Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 sierpnia 2012, 14:40

autor: Grzegorz Ferenc

Reality Pump pracuje nad grą Iron Sky Invasion, opartą na filmie Timo Vuorensoli

Mirosław Dymek z krakowskiego studia Reality Pump zapowiedział na targach gamescom swoją nową grę – Iron Sky Invasion. Ma to być symulator kosmiczny z elementami strategii. Premiera planowana jest na listopad.

Mirosław Dymek, legenda polskiej branży gier komputerowych, zapowiedział na targach gamescom w Kolonii najnowszą produkcję krakowskiego studia Reality Pump – Iron Sky Invasion. Tytuł powstaje w realiach filmu science fiction o nazistach z kosmosu, który pojawił się w polskich kinach pod koniec kwietnia.

Artwork z filmu Iron Sky

Podczas rozmowy z przedstawicielem gry-online.pl Dymek przyznał, że pomysł na grę zrodził się po przypadkowym obejrzeniu w kinie obrazu Timo Vuorensoli. Już wtedy planował stworzenie kosmicznej strzelanki w stylu serii Star Wars: X-Wing. Realia inwazji nazistów z Księżyca od razu przypadłu mu do gustu. Skontaktował się z twórcami filmu, którzy od razu okazali się być bardzo otwarci na współpracę.

Iron Sky Invasion będzie połączeniem kosmicznego symulatora zręcznościowego ze strategią. Z opisów Dymka gra przypomina skrzyżowanie serii X-Wing lub Freespace z cyklem X-Com. Cała rozgrywka będzie miała miejsce w kosmosie. Gracz z poziomu mapy ogólnej ma zarządzać flotą i wysyłać ją na wykonanie pojawiających się na bieżąco zadań – wyeliminowania wrogiej armady lecącej z Księżyca na Ziemię, przejęcia unieruchomionych statków, wyłączania niektórych ich elementów itp. Głównym celem jest zniszczenie bazy nazistów na Księżycu i obrona Niebieskiej Planety.

Dymek określa tytuł mianem swojej „gry życia”. Obiecuje nieliniową kampanię, w której dużą rolę odgrywać będzie sytuacja polityczna na Ziemi. Misje mają być zlecane przez rządy różnych państw, które w nagrodę udostępnią dowódcy floty swoje statki.

Tak jak miało to miejsce w przypadku filmu Timo Vuorensoli, twórcy z Reality Pump chcą zaangażować fanów w proces produkcji Iron Sky Invasion. Ich intencją jest udostępnienie tytułu jeszcze przed premierą, tak aby gracze mogli go współtworzyć i ulepszać. Dymek wskazał tutaj na przykład Minecrafta. W planach są także różnego rodzaju konkursy dla fanów na projekty wnętrz statków oraz nagranie przerywników filmowych z udziałem aktorów, których można zobaczyć w filmie.

Iron Sky Invasion będzie napędzany przez autorski silnik Reality Pump – Grace 2 – i ukaże jego możliwości oraz wieloplatformowość. Planowana data wydania to 1 listopada 2012 roku. Tytuł ukaże się w dystrybucji cyfrowej na wszystkie możliwe platformy, m.in. PC, Mac, konsole Xbox 360 i PlayStation 3 oraz systemy Android i iOS.