelników VIP ?

AntaresHellscream Ekspert 26 listopada 2015

(PS4) To produkcja pięknie wykonana, grywalna i bardzo dobrze przemyślana, niestety także pod względem sprzedażowym…

8.0
Recenzja gry Avatar: Frontiers of Pandora - tak pięknie jeszcze nie było
Recenzja gry Avatar: Frontiers of Pandora - tak pięknie jeszcze nie było

Recenzja gry

Avatar Ubisoftu zaskoczył mnie, bo okazał się poprawnym sandboksem i jeszcze lepszym odtworzeniem filmowego uniwersum w formule gry video. Frontiers of Pandora teleportuje nas do wprost do przepięknego, otwartego świata, który wygląda jak ten z kina.

Recenzja Call of Duty: Modern Warfare 3 - rozczarowująca ekoodsłona z recyklingu odpadów
Recenzja Call of Duty: Modern Warfare 3 - rozczarowująca ekoodsłona z recyklingu odpadów

Recenzja gry

Call of Duty: Modern Warfare III nie jest, niestety, godnym zwieńczeniem bardzo udanego restartu serii z 2019 roku. Przypomina raczej Anthem – czuć, że powstawało w wielkich bólach, a to, co dostaliśmy, plasuje się wśród najsłabszych odsłon cyklu.

Recenzja gry RoboCop - filmowa demolka z domieszką drewna
Recenzja gry RoboCop - filmowa demolka z domieszką drewna

Recenzja gry

RoboCop: Rogue City to gra wyważona niemal równie dobrze jak kroki tytułowego cyborga. Niemal – bo obok filmowego klimatu, niezłej fabuły i dobrego modelu strzelania znalazły się w niej także nieco głupawa SI oraz niedoróbki techniczne.