Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 listopada 2018, 10:32

autor: Bartosz Świątek

Fallout 76 otrzyma w grudniu co najmniej dwa duże patche

Firma Bethesda Softworks poinformowała, że w grudniu Fallout 76 doczeka się co najmniej dwóch dużych aktualizacji. Patche naprawią kilka uciążliwych bugów i przyniosą ze sobą sporo nowych funkcji.

Fallout 76 jest intensywnie naprawiany. - Fallout 76 otrzyma w grudniu co najmniej dwa duże patche - wiadomość - 2018-11-29
Fallout 76 jest intensywnie naprawiany.

W SKRÓCIE:

  1. Bethesda ciężko pracuje nad patchami do Fallout 76 – kolejne duże łatki ukażą się 4 i 11 grudnia;
  2. Aktualizacje naprawią szereg bugów i przyniosą kilka nowych funkcji – m.in. usprawnienia wersji pecetowej (FOV, Push-to-Talk, wsparcie dla monitorów 21:9), zmianę przydzielonych punktów SPECIAL czy poprawki w systemie budowania obozów.

Jak wiadomo, Fallout 76 pojawił się na rynku w niezbyt dobrym stanie technicznym. Studio Bethesda Softworks zapowiada jednak, że prace mające na celu naprawienie gry idą pełną parą – w grudniu otrzyma ona dwie duże aktualizacje, zawierające szereg usprawnień, których domagają się gracze.

Chcemy, abyście wiedzieli, że jesteśmy zaangażowani w regularne wprowadzanie poprawek i funkcji oraz wdrażanie zmian w oparciu o Wasze opinie. Kontynuujemy również prace nad niewiarygodną listą aktualizacji gry. Chodzi o nowe questy i wydarzenia, otwarcie nowych Krypt, system PvP oparty na frakcjach i wiele innych rzeczy. Jesteśmy pewni, że dzięki Waszemu wsparciu możemy sprawić, że Fallout 76 stanie się niesamowitym przeżyciem na nadchodzące lata – czytamy w oficjalnym komunikacie Bethesdy.

Patch 1 – 4 grudnia 2018 r.

Nie utkniemy już w pancerzu wspomaganym. Chyba.
Nie utkniemy już w pancerzu wspomaganym. Chyba.

W ramach tej aktualizacji otrzymamy przede wszystkim szereg usprawnień mających na celu poprawienie wrażeń płynących z gry:

  1. zwiększenie limitu przedmiotów w skrytce z 400 do 600 – deweloperzy wiedzą, że społeczność liczy w tej kwestii na więcej, i zapewniają, że dalsze zmiany zostaną rozpatrzone, kiedy ta zostanie przetestowana na serwerach;
  2. sprzęt wypadający z bossów – gracze powinni zawsze dostawać dwa lub trzy przedmioty po pokonaniu bossa;
  3. efekty Cryolatora – gracze trafieni Cryolatorem otrzymają negatywne stany Chilled, Frosted i Frozen (w zależności od tego, ile razy dostali). Spowolnienie nakładane przez te efekty będzie działało dużo krócej (30 sekund zamiast… 2 godzin);
  4. odradzanie się w przypadku przeciążenia – gracze, którzy zginą niosąc zbyt dużo sprzętu, będą mogli odrodzić się w najbliższym odkrytym miejscu na mapie (a nie, jak obecnie, jedynie w Krypcie 76);
  5. pomoc dla tych, którzy utknęli w pancerzach wspomaganych – naprawiony ma zostać bug, który skutkuje zablokowaniem się postaci w power armorze. Niestety, rozwiązanie może nie być stuprocentowo skuteczne (twórcy przyznają, że w wersji testowej problem wciąż występuje w niektórych wypadkach – starają się zlokalizować przyczynę).

Patch 2 – 11 grudnia 2018 r.

System budowania doczeka się usprawnień.
System budowania doczeka się usprawnień.

W drugim tygodniu grudnia na serwery powinna trafić kolejna aktualizacja. W patchu znajdzie się coś dla każdego, ale ze szczególnym wytęsknieniem powinni na niego czekać gracze pecetowi. Otrzymamy:

  1. usprawnienia PC – otrzymamy opcję Push-to-Talk, wsparcie dla rozdzielczości 21:9 oraz ustawienia FOV;
  2. zmianę przydzielonych punktów SPECIAL – po osiągnięciu 50. poziomu, w przypadku awansu otrzymamy możliwość wybrania pomiędzy nową kartą perku albo przesunięciem jednego wydanego wcześniej punktu SPECIAL;
  3. obóz C.A.M.P. rozkładany po zalogowaniu – obozy tworzone przez graczy będą automatycznie rozkładane w ostatniej lokalizacji, w której się znajdowały. Jeśli miejsce to zostało zajęte przez kogoś innego w czasie naszej nieobecności, otrzymamy możliwość przeniesienia się na serwer, na którym jest dostępne (oczywiście będzie też można rozłożyć swój C.A.M.P. gdzie indziej);
  4. buldożer – będzie to nowa funkcja C.A.M.P., która pozwoli nam usuwać małe drzewka, kamienie i inne przeszkody.

Korzystając z okazji deweloperzy poinformowali też, że mają świadomość, że ostatnia aktualizacja z 19 listopada była naprawdę duża i ściąganie jej było frustrujące dla niektórych graczy. Obiecują, że postarają się, by kolejne patche były nieco mniejsze.

Przypominamy, że Fallout 76 miał swoją oficjalną premierę 14 listopada. Produkcja jest dostępna na PC (wyłącznie na platformie Bethesda.net), a także konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Twórcy zadbali o przygotowanie polskiej wersji językowej (w formie napisów). Gra najprawdopodobniej nie sprzedaje się najlepiej (co można wnioskować po błyskawicznie malejącej cenie), a wczoraj dowiedzieliśmy się też, że być może ściągnie na firmę pozew zbiorowy.

  1. Fallout 76 – strona oficjalna
  2. Recenzja gry Fallout 76 – zlepek wszystkiego i niczego