autor: Bartosz Świątek
Konsole nie dały rady - 10 gier, które zabiły PS4, Xboxa i inne
Wydanie gry na konsoli często wymaga różnego rodzaju kompromisów w zakresie poziomu oprawy graficznej w porównaniu do PC. Czasem są one sensowne, a końcowy efekt pracy programistów sprawia dobre wrażenie. Bywa jednak zupełnie odwrotnie…
Spis treści
- Konsole nie dały rady - 10 gier, które zabiły PS4, Xboxa i inne
- Skyrim
- Control
- The Evil Within
- Lichdom: Battle Mage
- ARK: Survival Evolved
- Mutant Year Zero: Road to Eden
- Assassin’s Creed: Unity
- Borderlands 2
- Dragon’s Dogma
- Bloodstained: Ritual of the Night
The Evil Within
The Evil Within:
- Producent: Tango Gameworks
- Wydawca: Bethesda Softworks
- Gatunek: Akcja
- Platformy: Xbox 360, PS3, Xbox One, PS4, PC
- Premiera: 14 października 2014 roku
- Problemy na: Xbox 360, PS3, Xbox One, PS4
The Evil Within to gra, która ukazała się zarówno na konsolach obecnej, jak i poprzedniej generacji. Niestety, produkcja nie została najlepiej zoptymalizowana - praktycznie na wszystkich platformach w wielu scenach liczba klatek animacji potrafiła spaść do poziomu dwudziestu kilku. Problemy były szczególnie poważne na starszych konsolach, ale niestety nie oszczędzono ich także posiadaczom PS4 i Xbox One.
Co ciekawe, kiepska optymalizacja produkcji Tango Gameworks nie jest spowodowana szokująco dobrą jakością oprawy graficznej. Tytuł prezentuje się co najwyżej przeciętnie, a do tego działa w dość niskiej rozdzielczości (1600x640 na Xboksie One i 1920x768 na PS4), co ma związek z zastosowaniem „kinowych” czarnych pasków na górze i dole ekranu. Warto też odnotować, że gra powstała w oparciu o silnik id Tech 5, którego podstawową zaletą miała być... wysoka wydajność, okupiona dużym rozmiarem plików instalacyjnych.
Od dnia premiery tytuł doczekał się kilku łatek, które zauważalnie poprawiły wydajność na konsolach obecnej generacji.