Data wydania: 6 maja 2003
Kolejna odsłona kultowej serii platformówek akcji firmy Konami i jednocześnie trzecia część trylogii przygotowanej specjalnie z myślą o użytkownikach konsolki Game Boy Advance. Bohaterem Castlevania: Aria of Sorrow jest niejaki Soma Cruz, który podczas pierwszego w XXI wieku zaćmienia słońca nagle traci przytomność i budzi się w tajemniczym, średniowiecznym zamczysku.
Gracze
Bohaterem kolejnej części Castelvanii jest niejaki Soma Cruz. Mamy rok 2035 i właśnie ma miejsce pierwsze w XXI wieku zaćmienie słońca. Podczas tego wydarzenia Soma raptem traci przytomność. Gdy odzyskuje świadomość – budzi się w tajemniczym zamku, a raczej średniowiecznym zamczysku. Okazuje się, że pamiętne zaćmienie słońca ma wiele wspólnego ze złymi mocami, a Soma teraz nie ma już odwrotu – musi znaleźć wyjście, przy okazji rozprawiając się z prawie każdym, kogo napotka, bo w ogromnej większości nie będą to istoty mu przychylne.
Jeśli nie wiecie, na czym polega istota serii Castlevania to pragniemy uzmysłowić, ze idzie o eksploracje ogromnego zamczyska (i jego okolic) a bohater przy pomocy wielu broni, czarów i zwinnych ruchów (gra jest zręcznosciówka) pokonuje kolejnych wrogów; te elementy powtarzają się w każdej części. Idea polega na tym, ze wraz z odkrywaniem kolejnych partii gry, kolejnych poziomów – zdobywamy coraz to więcej umiejętności, broni i czarów. Nadmieńmy, ze Castlevania zawsze miała bardzo rozbudowane te elementy, a dzięki temu można śmiało zaznaczyć, że jest zręcznosciówka z mocnym ukłonem w stronę gatunku RPG. Wrogowie naprawdę się od siebie różnią, a w walce nie tylko przydadzą się zręczne palce, ale także umiejętność doboru broni, ataków i czarów. Konami w Castlevanii zawsze stawia na widok z boku i doskonała animacje wszelakich postaci – nie inaczej jest i tym razem. Warto zwrócić uwagę na świetny dobór kolorystyki i niezłą muzykę. Dzięki systemowi link-kable będziecie mogli wymieniać się umiejętnościami i czarami z innymi graczami.
Autor opisu gry: Emil Ronda
Platformy:
Game Boy Advance
20GIER
Cykl gier akcji z elementami grozy, opowiadający o walce łowców wampirów z Draculą i jego poplecznikami. Seria, za której „ojca” uważa się Kojiego Igarashiego, zadebiutowała w 1986 roku i należy do najważniejszych marek w portfolio wydawniczym japońskiej firmy Konami. Oprócz niej na kartach historii tej marki zapisało się również między innymi studio MercurySteam, które po latach stagnacji na chwilę tchnęło w nią nowe życie.
Firma Konami wydała Castlevania Advance Collection, czyli kolekcję klasycznych odsłon tego cyklu z konsoli przenośnej GBA. Zestaw trafił na PC i konsole.
gry
Adrian Werner
24 września 2021 11:25
Serwis GoNintendo, który dzięki uprzejmości jednego ze swoich czytelników wszedł w posiadanie informacji o najnowszej odsłonie popularniej serii Castlevania (zamieszczonych w magazynie Nintendo Power), podaje, iż może być ona całkowitym zaskoczeniem dla fanów gry. Po pierwsze Castlevania Judgment, bo taką nazwę nosić ma nowa część, zadebiutuje na konsoli Wii, a po drugie ... będzie bijatyką 3D!
gry
Maciej Myrcha
29 czerwca 2008 10:06
Mija właśnie czternasty miesiąc od kiedy zapoznaliśmy się z pierwszymi informacjami poświęconymi animowanej serii filmów opartych o historię opowiedzianą w grze pod tytułem Castlevania III: Dracula’s Curse. Wielu mogłoby sądzić, że pomysł umarł. Warren Ellis, będący inicjatorem owego projektu i autorem scenariusza, wyprowadza nas z tego błędu i przekazuje nowe wieści.
pozostałe
Piotr Doroń
16 grudnia 2007 15:16
Koji Igarashi, człowiek stojący za popularną serią Castlevania, udzielił interesującego wywiadu magazynowi Game Informer. Wypowiedział się w nim na temat jeszcze niezapowiedzianej kolejnej części cyklu. Przyznał, że według wszelkiego prawdopodobieństwa ukaże się ona na konsolę Xbox 360.
gry
Artur Falkowski
12 września 2007 16:04
Wygląda na to, że Paul W. S. Anderson (m.in. Resident Evil, Mortal Kombat) nie tylko nie będzie reżyserem filmu Castlevania, ale również nie napisze do niego scenariusza. Ten bowiem, jak donosi filmowy serwis internetowy Bloody Disgusting, będzie przepisany całkowicie od początku przez kogoś innego.
pozostałe
Artur Falkowski
29 sierpnia 2007 13:56
Przedostatniego dnia marca doszły do nas informacje, że Paul Anderson może nie wyreżyserować filmu opartego na grze Castlevania. Niemniej jednak zapewniał on wówczas, że dołoży wszelkich starań, aby wziąć udział w przygotowaniu tego projektu. Dowiedzieliśmy się, że Anderson nadal będzie odpowiadał za scenariusz i produkcję, aczkolwiek fotel reżysera przekaże Sylvainowi White’owi.
pozostałe
Katarzyna Grysiewicz
15 czerwca 2007 09:09
W październiku ubiegłego roku informowaliśmy was o tym, że ciesząca się niezwykłą popularnością seria gier Castlevania doczeka się nie tylko adaptacji filmowej, ale również wersji animowanej, nad którą czuwa Warren Ellis, popularny twórca komiksowy (m.in. Transmetropolitan). Po kilku miesiącach znane są już dalsze szczegóły odnośnie tej produkcji.
pozostałe
Artur Falkowski
8 maja 2007 16:28
Wczoraj na łamach naszego serwisu pojawiły się informacje o rzekomej rezygnacji Paula Andersona z pracy przy filmie Castlevania. Te niepokojące wiadomości zostały podane przez Dread Central. Główny bohater całej sprawy w rozmowie z redaktorami IGN zaprzecza owym doniesieniom.
gry
Katarzyna Grysiewicz
30 marca 2007 17:03
Jeśli wierzyć doniesieniom serwisu Dread Central, nad filmem Castlevania zawisły czarne chmury. Z tworzenia ekranizacji popularnego cyklu gier video wymigał się bowiem reżyser Paul Anderson, który był siłą napędową projektu od samego początku.
pozostałe
Krystian Smoszna
29 marca 2007 09:25
Niegdyś zagraniczne filmy w związku z polskimi premierami otrzymywały unikalne plakaty – autorem wielu z nich był słynny Andrzej Pągowski. Teraz wzory narzuca się z zewnątrz, więc skończyło się pole do popisu dla rodzimych plastyków. Niemniej jednak kinowy plakat pozostaje atrakcyjnym dziełem, więc zapewne jesteście ciekawi, jak wygląda on w przypadku filmowej adaptacji serii Castlevania.
pozostałe
Radosław Grabowski
13 listopada 2006 08:32
Wymagania sprzętowe gry Castlevania: Aria of Sorrow:
Game Boy Advance
Wspiera:
link-kabel
Średnie Oceny:
Średnia z 201 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany425280 Legend
Castlevania sie nie starzeje.
WolfDale Legend
Ech wiele bym dał żeby znów pójść do sklepu i kupić sobie nowiutką grę na GameBoya w sklepie, a potem rozsiąść się wygodnie w fotelu i zatopić się w tych pikselach.
forestly Legionista
12h
+ miodna rozgrywka: rozwalanie straszydeł i eksploracja zamku
+ klimat zamczyska wypełnionego straszydłami
+ delikatne mechaniki RPG (zdobywanie poziomów, ekwipunek)
+ oprawa (zróżnicowany i autentyczny zamek oraz gotycka muzyka)
+ nie za trudna, ale stanowiąca wyzwanie
+ łapanie dusz i wykorzystanie ich w walce
+ sekrety do odkrycia
- szarpanie z przeciwnościami losu podróżując w ciemno z nadzieją na punkt zapisu gry czasem męczy
Wicih Konsul
Ok, jest 2021 rok, gra została wydana w 2003, jest swego rodzaju wariacją Symphony Of The Night, wydanego w 97. Możemy powiedzieć że od pierwowzoru minęły 24 lata, ale liczmy uczciwie od premiery nie naciągając i tak dobrego wyniku. 18 lat, tyle ma ta gra. Mimo to do dziś można usiąść nad nią i spędzić nad Gameboyem ciężkie godziny eksplorując zamek draculi. System walki- piękny w swej prostocie, fabuła- banalna w swej prostocie, zamek- przygniatający swym rozmiarem. Świat gry jest spory nawet na dzisiejsze realia, realiów 2003 roku nie poruszając. Gra jest pod tym względem ogromna i powala mnogością poziomów i przeciwników, a także bossami. Polecam każdemu, natomiast dla fanów Dark Souls jest to lektura obowiązkowa tak samo jak dla fanów Warcrafta lekturą jest Tolkien
zanonimizowany768165 Legend
Nie wiem gdzie to dać więc wrzucę tutaj - niedługo pojawią się odświeżone wersje Castlevani z Game Boy Advance
Castlevania: Circle of the Moon in 2001, Castlevania: Harmony of Dissonance in 2002, and Castlevania: Aria of Sorrow in 2003.
Tu niespodzianka - także na PC.
Widać Konami potrafi w komputery