Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Cyberpunk 2077 Publicystyka

Publicystyka 1 grudnia 2020, 14:47

8 rzeczy z innych gier, które chciałbym zobaczyć w Cyberpunku 2077

Jaki będzie Cyberpunk 2077? Jeszcze nie mamy pojęcia. Wiemy za to, jakie rozwiązania i mechaniki twórcy z CDPR mogliby podpatrzeć z innych gier i umieścić w swojej – teraz lub w ramach późniejszych aktualizacji.

Spis treści

Parkour z Dying Lighta, albo Mirror’s Edge

Przy tak szarżującym przeciwniku może lepiej byłoby wycofać się na z góry upatrzoną pozycję, stosując parkour – zwłaszcza z pustym magazynkiem. - 8 rzeczy z innych gier, które chciałbym zobaczyć w Cyberpunku 2077 - dokument - 2020-12-01
Przy tak szarżującym przeciwniku może lepiej byłoby wycofać się na z góry upatrzoną pozycję, stosując parkour – zwłaszcza z pustym magazynkiem.

Fani RPG pełną gębą oraz przechodzenia gier po cichu i bez zabijania pewnie już kręcą nosem, ale zwolennicy akcji i siłowego załatwiania problemów w trakcie misji z pewnością ucieszyliby się z dopracowanego systemu poruszania się. Coś w rodzaju parkouru z Dying Lighta mogłoby się nieźle sprawdzić, nawet jeśli chodziłoby tylko o sporadyczne korzystanie z takiej opcji. Płynne bieganie w miejskiej przestrzeni ma sens, gdyż w metropolii Night City nie powinno brakować dachów, gzymsów i innych obiektów pozwalających na tego typu sekwencje. Dodałoby to na pewno atrakcyjności niektórym starciom czy ewentualnym scenom pogoni lub ucieczek.

NIE BIEGAJ PO ŚCIANACH

Warto przy okazji przypomnieć, że Cyberpunk 2077 miał pozwalać biegać po ścianach, co nawet widzieliśmy na jednym z opublikowanych przed premierą filmów z rozgrywki. Ostatecznie jednak latem 2020 roku CD Projekt RED poinformował, że ta umiejętność nie pojawi się w grze. Warto podejść do tego ze zrozumieniem – gamedev czasem wymaga podejmowania takich trudnych decyzji. To jednak pokazuje, że twórcy mieli w planach zwiększenie mobilności naszej postaci. Może po premierze uda się dopracować ten element i dodać go do gry.

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Jaki dubbing wybierzesz w Cyberpunku 2077?

Polski
42,7%
Angielski
55,9%
Inny
1,4%
Zobacz inne ankiety
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

4 rzeczy, których GTA 6 może nauczyć się od Cyberpunka 2077
4 rzeczy, których GTA 6 może nauczyć się od Cyberpunka 2077

Wielkie miasto, samochody, strzelaniny – te rzeczy na pewno łączą Cyberpunka i GTA. W prawie ośmioletniej już grze Rockstara widać oznaki starości, co więc mogłoby podpatrzeć GTA 6 od produkcji RED-ów?

Cyberpunk 2077 kontra świat - ile jest w nim z GTA i Deus Ex?
Cyberpunk 2077 kontra świat - ile jest w nim z GTA i Deus Ex?

CD Projekt Red może utrzymywać, że Cyberpunk 2077 to przełomowe, bezprecedensowe zjawisko, ale prawda jest taka, że ta gra wzrosła na ramionach olbrzymów – zwłaszcza serii GTA i Deus Ex. Przyjrzyjmy się bliżej, jak CP2077 wypada na ich tle.

Ile kosztuje kebab w Night City – twórcy Cyberpunka 2077 odpowiadają na Wasze pytania
Ile kosztuje kebab w Night City – twórcy Cyberpunka 2077 odpowiadają na Wasze pytania

System rozwoju postaci, dzielnice, gangi, aktywności poboczne, fabuła - jest tyle rzeczy, o które można zapytać twórców Cyberpunka 2077. Porozmawialiśmy z Mateuszem Tomaszkiewiczem z CD Projekt RED i poznaliśmy wiele nowych szczegółów nadchodzącego hitu.