Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 20 kwietnia 2010, 09:13

autor: Grzegorz Bobrek

Zergi w StarCraft II

Jedna z najciekawiej zaprojektowanych frakcji w historii RTS-ów powróci nieco odmieniona, ale nadal niesamowicie skuteczna. Jakie będą Zergi w drugiej części StarCrafta?

Spis treści

Budowle

Dużo niespodzianek czeka również dowódców Zergów w systemie rozbudowy bazy. Rój otrzyma całkowicie mobilny system obronny. Wieżyczki, w postaci dwóch stworów, Spine Crawlera i Spore Crawlera, wyspecjalizowanych odpowiednio w atakach przeciwko celom naziemnym i latającym, nie zostaną przypisane tylko do jednego konkretnego miejsca. Po wykopaniu się z ziemi zachowają się jak tradycyjne, choć pozbawione możliwości ataku, jednostki. Następnie będą mogły zostać przeniesione na inny odcinek frontu, aby w dowolnym pokrytym śluzem punkcie zbudować nową linię obrony.

Ponadto ze zniszczonych struktur Zergów wypełznie kilka Broodlingów. Oczywiście nie zatrzyma to żadnego skoordynowanego ataku, jednak przynajmniej na chwilę odwróci uwagę wroga od zrównywania z ziemią reszty budowli. Drobiazg, ale przy intensywności niektórych starć może okazać się przydatny.

Szybki transport wyprodukowanych jednostek na linię frontu umożliwi sieć podziemnych kanałów (Nydus). Struktura w bazie przeniesie dowolną armię do punktu wyjścia – poprzez gardziel specjalnie wyszkolonego do tego robala.

Prognozy na przyszłość

Zergi w drugiej części StarCrafta nie przejdą tak dużych zmian jak np. Terranie. Rój nadal dysponuje swoimi najbardziej charakterystycznymi jednostkami, a nowe nabytki są jedynie wariacją na temat starszych formacji, które nie dotrwały do nowego konfliktu. Zauważalny jest natomiast progres w kwestii transportu. Sieć kanałów w połączeniu z nydusowym robalem umożliwi znacznie sprawniejsze przerzucanie jednostek na palące odcinki frontu. Mobilna obrona natomiast da szansę na szybkie okopanie nowo wybudowanej bazy/linii obrony. W połączeniu z umiejętnościami produkowania śluzu Królowej i Overlorda ułatwi to ekspansję i utrzymanie zdobytego terytorium.

Zergów nadal będzie charakteryzowało podejście masowe, co przyniesie satysfakcję dowódcom kochającym prowadzenie do boju ogromnych chmar jednostek. Otrzymamy liczne drobne usprawnienia klasycznych potworów, ale i nowe groźne bestie jak Brood Lord – miłośnicy roju nie będą zawiedzeni.

Jakie nowości czekają za to armię Protossów? Rasa dumnych wojowników dysponuje zdecydowanie najpotężniejszymi jednostkami w grze. Czym okupiona jest ta siła – o tym w następnym artykule.

Grzegorz „Gambrinus” Bobrek

Protossi w StarCraft II
Protossi w StarCraft II

Dumna rasa galaktycznych wojowników w drugiej części StarCrafta ponownie zademonstruje wszystkim swoją potęgę. Jak będzie grać się tym razem Protossami?

Terranie w StarCraft II
Terranie w StarCraft II

Rozpoczynamy nasz cykl artykułów, poświęcony stronom konfliktu, które staną do walki w drugiej części StarCrafta. Na pierwszy ogień idą ludzie.