Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 1 grudnia 2020, 14:40

Siedem najciekawszych frakcji w uniwersum Fallouta

Fallout dla milionów graczy stał się symbolem postapokalipsy. Tym jednym światem po nuklearnej zagładzie, który budował w głowach wizję końca ludzkości. W tej wizji ocalali ludzie podzielili się na „plemiona” – i to właśnie o nich dzisiaj porozmawiamy.

Spis treści

Rodzina Wright

  1. Która część? Fallout 2
  2. Gdzie ich znajdziemy? W New Reno

Fallout 2 był znacznie większy od „jedynki”, a akcję obu gier dzieli ładnych parę lat. O ile więc w pierwszej części widzieliśmy ruiny, czystą biedę i upadek, tak w „dwójce” pojawiły się lokacje, które pokazywały, że coś się na pustkowiach zmienia. Na przykład New Reno było stolicą hazardu i zepsucia. Dało się tam znaleźć kasyna, narkotyki, a nawet studio produkujące filmy dla dorosłych (i załapać się w nim na pracę).

Tego typu miejsce nie może się obyć bez mafii i tutaj jest tak samo. Nowym Reno rządzi kilka rodzin przestępczych, ale jedna z nich jest wyjątkowa – rodzina Wright. Czym się różni od pozostałych? Tym, że jest faktyczną rodziną, a nie zbieraniną najemników i osiłków. Jest przy tym także najsłabsza.

Wrightowie mieszkają na uboczu, zajmują się w New Reno produkcją alkoholu i nie posiadają własnego kasyna. Za to jest ich około 20 i kolejnych członków przybywa. Postaci w grze śmiały się nawet, że Orville Wright chyba stara się ponownie zaludnić Ziemię, tyle ma dzieci.

Szczerze mówiąc, lubiłem tę rodzinę głównie za to, że to właśnie od niej otrzymywało się misję, dzięki której znajdowaliśmy Sierra Army Depot – ogromną tajną bazę wojskową, w której można było spędzić ładnych parę godzin na eksploracji i zdobyć solidną porcję niezłego sprzętu.

CIEKAWOSTKA

W Nowym Reno i jego okolicach w Falloucie 2 możemy zdobyć Tommy Guna, czyli pistolet maszynowy Thompsona. Broń ta kojarzona jest głównie z amerykańskimi gangsterami w czasach prohibicji i żołnierzami armii USA w czasie II wojny światowej.

Marcin Strzyżewski

Marcin Strzyżewski

W GRYOnline.pl zaczynał w dziale publicystyki, później był kierownikiem działu technologii, co obejmowało zarówno newsy oraz publicystykę, jak i kanał tvtech. Wcześniej pracował w wielu miejscach, m.in. w redakcji portalu Onet. Z wykształcenia rusycysta. Od lat planuje, żeby wrócić do nurkowania, ale na razie jest zajęty głównie psem, królikiem i kanałem youtube’owym, na którym opowiada o krajach byłego ZSRR.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Dasz Falloutowi 76 drugą szansę?

Tak
6,7%
Raczej nie
6%
Jak trafię na dobrą promocję, to tak
18%
Zdecydowanie nie
61,4%
Cały czas gram w Fallouta 76
7,8%
Zobacz inne ankiety
11 naszych ukochanych frakcji z gier wideo
11 naszych ukochanych frakcji z gier wideo

Jakie frakcje najmocniej zapadły nam w pamięć i dlaczego? Opisujemy najbardziej wyraziste stronnictwa z gier wideo, a przy okazji nasze redakcyjne grono dzieli się swoimi wspomnieniami i doświadczeniami z nimi związanymi.

Postapo ma Fallout na imię – 20 skojarzeń na 20. urodziny serii
Postapo ma Fallout na imię – 20 skojarzeń na 20. urodziny serii

Vault-Boy, maskotka serii, już za rok będzie mogła legalnie upić się w Ameryce. Minęło 20 lat od wydania pierwszej części Fallouta, a my przedstawiamy 20 elementów, które najbardziej przypominają nam o wielkości serii!

Postapokalipsa niczyja - jak Bethesda kupiła za bezcen markę Fallout
Postapokalipsa niczyja - jak Bethesda kupiła za bezcen markę Fallout

12 lipca 2004 roku, czyli dokładnie jedenaście lat temu, Bethesda poinformowała świat, że to ona stworzy długo oczekiwaną grę Fallout 3. Twórcy serii The Elder Scrolls uzyskali niezbędną do tego celu licencję, ale marzył im się cały pakiet.