Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 16 maja 2015, 13:13

autor: Adrian Werner

BeMuse - nadchodzi przygodówka zainspirowana Muminkami

Znane z wyśmienitego Incoboto, studio Fluttermind pracuje nad zainspirowaną Muminkami mobilną przygodówką BeMuse, w której naszym zadaniem będzie odkrywanie sposobów na przepędzanie demonów nawiedzających niewielką wyspę.

Założone przez ludzi, którzy odegrali kluczowe role przy seriach Dungeon Keeper i Fable studio Fluttermind powoli kończy prace nad swoim następnym projektem. Jest nim śliczna przygodówka BeMuse, która w chwili obecnej zmierza wyłącznie na urządzenia z systemem iOS.

Akcja gry będzie się toczyła na wyspie, pozornie pełnej przyjaznych istot i atmosfery rodem z Muminków, będacych dla autorów głównym źródłem inspiracji. Kampania opowie historię małego dziecka, które pewnego dnia zostaje wyrzucone przez morze na plażę, nie pamiętając jak znalazło się w tym miejscu, ani co ma w nim zrobić. Podczas eksploracji na jaw szybko wyjdzie straszna prawda – wyspa wręcz roi się od demonów. Kryją się one za każdym krzakiem i wewnątrz każdego drzewa. Czasem o ich obecności informuje dźwięk dzwonków lub ruch liści, a innym razem widok święcących w mroku zielonych oczu. Istoty te są po prostu wszędzie. Pierwsza z nich, którą napotkamy, przypominać będzie gigantycznego królika i obieca, że jeśli bohaterowi uda się przegonić wszystkie inne demony, to pomoże mu w odzyskaniu wspomnień oraz ucieczce z wyspy.

BeMuse ma zapewnić graczom sporą swobodę. Świat będzie pełen sekretów i ciekawych miejsc, tak abyśmy mogli dobrze się bawić nawet podczas samej eksploracji. Gra zaoferuje jednak także sporo aktywności dla osób, które nie chcą wcielić się w wirtualnego turystę. Odkrywanie sposobu działania świata i jego historii pozwoli nam uzyskać wiedzę, którą następnie wykorzystamy do walki z demonami. Kluczową rolę odegra w tym system imion. Każdy przeciwnik określany będzie długim ciągiem słów, które z czasem mają ulegać zmianie. Ich poznanie umożliwi nam odkrycie słabości nieprzyjaciół i tym samych ich pokonanie. Ponadto gracze otrzymają możliwość odprawiania rytuałów np. przepędzających demony lub przywołujących je po to, aby były posłuszne naszym rozkazom. Bez odpowiedniego zabezpieczenia i przygotowania rytuały te mogą się jednak do dla nas skończyć tragicznie.

Świat ma dynamicznie reagować na działania gracza. Zamieszkujące go postacie będą dowiadywały się o tym, co zrobiliśmy i same podejmowały decyzje o swoich akcjach. Jednocześnie sporo z napotkanych mieszkańców nie będzie prawdomówna i wielu z nich okłamie nas, gdy zapytamy gdzie widzieli demony lub jak je pokonać. Co jednak ciekawe, jeśli zadbamy o masowe rozprzestrzenienie danej plotki lub kłamstwa, to będzie ona mogła stać się prawdą.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej