
Data wydania: 13 stycznia 2004
Przygotowane z myślą o graczach konsolowych RPG akcji z gatunku hack-and-slash, będące spin-offową odsłoną popularnej serii gier cRPG firmy Interplay. Akcja Fallout: Brotherhood of Steel rozgrywa się pomiędzy pierwszą a drugą częścią cyklu, a zadaniem graczy jest praca w służbie tytułowego Bractwa Stali, próbującego zapanować nad chaosem, szerzącym się wśród postapokaliptycznych pustkowi.
Gracze
Gra jest wprowadzeniem do świata Fallouta, skierowanym do posiadaczy konsol. Naszym zadaniem będzie praca w służbie Bractwa Stali, które próbuje zapanować nad chaosem, szerzącym się wśród post-apokaliptycznych pustkowi. Akcja rozgrywa się pomiędzy pierwszą i drugą częścią pecetowego Fallouta.
Podczas gdy Fallouty na PC są klasycznymi RPG, Brotherhood of Steel to gra z gatunku hack’n’slash. Drużyna gracza, wykonując rozmaite zadania dla Bractwa, będzie pokonywać kolejne etapy pustkowi: pustynie, zapadłe wioski, zniszczone miasta i tajemnicze kompleksy naukowo-wojskowe. Podobnie jak w pierwowzorze, postacie kierowane przez gracza, przedzierając się przez kolejne hordy przeciwników nabierają doświadczenia, rozwijają swoje umiejętności i robią użytek ze znalezionego po drodze sprzętu. Oprócz standardowego sterowania drużyną, istnieje również możliwość dołączenia żywych graczy w trybie współpracy.
Tryb turowy został z tej gry całkowicie usunięty, cała akcja dzieje się w czasie rzeczywistym – aby nieco wyrównać szanse graczy, dodano możliwość wykonywania uników i system celowania z broni dalekiego zasięgu. Można też poruszać się podczas walki i zmieniać cel ataku. Do naszej dyspozycji zostało oddanych ponad 50 typów broni – od kija po wyrzutnię rakiet.
Kolejna odsłona świata Fallouta została stworzona na silniku firmy Snowblind, użytym wcześniej do takich znanych produkcji jak choćby Baldur’s Gate: Dark Alliance.
Autor opisu gry: Anna Gidyńska
Platformy:
PlayStation 2Angielskie napisy i dialogi
XboxAngielskie napisy i dialogi



14GRY
Seria gier RPG osadzonych w postapokaliptycznym uniwersum. Fallout jest uznawany za jedną z najważniejszych marek wykreowanych przez firmę Interplay i studio Black Isle. Od 2004 roku pieczę nad rozwojem cyklu sprawują Bethesda Softworks i Bethesda Game Studios.
21 października 2010
Co takiego kryje się w grze o zniszczonym przez wojnę nuklearną świecie, że cieszy się ogromną popularnością, a każda kolejna część cyklu spotyka się z niebotycznymi oczekiwaniami. Jak przedstawia się historia serii, która zmieniła oblicze gatunku RPG?
20 października 2010
Co takiego kryje się w grze o zniszczonym przez wojnę nuklearną świecie, że cieszy się ogromną popularnością, a każda kolejna część cyklu spotyka się z niebotycznymi oczekiwaniami. Jak przedstawia się historia serii, która zmieniła oblicze gatunku RPG?
19 października 2010
Co takiego kryje się w grze o zniszczonym przez wojnę nuklearną świecie, że cieszy się ogromną popularnością, a każda kolejna część cyklu spotyka się z niebotycznymi oczekiwaniami. Jak przedstawia się historia serii, która zmieniła oblicze gatunku RPG?
Fallout: Brotherhood of Steel to już nieco zapomniana produkcja, która na długo przed Falloutem 3 przedstawiła to postapokaliptyczne uniwersum konsolowym graczom. Był to również łabędzi śpiew firmy Interplay.
gry
Krystian Pieniążek
26 lipca 2025 20:00
Fallout to potężne i przemyślane uniwersum, które od lat zachwyca graczy mroczną wizją alternatywnej przyszłości. Tak sugestywny obraz nadałby się świetnie na adaptację kinową. Plany na stworzenie filmowej wersji serii pojawiły się już w 1998 roku. O szczegółach projektu napisał Paweł Dembowski, tłumacz, dziennikarz i współzałożyciel strony The Vault.
pozostałe
Szymon Liebert
21 marca 2011 11:33
Amerykański sąd federalny odrzucił wniosek Bethesdy dotyczący wstrzymania sprzedaży trzech starszych odsłon serii Fallout przez firmę Interplay. Oznacza to, że drugie z wymienionych przedsiębiorstw może kontynuować prace nad sieciową wersją marki. Są to jedynie wstępne ustalenia, które nie zamykają całej sprawy – wojna o Fallouta potrwa znacznie dłużej.
gry
Szymon Liebert
13 grudnia 2009 12:58
Na łamach sieciowej encyklopedii Fallouta (The Vault) pojawiła się informacja na temat rzekomych planów odnośnie nakręcenia filmu na podstawie tego uniwersum. Według użytkownika Ausir, o obrazie kinowym wspominał podobno sam Ron Perlman, czyli charakterystyczny narrator wypowiadający słynne słowa („War never changes”) w każdej odsłonie produkcji.
gry
Szymon Liebert
9 grudnia 2009 19:18
„Wieści ze świata w telegraficznym skrócie” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj w menu: chińskie boje o World of Warcraft, będzie MMO oparte na uniwersum Marvela, Epic Games zapowiada prezentacje nowej wersji Unreal Engine 3, EverQuest obchodzi 10 urodziny, premiera Metal Gear Solid Touch już 19 marca i inne. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
17 marca 2009 11:59
Po kwietniowych informacjach o tym, że zasłużona dla branży gier, w ostatnich latach tonąca w długach firma Interplay sprzedała wszelkie prawa do marki Fallout deweloperowi Bethesda Softworks w celu podźwignięcia się z opłakanej kondycji finansowej, nie pojawiły się żadne wiadomości na ten temat.
gry
Artur Falkowski
16 sierpnia 2007 11:42
Brian Fargo potwierdził, że przymierza się do produkcji kontynuacji gry Wasteland – programu, który w połowie lat dziewięćdziesiątych przyczynił się do powstania cyklu Fallout. Informację taką podał wczoraj serwis Duck and Cover.
gry
Krystian Smoszna
22 czerwca 2007 07:23
Istnieje nadzieja dla fanów serii Fallout, którzy nie są zadowoleni z dotychczasowych poczynań twórców trzeciej odsłony kultowego cyklu, firmy Bethesda Softworks LLC. Wieść gminna niesie, że jeden z autorów gry Wasteland przymierza się do produkcji programu w postapokaliptycznym klimacie. Najprawdopodobniej chodzi tu o Briana Fargo.
gry
Krystian Smoszna
21 czerwca 2007 09:16
Jak zwykle we wtorek, firma Bethesda Softworks LLC opublikowała nową grafikę koncepcyjną z gry Fallout 3. To już ostatni obrazek przed zaplanowaną na przyszły wtorek, prezentacją pierwszego zwiastuna tego programu.
gry
Krystian Smoszna
29 maja 2007 16:54
Jeremy Soule – popularny w branży elektronicznej rozrywki kompozytor – nie ma nic wspólnego z utworem muzycznym, który od kilku tygodni można usłyszeć na oficjalnej stronie gry Fallout 3. Tę zaskakującą wiadomość opublikował w ubiegły czwartek serwis No Mutants Allowed.
gry
Krystian Smoszna
28 maja 2007 06:35
Średnie Oceny:
Średnia z 183 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.