Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 stycznia 2012, 22:50

autor: Michał Kułakowski

Co znajdziemy w demie Mass Effect 3 oraz jego wymagania sprzętowe w wersji PC

Na forum Bioware pojawiły się szczegóły dotyczące zawartości dema gry Mass Effect 3, podane zostały również jego wymagania sprzętowe w wersji pecetowej. Tak więc, jeżeli jesteście ciekawi ile godzin rozrywki zapewni wersja demonstracyjna oraz na jakim sprzęcie ruszy najnowsza odsłona kosmicznej sagi BioWare, kliknijcie w rozwinięcie newsa.

Dziś rano podaliśmy datę premiery dema Mass Effect 3, którą wyznaczono na 14 lutego, a teraz dzięki informacjom zamieszczonym na oficjalnym forum BioWare, możemy uzupełnić naszą wiedzę o konkretne fakty, związane z jego zawartością oraz wymaganiami sprzętowymi w wersji PC.

Co znajdziemy w demie Mass Effect 3 oraz jego wymagania sprzętowe w wersji PC - ilustracja #1

W demie dostępny będzie zarówno tryb multiplayer jak i singleplayer. W trakcie prezentacji rozgrywki jednoosobowej będziemy mieli okazję zwiedzić dwie lokacje. Pierwsza będzie wycinkiem samego początku gry i przeniesie nas na Ziemię, natomiast druga stanowi fragment przedstawiający nieco późniejsze przygody Sheparda i pozwoli zwiedzić niesprecyzowaną obcą planetę, na którą komandor udaje się w poszukiwaniu pomocy i wsparcia dla sił walczących ze Żniwiarzami. Rozpoczynając zabawę musimy stworzyć nowego bohatera demo nie pozwala bowiem na wykorzystanie save`ów z poprzedniej części gry, ale w zamian poeksperymentujemy ze wszystkim klasami postaci dostępnymi w finalnym produkcie. Według twórców sekcję singleplayer ukończymy w przeciągu 1-2 godzin.

Co znajdziemy w demie Mass Effect 3 oraz jego wymagania sprzętowe w wersji PC - ilustracja #2

W trybie multiplayer, dostępnym do 17 lutego jedynie dla posiadaczy Battlefield 3, którzy aktywowali „Online Pass”, znajdziemy dwie mapy kooperacyjne o nazwach Slum i Noveria. Twórcy nie przewidzieli możliwości grania na podzielonym ekranie, tak więc pozostanie nam tylko rozgrywka za pośrednictwem sieci. Internetowe serwery dema zostaną wyłączone 5 marca, po tym czasie tryb multi nie będzie już w nim osiągalny.

Wersja demonstracyjna ma być również dostępna w języku polskim (napisy). Komendy głosowe, które możemy wydawać dzięki kontrolerowi Kinect, podobnie jak w pełnej wersji gry, będą akceptowane jedynie w językach angielskim, francuskim, włoskim i niemieckim.

Poniżej znajdziecie minimalną i zalecaną konfigurację peceta, niezbędną do płynnego działania dema. Na koniec, przypominamy jeszcze, że przed uruchomieniem wersji demonstracyjnej na PC, musimy ściągnąć i zainstalować klienta Orgin. Więcej o tym wymogu piszemy tutaj.

Minimalna konfiguracja sprzętowa:

  1. System operacyjny – Windows XP SP3/Vista SP1, Win 7
  2. CPU – 1.8 GHz Intel Core 2 Duo (lub odpowiednik produkcji AMD)
  3. RAM – 1GB for XP / 2GB RAM dla systemów Windows Vista oraz Windows 7
  4. Napęd optyczny – DVD prędkość 1x
  5. HDD – 15 GB wolnego miejsca
  6. Karta graficzna – 256 MB* (obsługa Pixel Shaderów w wersji 3.0)(obsługiwane układy graficzne: NVIDIA 7900 lub lepszy; ATI X1800 lub lepszy. Układy NVIDIA GeForce 9300, 8500, 8400 oraz 8300 nie spełniają minimalnych wymagań gry, podobnie jak AMD/ATI Radeon HD3200, HD3300 i HD4350.)
  7. Dźwięk – Karta muzyczna kompatybilna z DirectX 9.0c
  8. DirectX – DirectX 9.0c wersja z sierpnia 2009

Zalecana konfiguracja sprzętowa:

  1. System operacyjny – Windows XP SP3/Vista SP1, Win 7
  2. CPU – 2.4 GHz Intel Core 2 Duo (lub odpowiednik produkcji AMD)
  3. RAM – 2GB for XP / 4GB RAM dla systemów Windows Vista oraz Windows 7
  4. Napęd optyczny – DVD prędkość 1x
  5. HDD – 15 GB wolnego miejsca
  6. Karta graficzna – AMD/ATI Radeon HD 4850 512 MB lub lepsza, NVidia GeForce 9800 GT 512 MB lub lepsza
  7. Dźwięk – Karta muzyczna kompatybilna z DirectX 9.0c

Premiera Mass Effect 3 w Polsce, na trzech głównych platformach, czyli konsolach Playstation 3 i Xbox 360 oraz na komputerach PC, planowana jest na 9 marca.

  1. Wszystko co wiemy o Mass Effect 3
  2. Mass Effect 3 - wrażenia z trybu kooperacji