Data wydania: 6 września 2011
Zrealizowana w konwencji survival horroru pierwszoosobowa (FPP) gra akcji z elementami cRPG. Dead Island jest dziełem studia Techland, stworzonym we współpracy z firmą Deep Silver. Fabuła gry przedstawia wydarzenia w odciętym od świata, tropikalnym kurorcie, gdzie dochodzi do epidemii zombie. Nieliczni pozostali przy życiu ludzie usiłują przetrwać i znaleźć sposób ucieczki przed żywymi trupami.
GRYOnline
Gracze
Steam
Dead Island jest brutalną grą akcji, w której wydarzenia obserwuje się z perspektywy pierwszej osoby. Podstawową atrakcją tego tytułu jest możliwość uczestniczenia w licznych i wyjątkowo efektownych starciach z udziałem nieumarłych stworów. Za przygotowanie gry odpowiedzialny jest polski Techland, znany między innymi dzięki takim tytułom jak Call of Juarez czy Chrome.
W Dead Island gracz wciela się w jedną z czterech postaci, różniących się od siebie płcią, wyglądem i charakterystykami. Nasz bohater budzi się otoczony przez ludzi, którzy są pewni, że za moment zamieni się w żywego trupa. Przypomnienie sobie jak i przez kogo został pogryziony nie jest łatwe. Okazuje się, że wyspę – rajski zakątek ziemi gdzieś w pobliżu Papui Nowej Gwinei – opanowały zombie. Skąd się wzięły? Nie wiadomo, pewnym jest natomiast fakt, że trzeba spróbować przeżyć i pomóc innym ludziom. Droga do celu nie jest prosta i przede wszystkim usiana nieumarłymi przeciwnikami oraz ludźmi chcącymi wykorzystać sytuację. Jako zwykły człowiek nie dysponujemy zwyczajowym arsenałem środków rozpylających ołów. Zamiast tego łapiemy dosłownie wszystko co nawinie się pod ręce i bijemy zombiaków. Możliwe są różne kombinacje znalezionego sprzętu, dzięki czemu na przykład możemy razić przeciwników prądem. To w jaki sposób nasz bohater walczy zależy nie tylko od tego jak nim sterujemy. Każda postać jest opisana zestawem współczynników i umiejętności, poza tym dochodzi kwestia zmęczenia.
W trakcie zabawy główny bohater odwiedza różne zakątki wyspy, między innymi dżunglę, luksusowe hotele, czy rozległe plaże. Oprócz nieumarłych, spotykamy na swojej drodze ludzi, którzy jeszcze nie zostali zarażeni. Część z nich tworzy gangi rabujące co i kogo się da. Reszta próbuje tylko przeżyć. Od takich osób dostaniemy kolejne zadania, wymienimy znalezione pieniądze na sprzęt lub po prostu otrzymamy jakąś pomoc. Razem z głównym wątkiem fabularnym i misjami pobocznymi gra oferuje około 150 questów. Sporo jest również przedmiotów, które znajdujemy kręcąc się po wyspie.
Oprawę wizualną Dead Island generuje piąta już wersja silnika Chrome Engine. Odpowiada on również za tryb kooperacji, który pozwala w dowolnym momencie dołączyć do czyjejś gry lub ją opuścić i to wszystko bez wychodzenia z trybu dla pojedynczego gracza. Oprócz trybu kooperacji dla czterech osób Dead Island oferuje bardziej klasyczne tryby rozgrywki wieloosobowej.
Autor opisu gry: Jacek Hałas
Platformy:
PlayStation 3
PC Windows
Xbox 360
Producent: Techland
Wydawca: Deep Silver / Plaion
11GIER
Seria gier akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP), łącząca elementy zombie-slashera i RPG. Cykl został zapoczątkowany przez polskie studio Techland, a następnie jego rozwojem zajęły się inne zespoły, pracujące na zlecenie wydawcy i właściciela praw do marki – firmy Deep Silver.
Recenzja GRYOnline
Dead Island to oczekiwana produkcja studia Techland, którą reklamowano świetnym zwiastunem. I choć sama gra nie ma wiele wspólnego z pamiętnym filmem, to i tak zasługuje na uwagę.
Aktualizacja: 5 grudnia 2011
Poradnik do Dead Island pomoże Wam podczas apokalipsy zombie. Znajdziecie w nim szczegółowy, bogato ilustrowany opis przejścia zadań głównych (50), jak i pobocznych (100). Dodatkowo załączone zostały unikatowe, nie dostępne nawet w samej grze - mapy.
3 września 2022
Nie od dziś wiadomo, że Polska święci niemałe sukcesy w branży gier wideo. Które rodzime produkcje zdobyły największą popularność na całym globie? Sprawdziliśmy - oto wyniki naszych dociekań.
21 lipca 2017
Dawniej w polskie gry zagrywali się niemal wyłącznie obywatele kraju nad Wisłą, dziś rozsmakowali się w nich mieszkańcy całego świata. Które nasze tytuły cieszą się największą popularnością? Sprawdziliśmy wyniki sprzedaży na Steamie.
29 listopada 2011
Na konferencji Game Industry Trends poznaliśmy kulisy powstania dwóch największych polskich hitów tego roku: Wiedźmina 2 oraz Dead Island. W czym tkwi sukces tych tytułów?
5 września 2011
Techland zawiódł kiepskim Call of Juarez: The Cartel. Zapomnijcie jednak o tej grze, bo nadchodzi Dead Island, które ma szanse zadośćuczynić za wcześniejszą wpadkę.
13 lipca 2011
Dead Island rodzimego studia Techland trafi do sklepów 9 września, a tymczasem możecie rzucić okiem na niepublikowane wcześniej fragmenty rozgrywki oraz zapoznać się z naszymi wrażeniami z trybu kooperacji.
Firma Deep Silver i studio Techland zapowiedziały, że od 31 maja bieżącego roku będzie można nabyć pakiet Dead Island: Definitive Collection, zawierający zremasterowane wersje gier Dead Island i Dead Island Riptide (oparte na Chrome Engine 6). W jego skład wejdzie także minigra Dead Island Retro Revenge (oldskulowa chodzona bijatyka).
gry
Kamil Zwijacz
3 marca 2016
Użytkownik lifelower opublikował w serwisie Twitter informacje ze strony afrykańskiego sprzedawcy detalicznego o Dead Island: Definitive Edition. Premiera tej reedycji ma nastąpić 13 listopada tego roku na PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.
gry
Jakub Błażewicz
22 lipca 2015
W serwisie Deadline opublikowano nowe informacje dotyczące zapowiedzianej w 2011 roku ekranizacji gry Dead Island. Okazało się, że prawa do stworzenia filmu przeszły z wytwórni Lionsgate, w ręce Occupant Entertainment. Obecnie trwają poszukiwania odpowiedniego reżysera, który przeniesie klimat gier na wielki ekran.
pozostałe
Kamil Zwijacz
3 sierpnia 2014
Andre Lamb, grafik z Wielkiej Brytanii, zamieścił na swoim profilu w serwisie LinkedIn wzmiankę o tym, że zajmuje się tworzeniem rysunkowych kadrów (tzw. storyboardów) do gry Dead Island 2, zaś firma Koch Media zarejestrowała domenę DeadIslandUniverse.com.
gry
Krzysztof Nieradko
9 czerwca 2014
Firma Techland ujawniła wyniki sprzedaży dwóch spośród swoich najbardziej znanych serii gier. Wszystkie odsłony Call of Juarez rozeszły się w łącznym nakładzie ponad 3 milionów egzemplarzy, podczas gdy dwie części Dead Island osiągnęły sprzedaż na poziomie ponad 7,5 miliona kopii.
gry
Krzysztof Mysiak
27 grudnia 2013
Dyrektor kreatywny firmy Deep Silver ujawnił informacje, z których wynika, że kolejna część cyklu Dead Island jest już w produkcji. Nowa gra znów zaoferuje otwarty świat z nieliniową rozgrywką i prawdopodobnie zabierze graczy na Hawaje.
gry
Krzysztof Mysiak
9 sierpnia 2013
Serwis Raptr będzie rozdawał za darmo grę Dead Island Game of the Year Edition. Produkcję wrocławskiego studia Techland odbiorą osoby, które spełnią odpowiednie warunki.
pozostałe
Szymon Liebert
22 lutego 2013
Firmy Deep Silver i CD Projekt sprzedały po 5 milionów egzemplarzy gier z serii Dead Island oraz Wiedźmin. Świetny wynik jest ostatecznym potwierdzeniem, że Polacy tworzą gry, które docierają do graczy z całego świata.
gry
Szymon Liebert
5 lutego 2013
Guido Eickmeyer, jeden z szefów firmy Deep Silver, wydawcy Dead Island, pochwalił się, że tryb kooperacji w grze polskiego studia Techland jest nadzwyczaj popularny. Łącznie rozegrano w nim 57 mln godzin.
gry
Grzegorz Ferenc
14 sierpnia 2012
Polskie studio Techland na targach E3 zapowiedziało Dead Island Riptide - kolejne wydanie swojej serii o zombiakach. Teraz firma Deep Silver potwierdziła, że będzie to zupełnie nowa gra, choć w Stanach Zjednoczonych będzie sprzedawana w nieco niższej cenie.
gry
Marcin Skierski
11 czerwca 2012
Popularne pliki do pobrania do gry Dead Island.
trainer Dead Island - v1.3 +8 Trainer - 3 listopada 2011
trainer Dead Island - v1.3 GotY +9 Trainer - 25 lipca 2012
trainer Dead Island - v1.2 +14 Trainer - 13 września 2011
trainer Dead Island - v1.2 +16 Trainer - 20 września 2011
trainer Dead Island - v1.2 +11 Trainer #2 - 25 lipca 2012
trainer Dead Island - v1.2.1 +9 Trainer - 18 października 2011
mod Dead Island - Dead Island Helper v.1.94 - 22 września 2019
trainer Dead Island - v1.2 +8 Trainer - 13 września 2011
trainer Dead Island - v1.2 +12 Trainer - 13 września 2011
trainer Dead Island - v1.3 Bloodbath Arena DLC +8 Trainer #3 - 12 stycznia 2012
Wymagania sprzętowe gry Dead Island:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.66 GHz, 1 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 1 GB (GeForce 9600 lub lepsza), 7 GB HDD, Windows XP/Vista/7.
Lista dodatków do gry Dead Island:
Dodatek
1 lutego 2012
Akcji
Ryder White to fabularny dodatek DLC do polskiej gry akcji Dead Island, w której walczymy z zombiakami opanowującymi tropikalną wyspę Banoi. Wcielamy się w znanego z pełnej wersji Rydera White’a i możemy przyjrzeć się znanym wydarzeniom z innej perspektywy.
GRYOnline
Gracze
Lista małych dodatków do gry Dead Island:
DLC Bloodbath Arena 22 listopada 2011
Średnie Oceny:
Średnia z 17 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 5117 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 12076 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Szymon Liebert
Recenzent GRYOnline.pl
2011.09.09
Dead Island to oczekiwana produkcja studia Techland, którą reklamowano świetnym zwiastunem. I choć sama gra nie ma wiele wspólnego z pamiętnym filmem, to i tak zasługuje na uwagę.
Charson
Ekspert
2021.03.08
Dead Island 2011 PC: 7,5/10Elo, grę można ukonczyć w 9-10h. Do dyspozycji mamy czterech bohaterów do wyboru, ja grę raz przeszedłem Samem B, potem Purną a teraz Loganem, czyli łącznie ukończyłem grę aż trzy razy i co? I jak zwykle mega zaskoczenie nawet po latach. Drzewko umiejętności na plus, muzyka, klimat oraz grafika jak na tamte lata jest zaskakująca, ładnie odwzorowane postacie, wyspa, palmy, woda, samochody, otoczenie, obiekty, itd. Dobry patent z psuciem się broni, możemy ją również naprawiać w warsztacie i ulepszać. Średni wybór wrogów, najłatwiej zabijało się szwendacze, dobrze dopracowany system odcinania głów, rąk i nóg, czyli to co uwielbiam w grach typu zombie, na prawdę jak na tamte lata to bardzo dopracowane to jest i bardzo realistycznie wygląda oraz sprawia przyjemność. Rozrzut w broniach łatwy do opanowania, dźwięki oraz wygląd broni na plus. Jazda samochodami w tej grze jest dość dobra. Konkretne i klimatyczne cutscenki również są plusem. Możemy również w grze wykonywać misje poboczne, wykonałem ich z dziesięć, ale wolałem skupić się na fabule. A odnośnie fabuły to wcielamy się w jednego z czterech bohaterów i budzimy się w hotelu, ratownik wraz z grupą ocalałych wydostaje nas z tarapatów, pomagamy mu, staramy się przetrwać - z czasem próbujemy dotrzeć do gościa z radia, okazuje się że siedzi on na oddzielnej części wyspy (tam gdzie więzienie), po trudnych przechadzkach i innych misjach udaje nam się do niego dotrzeć, wcześniej zdobywając niby pseudo szczepionke z laboratorium które odwiedzamy wcześniej, która ma pomóc jego żonie. White usypia nas we windzie, zabiera szczepionke i usiłuje uciec helikopterem, White wstrzykuje sobie szczepionke, gdyż zarażona żona ugryzła go. Porucznik zamiast dostać antidotum na chorobe przemienia się w Dużego Zarażonego, pokonujemy go i odlatujemy helikopterem wraz z grupą ocalałych. Fabułę streściłem jak mogłem dla ciekawskich, oczywiście wiele wątków pominąłem. Zagrajcie a przekonacie się sami, że warto. Ja tymczasem biorę się za ogranie Dead Island Riptide, które również polecam. Dla ludzi ceniących sobie lepszą grafike, polecam kupić Dead Island i Dead Island Riptide Definitive Edition, bo tam lepsza graficzka. :) Także, jeszcze raz polecam całą serie Dead Island, na prawdę raz w roku warto ograć, to tyle ode mnie. 3majcie sie.
Janczes
Ekspert
2018.02.18
plusy:POLSKA gra!ogromny piekny swiatnieliniowoscskupienie na walce bronia bialabrutalnoscz minusow fatalny system zapamietywania zadan.. i duzo bugów. nieraz zrobione zadania wskakiwaly mi jeszcze raz do wykonania, nieraz pojawia,ly sie inne.. Niektorych przez bledy nie moglem wykonac... i respilem sie w dziwnych miejscach.. wolalbym klasyczne qukicksejwy.i przechodzenie przez sciany chociaz to mnie uratowalo bo na glownym bossie zostalem z 3 apteczkami... i zamknalem sie w pomieszczeniu jedynym tam i tluklem goscia jak przenikal i tak go pokonalem xD
buddookann
Ekspert
2017.09.17
Aż dziw że taka dobra gra była za darmo.Nie lubię klimatu zombi ale grało mi sie świetnie. Mam pytanie. Jak zagrać w dodatki ? Na Steam mam jakieś 3 dodadki jak na zdjęciu.Jak je uruchomić ?
1up
Ekspert
2013.12.09
Dead Island to satysfakcjonujący survival. Plusy... To, czym autorzy przekonali mnie na początku, to świetne, klimatyczne wprowadzenie. Zachwycił mnie duży i otwarty świat gry, który wykonany został niezwykle szczegółowo. Graficy naprawdę się postarali i zaserwowali nam przepiękne, niezwykle barwne widoki, okraszone ślicznymi refleksami świetlnymi. Oprawa wizualna, tak jak cała wyspa Banoi, to dla mnie istny raj. Interakcja ze światem i fizyka może nie zachwycają, ale w zupełności wystarczają, zaś wszelkie ruchy istot żyjących i nieżyjących są zgrabnie animowane. Spodobał mi się system walki, który okazał się wymagający, ale do tego niezwykle efektowny dzięki spektakularnym spowolnieniom. Starcia są przez to emocjonujące, a ćwiartowanie zombiaków nad wyraz soczyste. Nieźle w kość mogą też dać pojedynki z mini-bossami. Stworów jest kilka rodzajów, bez zbędnych udziwnień. Dla mnie to wystarczało. Instynkt samozachowawczy zombie został poprawnie odzwierciedlony. Ścigają gracza do końca. Czego jak czego, ale emocji tu nie brakuje. Bywają elementy zaskoczenia, miejscami tempo akcji jest szalone, by później zwolnić i ostudzić nasz zapał zabawną bądź wzruszającą sceną. Miło, że postanowiono zrobić wygórowany, dostosowujący się do postępów poziom trudności. Przyznam szczerze, że momentami robiło się naprawdę hardkorowo. Za to wielki plus. Imponująco prezentuje się arsenał broni białej, szczególnie gdy oręż modyfikujemy. Drzewko rozwoju bohatera wypada przyzwoicie. W ogóle bohaterowie i ich biografie są nawet ciekawe. Sama historia była dla mnie dość angażująca. Gra przedstawia spójny wątek fabularny oraz poza kilkoma wyjątkami, nawet fajne zadania poboczne. Według Steam'a, ukończenie gry zajęło mi 37 godzin, co w dobie większości dzisiejszych produkcji jest naprawdę satysfakcjonującym wynikiem. System zapisu nie zawodzi. Denerwuje jedynie utrata pieniędzy po zginięciu, no ale coś za coś. W grze zaimplementowano ładne fabularne cut-sceny, które przyjemnie się ogląda. Jednak moim ulubionym przekazem informacji były audiologi pewnego bohatera. Nagrania były tak przekonywające, że naprawdę można było się wczuć w ludzki dramat. Interesującym wyborem miejsca akcji jest Papua-Nowa Gwinea. Fajną sprawą są fakty związane z tym obszarem. Dzieło Techlandu urzekło mnie przede wszystkim klimatem. Nie wiem jak twórcom udało się połączyć poważną tematykę horroru z kontrastującą malowniczą wyspą, dodając do tego nieskrępowaną sieczkę zombiaków i kilka naprawdę smutnych momentów. Niezwykłe połączenie, które moim zdaniem przesądziło o oryginalności rodzimego produktu. Biorąc pod uwagę cały podkład muzyczny - jest b. dobrze. Mając w pamięci spokojne melancholijne utwory słyszane w bezpiecznych miejscach - można się wzruszyć. Piękna muzyka. Minusy... Nie mam zastrzeżeń do jakości dźwięku, lecz do jego pozycjonowania. Nieraz krzyki zombie były bardzo mylące, bo zamiast spodziewać się ich z boku, słyszałem je za plecami. Podobnie w rozmowach. Z liniami dialogowymi jest ten problem, że pomimo iż są dobrze przeczytane, to jednak same w sobie są trochę sztywne i nudne. Irytujące już od początku stają się identyczne wypowiedzi powitalne powtarzające się za każdym razem, gdy przechodzimy obok jakiegoś npc-ta. I te głupie teksty, ech. Co do panelu ekwipunku i hud'a mam mieszane uczucia. Z jednej strony wizualnie prezentuje się fajnie i posiada możliwość wyłączenia dodatkowych informacji na ekranie tak by nie przeszkadzały, to jednak w użytkowaniu sprawiał mi sporo problemów. W ekwipunku denerwowały mnie samoprzeskakujące przedmioty, gdy podniesiemy jakiś nowy. Owocowało to np. tym, że kiedy było naprawdę gorąco, w pośpiechu mój podopieczny zamiast użyć maczety, wypijał butelkę whisky. Kłopotliwa była też natychmiastowa zmiana oręża. A i prowadzenie auta nie odbywało się bez przeszkód. Poza tym strzelanie z pistoletu do ludzi nie zawsze działało jak należy. Bo jak wytłumaczyć brak obrażeń po kilkukrotnym postrzale w szyję czy klatkę. Żywy trup też potrafił się zbuntować i w momencie uderzenia zdążyć mnie dopaść. Generalne przenikanie obiektów oraz zombie zacinające się w skale lub ścianie, przy drzwiach, kontenerach czy drabinach – nie wygląda to dobrze. Gra oferuje sporo, jednak opiera się to prawie wyłącznie na eksterminacji nieumarłych i zbieraniu łupów, co na dłuższą metę troszeczkę nudzi. Tak na marginesie – nazwy broni są kuriozalne. Produkt wypełniają też różnego rodzaju absurdy. Przytoczę tylko jeden z nich. Rzucamy drewnianym kijkiem w butlę z gazem. I co? Oczywiście wybucha. Rzeczą, która wyjątkowo mi się nie podobała jest system respawnu przeciwników i generowania poziomów. Po pierwsze, odradzanie się sztywnych występuje za często. Po drugie, za szybko odświeżane jest otoczenie i zawarte w nim przedmioty. Po trzecie, dlaczego cenne wyposażenie na chwilę przeze mnie pozostawione zaraz znika? No właśnie. No i takie trochę rozczarowujące zakończenie. Moja ocena – 7.5/10
Filip Grabski
GRYOnline.pl Team
2013.01.15
Dzieło ludzi z Techlandu to nieoszlifowany diament. Świetna, grywalna, pomysłowa gra obarczona kilkoma niedoróbkami i brakiem ostatecznego szlifu. Ale zagrać warto i tak.
Adam Kaczmarek
GRYOnline.pl Team
2011.09.15
Po tak znakomitym zwiastunie jaki miał Dead Island, żadna gra nie ma prawa mieć łatwego życia przed premierą.
Patrick Homa
GRYOnline.pl Team
2024.08.07
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.07.27
Sebastian Grys
GRYOnline.pl Team
2022.08.23
MadtPL
Ekspert
2019.11.30
Szugob
Ekspert
2018.03.26
Butryk89
Ekspert
2016.04.22
kęsik
Ekspert
2016.03.18
gamep105841892ac Junior
w Pierwszy dodatek zagrasz od razu tylko musisz Odzysakc Wierze Ratowników i tam Bedzie Takie cos Jak arena
Drugi to project Jakies Broni
A trzeci grasz Jak wybierasz Postac i tam Masz Rydera Kampanie
Patryhinio Konsul
niesamowite tutaj 8.1 a na definitive edition 4.7 o co wam chodzi bo nie rozumiem? tam miała być ulepszona grafika i została czego oczekiwaliscie? Serio? Pewnie dupa boli od wymagań