Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Ashes of the Singularity PC

Ashes of the Singularity to pecetowy RTS autorstwa zespołu Stardock. Na tle innych produkcji z gatunku grę wyróżnia olbrzymia skala rozgrywki. Podczas zabawy nie toczymy bitew, a zamiast tego rozgrywamy prawdziwe wojny, których tłem są całe planety i podczas których na mapie może znajdować się nawet kilkadziesiąt tysięcy jednostek.

Strategiczne, multiplayer, RTS, science fiction.

Ashes of the Singularity - screen - 2016-04-27 - 320524Ashes of the Singularity - screen - 2016-04-27 - 320523Ashes of the Singularity - screen - 2016-04-27 - 320522Ashes of the Singularity - screen - 2016-02-26 - 316766Ashes of the Singularity - screen - 2016-02-26 - 316765Ashes of the Singularity - screen - 2016-02-26 - 316764Ashes of the Singularity - screen - 2016-02-26 - 316763Ashes of the Singularity - screen - 2016-02-26 - 316762Ashes of the Singularity - screen - 2016-02-26 - 316761

wersja językowa:
EN napisy i dialogi

Data premiery gry Ashes of the Singularity | PC

31marca2016

31marca2016

Steam

PC Windows
Okładka Ashes of the Singularity (PC)
Ashes of the Singularity

Ashes of the Singularity to pecetowa strategia czasu rzeczywistego utrzymana w klimacie science-fiction. Grę opracowało studio Stardock, znane głównie z serii Galactic Civilizations.

Akcja toczy się w odległej przyszłości, w czasach, gdy ludzka cywilizacja w niczym nie przypomina już dzisiejszej. Po wynalezieniu potężnej świadomej AI imieniem Haalee nasza rasa weszła w okres szalonego rozwoju technologicznego i po pewnym czasie porzuciła biologiczne ciała, przenosząc swoją świadomość do systemów elektronicznych. Jednocześnie odkryto substancję znaną jako Turinium, umożliwiającą tworzenie maksymalnie efektywnych jednostek komputerowych. Szybko stała się ona najcenniejszym surowcem i główną walutą, gdyż jej właściciele byli tym inteligentniejsi, im więcej jej posiadali. Jednocześnie pojawiła się nowa rasa istot kompletnie sztucznych, będących potomkami świadomej sztucznej inteligencji.

Obie grupy przez długi czas żyły w pokoju. Gdy zabrakło niewykorzystanego Turinium na Ziemi, cywilizacji udało się rozszerzyć na inne planety, które zaczęto konwertować w tę cenną substancję. Niestety, choć ludzkość porzuciła biologiczne ciała, to nie udało jej się zostawić za sobą chciwości. Żądna nowych terytoriów zaczęła przeobrażać w Turinium wszystkie napotkane światy, nawet te zamieszkane przez inteligentne istoty, które płaciły za to życiem. Haalee i pokrewne jej AI nie mogły dłużej tolerować tego barbarzyństwa i po raz pierwszy od stuleci wybucha wojna.

Ashes of the Singularity zawiera elementy typowe dla strategii czasu rzeczywistego, czyli zbieranie surowców, wznoszenie budynków oraz toczenie bitew, ale realizuje je w znacznie większej niż standardowa skali. Wszystkie starcia rozgrywane są nie na małych mapach, a na powierzchniach całych planet. Podczas zabawy zajmujemy się gromadzeniem metali i radioaktywnych izotopów oraz przejmowaniem kontroli nad obiektami generującymi energię. Te trzy surowce pozwalają na konstruowanie budynków, prowadzenie badań nad nowymi technologiami oraz tworzenie armii. Planety podzielone są na szereg regionów i każdy z nich posiada jeden generator. Przejęcie nad nim kontroli oddaje nam we władanie całe przypisane do niego terytorium. Jednocześnie musimy zapewnić połączenie między wszystkimi zajętymi terenami a nasza bazą, gdyż tylko to pozwoli na gromadzenie surowców.

W Ashes of the Singularity każda jednostka pełni określoną rolę i próba pokonania wrogów poprzez rzucanie na ich pozycję całej armii rzadko kończy się zwycięstwem. Oczywiście, ręczne kontrolowanie kilku tysięcy maszyn byłoby niemożliwe, dlatego autorzy wprowadzili tworzone przez gracza tzw. meta-oddziały. Moduł AI każdego członka tej grupy jest świadomy działań swoich towarzyszy i potrafi z nimi współpracować. To sprawia, że użytkownik jest w stanie przewidzieć jak zachowają się konkretne oddziały i na tej podstawie może tworzyć konfiguracje ich członków. Wszystkim tym możemy bawić się zarówno samotnie, jak i w kilku trybach multiplayer.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Ocena gry 6.175 / 10 na podstawie 44 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7.4 / 10 na podstawie 44 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Ashes of the Singularity

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe Ashes of the Singularity

Rekomendowane: Intel Core i7 3.4 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 4 GB Geforce GTX 970/Radeon R9 390 lub lepsza, 5 GB HDD, Windows 10 64-bit
Minimalne: Intel Quad Core 3.4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760 lepsza, 5 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit

Do tej gry rekomendujemy

ASUS GL502VM
ASUS GL503 Hero
ASUS GL703VM
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1060
  • Procesor: Intel® Core™ i7
  • Ram: 16 GB, DDR4 2133MHz SDRAM
  • Matryca: 15.6" (16:9) IPS Full HD (1920x1200) 60Hz / 120Hz
  • Dysk: SSD 256GB/512GB SATA 3 / PCIE Gen3X4 SSD
Sprawdź ceny w:
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1060
  • Procesor: Intel® Core™ i7
  • Ram: 16 GB DDR4 2400MHz SDRAM
  • Matryca: 15.6" ekran Full HD (1920 x 1080) 120Hz
  • Dysk: SSD M.2 NVMe PCIe 3.0 x4 256 GB + SATA 3 128GB / 256GB / 512GB
Sprawdź ceny w:
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1060
  • Procesor: Intel® Core™ i7
  • Ram: 16 GB DDR4 2800MHz SDRAM
  • Matryca: 17.3" (16:9) IPS Full HD (1920x1080) 60Hz / 120Hz
  • Dysk: 128GB/256GB/512GB SATA3 SSD
Sprawdź ceny w:
Recenzja gry Ashes of the Singularity - ogromne bitwy w cieniu mankamentów

Recenzja 15 kwietnia 2016, 06:21

Jedynym trybem, w którym gra wreszcie rozwija skrzydła, okazuje się multiplayer. To tutaj Ashes of the Singularity pozwala na największą pomysłowość i wykorzystanie błędów przeciwnika. Strategia prowadząca do wygranej musi brać pod uwagę nie tylko takie aspekty jak taktyka pola bitwy, ale też uwzględniać dobór jednostek, ich współpracę między sobą, zarządzanie surowcami, odpowiedni dobór uderzeń w kluczowe miejsca na mapie i wiele innych. Bitwy toczone są nierzadko za pomocą tysięcy jednostek, a konkretne starcia niekoniecznie musi wygrać większa armia, tylko ta, która w danej chwili nadaje się lepiej do danego zadania. Trzeba jednak pamiętać, że nie walczymy jedynie wojskiem, ale również ekonomią. Ponadto warto planować o trzy kroki naprzód. To nie gra, w której zwycięstwo przychodzi samo w wyniku „cieszenia się chwilą”. Bywa, że rozstrzygnięcie jest już przesądzone w efekcie kilku błędnych lub właściwych decyzji zaraz na początku rozgrywki albo dlatego, że przeciwnik zrobił coś, czego się nie spodziewaliśmy. Biorąc to wszystko pod uwagę, możemy być pewni, że nie wygramy danej potyczki przez przypadek, a każde kolejne zwycięstwo będzie od nas wymagać pewnej dozy kreatywności. Co prawda gracze mniej zaznajomieni z gatunkiem RTS, widząc tak rozbudowaną część strategiczną, mogą się po prostu zniechęcić. Tym bardziej że do treningu w single playerze nie mobilizują kłopoty ze sztuczną inteligencją.

Komentarze Czytelników (22)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
08.03.2015 20:03
Holonek
13
Chorąży
8.5

Czemu nikt nie interesuje się tą grą? SUPCOM pomnożony razy 100 ? Jestem kupiony!

14.08.2015 10:29
odpowiedz
marcin0218
54
Pretorianin
3.5

Może po gownie jakim okazało sie Plannetary annihilation ludzi juz nie interesują gry gdzie sa tysiace jednostek i nic pozatym. Przełomem bylo pierwsze supreme commander ale potem juz dno. Srarcrafg to jest gra gdzie oprocz sieczki trzeba myslec i czasami wystarczy garstka jednostek i dobrze zaplanowany atak by wrogowi odechcialo sie grac.

24.08.2015 15:08
odpowiedz
grzyb111
42
Pretorianin

@marcin0218 Starcraft grą w której trzeba myśleć no nie rozwaliłeś mnie koleś, w Starcrafcie liczy się refleks i szybkość podejmowania decyzji (Czy jak to prościej napisać nierozgarniętym, szybkość odpowiedzi na działania przeciwnika.) Grałem w starcrafta i dla mnie jako strategia gra jest mierna. Hmm może dlatego się ludziom podoba bo nie wymaga takiego myślenia, proste umysły prosta gra = zadowolenie. Supreme Commander W Obliczu Wroga było zdecydowanie genialną strategią a 2 była imo iż graficznie lepsza to dość mocno ograniczona i uproszczona.

03.09.2015 12:25
1
odpowiedz
marcin0218
54
Pretorianin

@grzyb111 - aha czyli szybkość odpowiedzi na działanie przeciwnika według Ciebie nie ma nic wspólnego z myśleniem? :) Toś mnie rozbawił teraz :DDD Podjęcie 6 akcji na sekundę nic Ci nie da jeżeli nie ruszysz głową i nie podejmiesz trafnych decyzji... Wiadomo, nie jest to gra, która wymaga wiedzy Napoleona ale Supreme Commander też taka nie jest. Napisałem w poście wyżej że jedynka była spoko. W obliczu wroga zaliczam też do jedynki bo to poprostu samodzielne rozszerzenie a nie kolejna część. A Supreme 2, plannetary annihilation to średnie gry. Oczywiscie starcraft 2 nie wymaga takiego myślenia jak gry logiczne, rozwiązywanie łamigłówek ale SUpreme też nie więc nie pisz bzdur, że Starcraft to gra dla ludzi nie rozgarniętych bo Ci co wygrywaja w esportach to są mózgi...
Oczywiscie typową strategią gdzie trza już więcej myleć jest np HOI3 itp

07.09.2015 17:56
odpowiedz
ruptawsky
20
Legionista

Zapominacie o świetnym modzie do SupComa 2 o nazwie REVAMP, który dodaje całą masę nowych jednostek, w tym z jedynki, i zmienia drzewko rozwoju technologicznego. Podobnie sprawa wygląda z Homeworldem 2, do którego fani pod pieczą Beghinsa stworzyli Complex Mod. Ci sami fani pomogli Gearbox stworzyć Homeworld 1&2 Remastered. Do HM2remastered zbliża się wielkimi krokami mod Complex w wersji 10.
marcin0218-> w szachy też można grać w tzw. minutówki, ale wtedy to już mało ze strategią gra jest związana. W szybkich fps-ach też trzeba myśleć, ale SWAT-em bym ich nie nazwał.
grzyb111->zgadzam się, Starcraft to taki Quake wsród RTS-ów. Myśleć to trzeba w Total War albo nawet Age of Empires. Gry Starcrafta uczysz sie po prostu na pamięć. Nie ma czasu na głebsze myślenie, bo trzeba zdążyć
z reakcją (odpowiedzią na działania przeciwnika) i wyrobić te XX rozkazów / sekundę. To jest moja, subiektywna opinia

19.09.2015 13:16
odpowiedz
marcin0218
54
Pretorianin

ruptawsky - oczywiscie masz rację, że trzeba działać szybko, ale mózg nie jest wyłączony. Porównanie z Total War i Age of Empires trochę nie na miejscu. TW to gra na długie godziny gdzie myśleć możesz jak zechcesz nawet pół dnia przed zakońzeniem tury jak zechcesz :) Ale my tu porównujemy SC do SUPCOM. Więc skupmy się na tym. BO Supcom też łamigłówką raczej nie jest...

15.10.2015 17:04
odpowiedz
marcin0218
54
Pretorianin

I premiera przesunięta :/

17.11.2015 19:25
odpowiedz
FanBoyFrytek
15
Konsul
7.5

Oby jej nie spieprzyli bo nabrałem chęci na tą grę ^^

18.11.2015 01:09
2
odpowiedz
Roo23th
28
Pretorianin
0.5

gra zapowiada się.. co najmniej fatalnie..

18.11.2015 18:51
2
odpowiedz
taki ktoś
6
Legionista
0.5

Tysiące jednostek i nic poza tym.

08.01.2016 18:21
odpowiedz
1 odpowiedź
spidermanPL
7
Legionista

czy na gtx 660 zagram?

22.01.2016 18:52
marcin0218
54
Pretorianin

ta

28.01.2016 00:20
1
odpowiedz
1 odpowiedź
wwad
52
Konsul

Na obecnym etapie tą grą szkoda sobie zawracać głowy gra się słabo ze względu na bardzo duże niedopracowanie gry dużo by tego pisać od brzydkiego terenu nawet na max ustawieniach i gigantycznie słabej wydajności po brak balansu jednostek, budynków i technologi i to bardzo boli w rozgrywce. Choć sama idea jest bardzo dobra w tego typu grę nie grałem od czasów grand controla 2 :D ale wykonanie na razie to niestety co tu mówić przeciętne ( to wczesny dostęp więc to może być normalny etap prac i na release może się zmienić ).
Teraz co mi się podobało :) Sama mechanika przejmowania stref, mapy są na prawdę spore :), pozyskiwanie surowców też ciekawie zrobione, efekt tej całej wielkiej bitwy bardzo piękne kolory i efekty świetlne po całym ekranie jak dać to na maxa ( glare efekt obowiązkowy ) , fajne są te wielkie statki, system technologi ogólnie dobry pomysł ale trzeba poczekać aż to dokończą bo na razie nerwy telepią podczas gry. Ocena za to co jest dał bym 5/10 ale to wczesny dostęp to nie ma co oceniać.

spidermanPL -> Ja nie sądzę by to poszło satysfakcjonująco na takim GPU a wyglądało na pewno dobrze nie będzie. Dla porównania Wiedzmin 3 przy tym miał niskie wymagania Wysokie u wiedźmina = niskie - średnie tutaj dla gry w 45 fps. Ale o dziwo do gry w miarę komfortowej te 40FPS wystarcza tu się nie mikruje.

post wyedytowany przez wwad 2016-01-28 00:27:26
02.02.2016 09:28
😊
1
spidermanPL
7
Legionista


post wyedytowany przez spidermanPL 2016-02-02 09:28:31
21.03.2016 04:20
odpowiedz
yadin
98
Senator

Jaki tytuł, taki gameplay. Tragedia.

31.03.2016 21:00
1
odpowiedz
DrAmok
28
Chorąży

Pierwsze co zrobiłem to porównanie dx 11 vs dx 12 w benchmarku gry i wyniki są na korzyść dx 12 . Średnia klatek 61 vs 43 , minimalna ilość klatek 55 vs 27 .

Moj Pc r9 390 (oc) ,i5 6600 (oc 4,8) , 12gb ddr3 (oc) dysk ssd

04.04.2016 01:44
👎
2
odpowiedz
Kyjoz18
41
Centurion
4.0

Jednym słowem... ŻENADA. Zapowiadało się dobrze... Przede wszystkim optymalizacja. Powiem tyle. Mam na komputerze zainstalowałe stare EARTH 2160 , włączyłem dla porównania .. gra która ma już ponad 10 lat., i wiecie co ? W niektórych momentach prezentuje się ładniej niż AoS to raz. Dwa, optymalizacja AoS to jakaś tragedia, mam i7, 8 gb ramu i gf 860 z 4gb vram a to na standardowych daje ledwo 25 fps!!! No jaja czyste, czy z tym ich dx12 czy bez. Gra jest zwyczajnie brzydka, co z tego ze jednostek na ekranie pełno jak zaraz po starcie nowej potyczki już działa słabo a co dopiero potem. Gameplay też nie wciąga jakoś, no ale przyznam aż tak się nie zagrałem bo zwyczajnie odeszła mi ochota trudno, wole sobie odpalić stare EARTH 2160... Nie polecam.

08.04.2016 14:15
odpowiedz
Predalien666
28
Chorąży

Masz ktoś problem z menu? Gra działa w miarę ok, ale menu mi się ładuję potwornie długo. Widniejący napis w tle Optimized Titanum Core i tak z ponad 10 minut ładuje się menu, albo się zawiesza zanim gra odpali.

08.04.2016 15:11
odpowiedz
Leon 33
9
Legionista
5.0

Predalien666 Miałem tak samo potem odpaliła zależy też od kompa jednak gra jak dla mnie bardzo przeciętna .

01.12.2016 23:40
odpowiedz
STALKER__PL__
16
Chorąży

Brak kampanii dla pojedynczego gracza, nie polecam.

03.04.2017 01:35
odpowiedz
Rafusv2
26
Wielce Czcigodny
3.5

Na RX 460 4GB + DX12 gra chodzi cienko - nawet gdy nie ma jednostek to przesuwanie i przybliżanie mapy ścina. Grafika nie zachwyca. Mapy i jednostki są najzwyczajniej brzydkie. Gra się nudno i się długo uruchamia. Jedyne plus to chyba że jest dużo jednostek.

post wyedytowany przez Rafusv2 2017-04-03 01:39:15
05.06.2017 11:01
odpowiedz
BlackPilgrim
5
Centurion

Warto zagrać?

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze