Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 marca 2013, 20:25

autor: Łukasz Szliselman

Torment: Tides of Numenera na Kickstarterze – cel niemal osiągnięty [UAKTUALNIENIE]

Po kilku godzinach od rozpoczęcia kickstarterowej zbiórki na rzecz Torment: Tides of Numenera cel w wysokości 900 tysięcy dolarów został prawie osiągnięty. Ofiarowując twórcom 20 dolarów (ok. 64 zł) można liczyć na własną kopię gry zaraz po jej premierze w grudniu 2014 roku.

Klify miasta Sagus o poranku - Torment: Tides of Numenera na Kickstarterze – cel niemal osiągnięty [UAKTUALNIENIE] - wiadomość - 2013-03-06
Klify miasta Sagus o poranku

Mamy sukces! Zaledwie sześć godzin wystarczyło, by Torment: Tides of Numenera zebrał progową kwotę 900 tysięcy dolarów. Czekamy na ogłoszenie kolejnych celów, których osiągnięcie pozwoli rozbudować grę o dodatkowe elementy.

Dziś ruszyła kickstarterowa zbiórka na rzecz Torment: Tides of Numenera. W kilka godzin od startu akcji studio inXile Entertainment zdążło zebrać ponad 800 tysięcy z 900 tysięcy dolarów, o które poprosiło. Czy uda się powtórzyć spektakularny sukces Wasteland 2? Jak na razie wszystko na to wskazuje. Nie ma wątpliwości, że przez kolejne 30 dni fani ofiarują docelową sumę i najprawdopodobniej kilkukrotnie ją przebiją. Twórcy na razie nie określili wysokości dodatkowych celów, ale już teraz możemy strzelać w ciemno, że zostaną one osiagnięte.

Torment: Tides of Numenera tworzone jest przez studio inXile Entertainment (m.in. The Bard’s Tale oraz powstający obecnie Wasteland 2) Wielu członków ekipy osobiście brało udział przy powołaniu do życia Planescape Torment (w tym scenarzysta pierwszego Tormenta, Adam Heine) oraz takich legend goatunku jak serie Fallout i Baldur’s Gate, czy Star Wars: Knights of the Old Republic II.

Torment: Tides of Numenera swą popularność zawdzięcza w dużej mierze uwielbianej przez wielu miłośników komputerowych roleplayów grze Planescape Torment, która zasłynąła z dojrzałej, niebanalnej fabuły. Twórcy Tides of Numenera dobrze wiedzą, że dopieszczenie tego aspektu jest ogromnie ważne, dlatego obiecują dostarczyć głęboką, skłaniającą do przemyśleń historię, którą w dużej mierze ukształtują decyzje samych graczy. Pierwsze skrzypce zagra pytanie o wartość pojedyńczego życia oraz motywy porzucenia i tajemnicy.

Podobnie jak swój „przodek”, Tides of Numenera będzie klasycznym RPG-iem z akcją przedstawioną w rzucie izometrycznym. Żadnego multiplayera, zero kooperacji, tylko gracz i pełna przygód kraina. Jako że tytuł oparty jest na najświeższym uniwersum Monte Cooka – Numenera, zasady rozgrywki mają się różnić od tych znanych z Dungeons & Dragons. Będą one zaczerpnięte z papierowej Numenery, ale zostaną odpowiednio zmodyfikowane, by sprawdzały się w grze komputerowej. Torment: Tides of Numenera powstaje na silniku Unity – tym samym, który wykorzystywany jest do produkcji Wasteland 2, a jak już widzieliśmy, pozwala on osiągnąć naprawdę dobre efekty.

Magia w świecie Numenery różni się od tego co widzieliśmy do tej pory - Torment: Tides of Numenera na Kickstarterze – cel niemal osiągnięty [UAKTUALNIENIE] - wiadomość - 2013-03-06
Magia w świecie Numenery różni się od tego co widzieliśmy do tej pory

Tytuł ma pojawić się pod koniec przyszłego roku wyłącznie na komputery PC (Windows i Linux) oraz Mac. Dla antyfanów DRM-ów przygotowana zostanie wersja pozbawiona uciążliwych zabezpieczeń antypirackich (najprawdopodobniej będzie ona sprzedawana na sklepie GOG.com). Jeśli chcecie wesprzeć finansowo ten projekt, zajrzyjcie na stronę gry na Kickstarterze. Ofiarowując minimum 20 dolarów, czyli równowartość około 64 złotych, w dniu premiery otrzymacie cyfrową kopię gry bez dodatkowych opłat. Pamiętajcie, że ta oferta jest ograniczona, a gdy się skończy, będzie trzeba wydać co najmniej 25 dolarów, by zapewnić sobie własny egzemplarz Torment: Tides of Numenera. Wśród kilku wersji językowych dostępnych na starcie znajdą się polskie napisy.

Rysunek koncepcyjny autorstwa Nilsa Hamma - Torment: Tides of Numenera na Kickstarterze – cel niemal osiągnięty [UAKTUALNIENIE] - wiadomość - 2013-03-06
Rysunek koncepcyjny autorstwa Nilsa Hamma