Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 czerwca 2013, 12:47

autor: Łukasz Szliselman

Watch Dogs – pierwsze spojrzenie na multiplayer

Podczas targów E3 studio Ubisoft Montreal po raz pierwszy zaprezentowało tryb multiplayer w Watch Dogs. Gra połączy zabawę wieloosobową z trybem solowym, by urozmaicić eksplorację wirtualnego Chicago.

Jak dotąd studio Ubisoft Montreal dawało nam wgląd jedynie w solową rozgrywkę w Watch Dogs, skrzętnie skrywając jakiekolwiek informacje o trybie wieloosobowym. Jako że targi E3 to idealny czas na wszelkiego rodzaju growe rewelacje, producent wykorzystał okazję, by uchylić rąbka tajemnicy i pokazać jak multiplayer wygląda w akcji.

To oznacza kłopoty... dla hackującego

Multiplayer w Watch Dogs
  • Połączenie trybu fabularnego z komponentem wieloosobowym
  • Będziemy mogli hackować innych graczy i vice versa
  • Atak hackerski ma się dać powstrzymać, a włamywacza namierzyć
  • Podczas wykonywania misji fabularnych nie będziemy narażeni na ataki innych graczy
  • W grze wystąpią misje kooperacyjne

Jak się okazuje, rozgrywka wieloosobowa w Watch Dogs zostanie wpleciona w tryb fabularny. Ma to wyglądać w ten sposób, że bez żadnych wędrówek po menu gracze będą mogli się wzajemnie hackować. Jeśli podczas przechadzki po mieście zauważymy komunikat, że jesteśmy atakowani, będzie to oznaczać, że gdzieś w okolicy znajduje się inny gracz, usiłujący zainfekować nasze urządzenie złośliwym wirusem. Trzeba będzie szybko namierzyć agresora i w zależności od humoru przerwać proces, rozpocząć hackerską kontrofensywę lub wymierzyć sprawiedliwość (czyt. posłać mu kulkę w łeb). Niefortunny hacker spróbuje uniknąć konsekwencji uciekając lub wtapiając się w tłum, w sposób przywodzący na myśl gry z serii Assassin’s Creed. Oczywiście sami też weźmiemy na celownik niczego niespodziewających się graczy. Na razie deweloper nie wdaje się w szczegóły na temat nagrody i ryzyka takich operacji. Wiadomo tyle, że im częściej będziemy bawić się w hackerów, tym łatwiejszym celem staniemy się dla innych.

Co ciekawe, ani na chwilę nie przestaniemy grać Aidenem Pearcem – bohaterem gry. Nieważne czy ktoś usiłuje włamać się do naszego systemu, czy sami kogoś hackujemy, drugi gracz zawsze będzie wyglądał jak zwykły NPC.

Innych graczy spotkamy podczas przechadzki ulicami miasta

Gdy zauważymy, że przebiegający obok NPC wcale nim nie jest, będziemy mogli zacząć go śledzić i trochę poprzeszkadzać (np. taranując jego pojazd podczas pościgu za przestępcą) lub wręcz przeciwnie, pomóc. Co więcej, pojawią się również misje kooperacyjne. Na szczęście podczas wykonywania zadań głównych i większych zleceń pobocznych multiplayer zostanie wyłączony – graczy spotkamy tylko podczas eksploracji miasta. Jeśli jednak zupełnie nie życzymy sobie obecności innych w naszym świecie, zawsze będziemy mogli zdecydować się na zabawę offline. Przywodzi to trochę na myśl Test Drive Unlimited, gdzie pobliscy gracze spotykali się we wspólnym świecie.

Watch Dogs zadebiutuje w Europie 22 listopada 2013 roku na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3. Planowane są również wersje na konsole nowej generacji – PlayStation 4 i Xboksa One. W międzyczasie możemy spodziewać się wielu nowinek o grze, w tym kolejnych szczegółów związanych z komponentem wieloosobowym.