Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Ori and the Will of the Wisps PC

Kontynuacja udanej gry typu metroidvania Ori and the Blind Forest. W produkcji poznajemy dalsze losy Oriego, który stara się odkryć swoje prawdziwe przeznaczenie.

Zręcznościowe, 2D, fantasy, metroidvania, platformówki.

Ori and the Will of the Wisps - screen - 2018-06-11 - 375375Ori and the Will of the Wisps - screen - 2018-06-11 - 375374Ori and the Will of the Wisps - screen - 2018-06-11 - 375373Ori and the Will of the Wisps - screen - 2018-06-11 - 375372Ori and the Will of the Wisps - screen - 2018-06-11 - 375371Ori and the Will of the Wisps - screen - 2018-06-11 - 375370Ori and the Will of the Wisps - screen - 2018-06-11 - 375369Ori and the Will of the Wisps - screen - 2017-06-12 - 347662Ori and the Will of the Wisps - screen - 2017-06-12 - 347661

wersja językowa:
EN napisy i dialogi

Data premiery gry Ori and the Will of the Wisps | PC

2019

PC Windows
Okładka Ori and the Will of the Wisps (PC)
Ori and the Will of the Wisps

Ori and the Will of the Wisps na platformę PC i XONE to kontynuacja wydanej w 2015 roku gry metroidvania Ori and the Blind Forest. W produkcji bierzemy udział w nowej przygodzie, w której wybieramy się poza teren lasu Nibel, by odkryć prawdziwe przeznaczenie Oriego. Tytuł został wydany w ramach programu Xbox Play Anywhere, co oznacza, że kupując grę na XOne wersję na Windowsa 10 otrzymuje się za darmo i na odwrót.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Oczekiwania czytelników: 9.6 / 10 na podstawie 147 głosów czytelników.

Gry podobne do Ori and the Will of the Wisps

Wymagania wiekowe Ori and the Will of the Wisps

odpowiednia dla każdego wieku

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG Strix GL503
ASUS ROG Strix GL703
ASUS ROG G703
ASUS ROG GX501 Zephyrus
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1060 / 1070
  • Procesor: Intel® Core™ i7-8750H
  • Ram: 8 GB DDR4 2400MHz SDRAM
  • Matryca: matowa klasy IPS 15.6" (16:9) FHD (1920x1080) (120Hz /144Hz)
  • Dysk: SSD 128GB/256GB/512GB
Sprawdź ceny w:
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1060 / 1070
  • Procesor: Intel® Core™ i7-8750H
  • Ram: 8 GB DDR4 2400MHz SDRAM
  • Matryca: matowa klasy IPS 15.6" (16:9) FHD (1920x1080) (120Hz /144Hz)
  • Dysk: SSD 128GB/256GB/512GB
Sprawdź ceny w:
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1080
  • Procesor: Intel® Core™ i7
  • Ram: 16 GB DDR4 2400 / 2800 MHz SDRAM
  • Matryca: 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 144Hz
  • Dysk: SSD 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD
Sprawdź ceny w:
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce GTX 1080
  • Procesor: Intel® Core™ i7
  • Ram: 16 GB DDR4 2400MHz SDRAM
  • Matryca: 15.6" (16:9) IPS Full HD (1920x1080) 120Hz
  • Dysk: SSD 256GB/512GB/1TB PCIE Gen3X4 SSD
Sprawdź ceny w:
14 pięknych minut z Ori and the Will of the Wisp
14 pięknych minut z Ori and the Will of the Wisp

wiadomość11 czerwca 2018

W sieci pojawił się obszerny, czternastominutowy zapis rozgrywki z Ori and the Will of the Wisps, czyli ślicznej platformówki 2D, która trafi na PC i Xboksa One w przyszłym roku.

Nowy zwiastun Ori and the Will of the Wisps
Nowy zwiastun Ori and the Will of the Wisps

wiadomość10 czerwca 2018

Konferencja Microsoftu przyniosła ze sobą nowy zwiastun gry Ori and the Will of the Wisps. Dzięki temu po raz kolejny zobaczyliśmy, jak będzie wyglądać rozgrywka w kontynuacji dzieła studia Moon Games, i poznaliśmy przybliżoną datę jej premiery.

Ori and the Will of the Wisps - zapowiedziano kontynuację Ori and the Blind Forest
Ori and the Will of the Wisps - zapowiedziano kontynuację Ori and the Blind Forest

wiadomość12 czerwca 2017

Ekipa Moon Studios ujawniła na konferencji Microsoftu grę Ori and the Will of the Wisps, czyli kontynuację wydanego w 2015 roku Ori and the Blind Forest.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
06.01.2018 18:26
😍
1
BlindSoul
1
Junior

Czekam tak bardzo. Blind Forest była najpiękniejszą platformówką w jaką grałem

25.01.2018 17:01
👍
odpowiedz
WOJTULACE
8
Legionista
9.0

Moja ulubiona platformówka powraca. Oby dodali jakieś nowe i ciekawe mechaniki, pomijając oprawę audiowizualną (bash wymiata).

27.01.2018 20:56
👍
odpowiedz
2 odpowiedzi
Sir klesk
181
...ślady jak sanek płoza
10

To jest aktualnie najbardziej wyczekiwana przeze mnie premiera 2018r. :) Pierwsza czesc to byl majstersztyk. Odnalazlem kazdy sekret, zrobilem 52/57 achivementow i zaluje ze ocenilem ją na GOLu tylko na 9, bo w swojej kategorii zasługuje na dyche. Przed poznaniem Ori taką czystą frajde podczas grania mialem ostatnio przy Fezie albo Rayman Legends.*

*no nie liczac Samorost 3 z 2016 ;)

27.01.2018 21:11
12dura
42
Generał

Ciekawe kiedy premiera i mam nadzieję że zmienią walkę i nie będzie się sprowadzać tylko do naciskania lpm w pobliżu wrogów, może dodadzą jakieś celowanie albo zabijanie poprzez skakanie na wrogów. Sposób rozprawiania się z przeciwnikami był jedynym minusem tej gry, reszta była genialna, zwłaszcza sekwencje uciekania, których mogłoby być więcej.

post wyedytowany przez 12dura 2018-01-27 21:11:58
30.01.2018 12:46
Sir klesk
181
...ślady jak sanek płoza

Rzeczywiscie walka byla latwa, szczegolnie w pozniejszych etapach gdy postac jest juz troche "podlevelowana". Jednak i tak czerpalem z tego fun, szczegolnie ze wbrew temu co mowisz mozna zabijac przeciwnikow na kilka sposobow w tym przez skakanie na nich (stomp) lub odbijanie ich pociskow (trzeba celowac + jedna z fajniejszych mechanik w grze). W Definitive Edition doszla jeszcze jedna umiejetnosc - Light Burst, ktora dziala jak rzut granatem. :)

Co do premiery... ja caly czas licze ze uda sie w tym roku.

22.02.2018 06:18
😍
odpowiedz
Kamil611
8
Legionista
10

Pierwsza część jak najbardziej super nie mogę się doczekać kolejnej części pewnie będzie jeszcze lepsza niż jedynka kto wie?!

Zobaczymy tylko zaciskać kciuki !

20.05.2018 22:07
👍
odpowiedz
Patryk_ru2001
4
Junior
10

Pierwsza część była nieziemska i mam nadzieję, że druga mnie nie zawiedzie.

11.06.2018 01:36
odpowiedz
1 odpowiedź
Znawca1974
0
Pretorianin

wreszcie gierka dla malych dzieci

23.06.2018 23:18
😒
1
Zalasow
5
Legionista

Dla małych dzieci??? Człowieku, czy ty w ogóle grałeś w Blind Forest??? Bo wszystko wskazuje na to, że nie. Radze ci w takim razie zapoznać się z jakimkolwiek gameplayem to zobaczysz, że to nie jest gierka dla dzieci dla tego, że ma cukierkowa grafikę i jest 2D bo pewnie kierowałeś się tymi kryteriami.

post wyedytowany przez Zalasow 2018-06-23 23:21:27
11.06.2018 23:29
😈
odpowiedz
MoRbiDAnGeL
1
Junior

Wygląda na prawdę zachęcająco i na pewno warto poczekać na tą gierkę, na dzień premiery.

14.06.2018 20:02
😍
odpowiedz
1 odpowiedź
SlyFox
1
Junior

Po E3 jeszcze bardziej sie napaliłem na te grę serio. W Blind Forest 55/57 osiągnięć , nie zrobiłem tylko Ukończ Grę Bez Śmierci , ale reszta jak najbardziej.
Mam nadzieję że nie Moon nie popełni jakiegoś błędu i znowu zrobią grę z piękną muzyką grafiką i historą. Czekam <3

14.06.2018 20:25
Sir klesk
181
...ślady jak sanek płoza

Czyli zostaly Ci tylko dwa osiagniecia: za ukonczenie gry bez umierania + ukonczenie w trybie z jednym zyciem. :) moim zdaniem to juz sa achivementy nieosiagalne dla zwyklego zjadacza gier... zreszta podobnie z ukonczeniem gry w 3h. Wiekszosc osob robilo ten achiv korzystajac z pewnego rodzaju buga/glitcha, ktory umozliwia ominiecie calej sekcji z Gumo (ten stwor z dlugimi konczynami, ktorego gonimy pod ziemie). Ja nawet nie probowalem bo nie chcialo mi sie z tym kombinowac.

apropo mojego pierwszego posta ze stycznia - aktualnie 54/57 achivementow. :P

post wyedytowany przez Sir klesk 2018-06-14 20:26:34
19.06.2018 21:17
1
odpowiedz
Zalasow
5
Legionista
9.0

Ten komentarz jest pewnego rodzaju recenzją tego co do tej pory wiemy o Ori and the will of the wisps. Jest to jedynie moja osobista opinia i odczucia. Dodatkowo do premiery zostało jeszcze trochę czasu , więc może się zdarzyć, że niektóre aspekty ulegną zmianie.

Ori and The Blind Forest był moją pierwszą platformówką w jaką grałem i chyba jedyną w jaką będę grać. Jedyny minus jest taki, że Moon Studios oraz Microsoft pominęli język polski, jednak dzięki spolszczeniu zrobionemu przez jednego z fanów można było o tym zapomnieć. Teraz, kiedy niedawno wyszły materiały takie jak nowy zwiastun oraz demo, które zostało udostępnione na E3, mogę powiedzieć, że zapowiada się dość ciekawie. Mamy zupełnie odświeżony interfejs gry oraz zupełnie nowe umiejętności jak na przykład pływanie w piasku. Według gameplaya można teraz rozwijać każdą umiejętność osobno w dowolnym miejscu. Do plusów można też dodać, że mamy w końcu więcej broni. Jest to kolejno miecz, łuk oraz dzida(może lanca, trudno określić). Dodatkową nowością i dość ciekawą są NPC napotkane podczas naszej drogi . Jedne zaoferują nam zadania, a jeszcze inne będą nam sprzedawać ciekawe przedmioty za światło drzewa dusz, które tym razem służy jako waluta. Pozostał również system zdobywania umiejętności ze specjalnych drzew jak w Blind Forest. Kolejną nowością jest możliwość zdobywania pobocznych umiejętności nie mających wpływu na przejście gry, a jedynie ułatwić. Przykładem jest kompas, który pokazuje nam w którą stronę iść, aby kontynuować fabułę. Slotów na takie umiejętności jest 6 i możemy aktywować 4 z nich na raz. Dodatkowo mamy koło wyboru poszczególnych umiejętność ofensywnych. Aktywne umiejętności bojowe są dostępne w prawym dolnym rogu ekranu. Dodano również nowych "ORGANICZNYCH" wrogów, którzy nie są jak w poprzedniczce powielanym śluzem, który był głównym wrogiem. Najgorszym w przeciwnikach było to, że byli oni sztucznie powielani. Były śluzy fioletowe, mroźne oraz magmowe. Tak samo jak podobne do żaby stworzenia, które miały dwa warianty. Czerwony jako normalny, oraz toksyczny zielony, który różnił się jedynie wytrzymałością i zadawanymi obrażeniami. Rozumiem, różnorodność i tym podobne, jednak według mnie jest to po prostu powielanie na siłę. Mam nadzieję, że tej techniki nie uświadczymy w nowym Orim. Przebudowana została również mapa. Teraz pokazuje nam zadania główne i poboczne, oraz krótki opis zadania, y i zdjęcie NPC dla któregoktóre je wykonujemy. Kolejnym elementem jest więcej interaktywnych obiektów w otoczeniu. Przykładowo olbrzymie huby, które były sztywne w Blind Forest teraz reagują na ciężar naszego głównego bohatera. Kolejnym plusem jest wyśmienita muzyka Garetha Cookera, która w pełni oddaje danemu miejscu i sytuacji klimat.

Niestety tytuł ma też swoje wady. Pierwszą i najważniejszą według mnie jest damage od broni. Miecz zadaje tak śmieszne obrażenia, że trzeba zadać x3 więcej uderzeń niż wtedy kiedy miesiliśmy Seina. To znaczy, że podczas gdy na pokonanie takiego śluzu wystarczyły 3 pociski Seina, to żeby zabić meczem należy oddać 9 ciosów. Jeśli będziemy walczyć mieczem, a wszystko wskazuje, że będzie to podstawowa broń w wielu poziomach, to każda istota będzie dla nas jak mini boss. Możliwe, że dodadzą upgready do broni, jednak na razie trudno powiedzieć. Dodatkowo nasz miecz miejscami działa jak kij bejsbolowy. To znaczy przeciwnicy w pewnym momęcie zostają wyrzuceni do tyłu jak uderzona piłka, a jeżeli są blisko ściany, to odbiją się od niej jak kauczuk. Można odnieść wrażenie, że przeciwnicy mają w głębokim poważaniu prawa fizyki. Kolejną wadą są... Ciernie. Wiem, że Ori po za pięknem i fabułą zasłyną również świetnie wyważonym poziomem trudności, jednak według mnie cierni jest ZA.. DU… ŻO. I nie chodzi mi o to, że jest ich na potęgę, tylko chodzi mi o brak jakichś zamienników. Na przykład drewniane, naostrzone pale, czy kolce zrobione z mroku. Co prawda według dema jest wprowadzona jakaś różnorodność w postaci pseudo-rosiczek, jednak to nie zmienia faktu, że tych cierni jest jak na olbrzymim polu jeżyn. I tu chciałbym zwrócić uwagę na śmierć. Nie ważne na jakiego oponenta trafimy, zawsze giniemy w ten sam sposób. Mianowicie zamieniamy się w… Nie wiem jak to nazwać, lśniący pył? W każdym razie przykładowo w takim Crash bandicoot N. sane trilogy większość pułapek lub przeciwników miały indywidualne animacje zgonu naszego bohatera. Wydaje mi się więc, że gdyby wprowadzić takie animacje jak nabijanie się na ciernie lub pożeranie przez wspomniane już rośliny było by dobrym pomysłem zwłaszcza, że Intro w Blind Forest było naprawdę brutalne dla Ori’ego podobnie jak Outro gdy Kuro poważnie zraniła Ori’ego. Również zgon przeciwników jest nijaki. Podczas gdy w Blind Forest była fioletowa substancja imitująca krew, to teraz nie ma ani krwi(nie jest potrzebna), a sami przeciwnicy znikają znacznie szybciej niż w poprzedniczce. Kolejnym minusem nie potwierdzonym, jednak dość możliwym może być fabuła. Według najnowszego trailera historia będzie kopią pierwszej części. Dla czego? Ponieważ w ostatnich sekundach filmu widzimy nowego głównego antagonistę oraz uszkodzone drzewo dusz. Chwilę potem widzimy jak dusze wracają do drzewa dusz na nowo je ożywiając. Wszystko wskazuje więc na to, że naszym celem będzie odnowienie że tak to nazwę „Starego Nibelu”, który został zniszczony w niewyjaśniony sposób. Jeżeli moje przypuszczenia potwierdzą się, niewykluczone, że będziemy mieli odgrzewanego kotleta.
Podsumowując… Ori and the will of the wisus jest zupełnie nowym, przebudowanym Orim, który będzie łączył elementy RPG, jednak ze względu na skomplikowaną mechanikę powstała parę minusów, które jeśli się uprzeć można zignorować, jednak w pewnych momentach mogą dać się we znaki. Z drugiej strony mamy wiele nowości, które są na plus i w większość mogą przykryć wady, które był praktycznie nieuniknione, ponieważ według mnie jest to pewnego rodzaju eksperyment, który prawie całkowicie odcina się od poprzedniczki. Jedyne co łączy oba tytuły, to fabuła, która według trailera zaczyna się zaraz po zakończeniu Ori and the Blind Forest. Miejmy więc nadzieję, że nowe dzieło Moon Stoodios zaspokoi głód fanów oraz nowe pomysły nie zaszkodzą tej wspaniałej serii.

Ocena Ogólna: 8/10

Oczekiwania ostatecznej produkcji: 9

post wyedytowany przez Zalasow 2018-06-19 21:32:40
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze