Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 marca 2017, 11:59

autor: Adrian Werner

Nier: Automata będzie chronione przez Denuvo

Firma Square Enix i studio PlatinumGames poinformowały, że nadchodząca pecetowa wersja gry Nier: Automata zabezpieczona zostanie antypirackim systemem Denuvo.

Już jutro europejscy posiadacze PlayStation 4 będą mogli zagrać w Nier: Automata, czyli najnowszą produkcję autorstwa japońskiego studia PlatinumGames. Gracze pecetowi poczekają do 17 marca i twórcy ujawniają coraz więcej informacji na temat tego wydania. W zeszłym tygodniu poznaliśmy wymagania sprzętowe, które okazały się całkiem sensowne, a teraz autorzy podzielili się z fanami kolejną nowiną ogłaszając, że edycja komputerowa wykorzysta system antypiracki Denuvo.

Gra trafi na pecety w przyszłym tygodniu. - Nier: Automata będzie chronione przez Denuvo - wiadomość - 2017-03-09
Gra trafi na pecety w przyszłym tygodniu.
NIER: AUTOMATA W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: PlatinumGames
  2. Wydawca: Square Enix
  3. Gatunek: przygodowa gra akcji
  4. Platformy: PS4, PC
  5. Data premiery na PS4 w UE: 10 marca 2017 r.

Przypomnijmy, że z terminem ukazania się pecetowej wersji Nier: Automata było trochę zamieszania. Początkowo opublikowano zwiastun twierdzący, że nastąpi to 10 marca. Potem filmik usunięto, aby w końcu zdecydować się na 17 marca jako datę debiutu gry na PC. Nie zdziwilibyśmy się, gdyby powodem tego wszystkiego był fakt, że ostatnio zabezpieczenia Denuvo łamane są coraz szybciej i możliwe, że wydawca postanowił opóźnić premierę wydania komputerowego po to, aby ewentualna dostępność pirackiej wersji nie zaszkodziła sprzedaży edycji konsolowej.

Obecność Denuvo na pewno rozczaruje część graczy, którzy obawiają się o wydajność, ograniczenia dla modów oraz problemy, jakie mogą się za wiele lat pojawić przy instalowaniu gry. Pozostaje mieć nadzieję, że autorzy pójdą śladami części swoich innych kolegów po fachu i po kilku miesiącach wypuszczą patcha usuwającego te zabezpieczenia, tak jak to się stało w przypadku Doom czy Inside.

Z bardziej pozytywnych wieści warto wspomnieć, że gra już okazała się dużym sukcesem kasowym. Produkcja zadebiutowała w Japonii 23 lutego i w ciągu pierwszego tygodnia sprzedała się w prawie 200 tysiącach egzemplarzy. Liczba ta jest tym bardziej imponująca, że wynik pierwszej części, czyli NieR Gestalt w analogicznym okresie wynosił trochę ponad 12 tysięcy, a dla NieR RepliCant było to 60 tys. Druga z tych gier w ciągu pierwszego roku na rynku znalazła w Kraju Kwitnącej Wiśni raptem 130 tysięcy nabywców.

Nier: Automata jest nie tylko najszybciej sprzedającą się odsłoną serii, ale również najwyżej ocenianą i obecnie może pochwalić się średnią recenzji na poziomie 90% według serwisu Metacritic.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej