Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Biomutant Publicystyka

Publicystyka 25 maja 2021, 15:34

6 zwierząt, których potrzebujesz w świecie postapo i 3, które lepiej zjeść

W świecie po apokalipsie człowiekowi będzie smutno samemu. Warto mieć ze sobą jakieś zwierzę – jeśli nie po to, żeby skorzystać z jego wsparcia w trudnej chwili albo mieć z kim pogadać, to chociaż przyda się jako posiłek.

Spis treści

Pies – dobry towarzysz

Najwierniejszy przyjaciel człowieka z pewnością będzie najprzydatniejszym ze wszystkich zwierząt, jakie moglibyście wybrać. Pomysł ten był bodaj najczęściej eksploatowany w grach wideo, w tym również tych, które działy się po końcu świata. Przykładem jest oczywiście Fallout – Dogmeat pojawił się już w części pierwszej w 1997 roku. Najmłodsi znają jednak jego znacznie nowsze – i ładniejsze – wcielenie, czyli Ochłapa z Fallouta 4. Kompan to przydatny i miły – nie tylko gryzie wrogów, ale również wyszukuje dla nas przedmioty. Podobnie zresztą zachowywał się Boomer, psiak z Far Crya 5, a i warto wspomnieć przewspaniały motyw z ratowaniem szczeniaka, który potem wyrośnie na wielkie psisko D-Dog, z Metal Gear Solid V.

Sławny Ochłap z serii Fallout. - 6 zwierząt, których potrzebujesz w świecie postapo i 3, które lepiej zjeść - dokument - 2021-05-26
Sławny Ochłap z serii Fallout.

PLUSY:

  1. ma świetny węch;
  2. potrafi tropić i gonić;
  3. pomaga w walce;
  4. jest mięciutki i liże po twarzy.

MINUSY:

  1. na siłę: nie ma laserów w oczach.

Psów w grach jest więcej niż w krajowych schroniskach i nie bez powodu – psy są wierne, groźne, sprytne, posiadają świetny węch i potrafią tropić. Ich kły i umiejętność skakania do gardła przyda się w brutalnym świecie – nie potrzebują nawet żadnych mutacji. W wersji „vanilla” radzą sobie najzupełniej dobrze.

Oczywiście, gdy odnajdziecie już schronienie, rozpalicie ognisko i upieczecie swoją upolowaną zmutowaną iguanę, pies położy się obok Was i choć uśnie, wciąż będzie czujny. Prawdę mówiąc, to mój pierwszy i najlepszy wybór. Nie chciałbym przemierzać postapokaliptycznych bezdroży bez towarzystwa psa.

Czy wiesz, że…

Pies często defekuje wzdłuż linii pola magnetycznego północ-południe. Oznacza to, że po tym, jak Wasz czworonóg robi kupę, możecie ustalić kierunek dalszej drogi. Tylko nim ruszycie, nie zapomnijcie po nim posprzątać.

Maciej Pawlikowski

Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

więcej

Biomutant

Biomutant

Co po The Last of Us 2 – najciekawsze nadchodzące gry postapo
Co po The Last of Us 2 – najciekawsze nadchodzące gry postapo

Co zrobić, gdy po The Last of Us 2 wciąż będzie nam mało podobnych klimatów? W kolejce czeka sporo innych tytułów, które pozwolą poznać ciekawe historie i przetestują naszą wolę przetrwania w postapokaliptycznych krainach.

Ponura paczka gier postapo – bo koniec świata to dopiero początek
Ponura paczka gier postapo – bo koniec świata to dopiero początek

Obok wielkich nurtów fantasy i science-fiction dumnym krokiem podąża od jakiegoś czasu trzeci zawodnik – postapokalipsa. Jej wpływy są silne zwłaszcza na polu gier wideo, więc postanowiliśmy wyłonić ciekawe tytuły osadzone w świecie po zagładzie.

Absurdy postapokalipsy w grach – pierwszą ofiarą zagłady jest... logika
Absurdy postapokalipsy w grach – pierwszą ofiarą zagłady jest... logika

Zdarzyła Wam się kiedyś sytuacja, w której nie mogliście wciągnąć się w grę w realiach postapo, bo nie byliście w stanie „kupić” świata po zagładzie? Nam też. Dlatego dziś analizujemy kuriozalne patenty, które stosują twórcy atomowych Pustkowi.