
Data wydania: 10 października 2016
Strategia turowa opracowana przez niezależne studio Clarus Victoria. Tytuł przenosi graczy do starożytnego Egiptu – w trakcie zabawy przejmują oni kontrolę nad jednym z plemion zamieszkujących te tereny, a ich zadanie polega na zadbaniu o jego rozwój, co w ostateczności ma doprowadzić do powstania antycznego mocarstwa znanego z kart historii.
Gracze
Steam
Predynastic Egypt jest strategią turową, za której opracowaniem stoi niezależne studio Clarus Victoria – autorzy utrzymanej w podobnym tonie, ciepło przyjętej gry Marble Age. Opisywana produkcja trafiła na wiele platform, na których liście pojawia się PC, AND i iOS.
Akcja Predynastic Egypt toczy się w latach 5000 – 3000 p.n.e. Gracz przejmuje kontrolę nad jednym z egipskich plemion, a zadanie czekające na realizację polega na zadbaniu o jego rozwój, co w ostateczności ma doprowadzić do powstania antycznego mocarstwa znanego z kart historii.
W Predynastic Egypt na platformie PC, AND i iOS akcję obserwujemy w rzucie izometrycznym. Rozgrywka toczy się w turach, na dwuwymiarowej mapie, której centrum stanowi miasto Heriankopolis. Całość zrekonstruowano nie tylko na podstawie odkryć archeologicznych i zapisków historycznych, lecz także z uwzględnieniem zmian klimatycznych, jakie zachodziły na przestrzeni dwóch tysięcy lat (mowa między innymi o przemianie Sahary z sawanny w pustynię).
Nadrzędnym elementem zabawy jest ekspansja na nowe terytoria, którą prowadzimy, podbijając tereny zamieszkałe przez inne ludy oraz wznosząc budynki produkcyjne i użytkowe. Istotną rolę odgrywa także pozyskiwanie surowców i produkcja żywności, dbanie o rozwój cywilizacyjny (nowe technologie opracowujemy w oparciu o rozbudowane drzewo składające się z 48 pozycji) oraz wystawienie możliwie największej i najbardziej zaawansowanej armii. Przebieg starć z siłami wroga śledzimy w czasie rzeczywistym, obserwując wykres obrazujący poniesione straty i procentową szansę na odniesienie zwycięstwa.
Nasi poddani muszą zmagać się ze skutkami katastrof naturalnych i epidemii. Warto także pamiętać, że bez wpływu na życie nomadów nie pozostaje religia – prymitywny kult duchów z czasem zostaje zastąpiony przez wiarę w bóstwa i ceremonie charakterystyczne dla starożytnych ludów z doliny Nilu.
Prosta, dwuwymiarowa grafika Predynastic Egypt może się podobać ze względu na swoją przejrzystość – to samo tyczy się wpadającego w ucho soundtracku. Na osobną wzmiankę zasługuje fakt, że interfejs i sterowanie dostosowano do specyfiki poszczególnych platform – na komputerach osobistych gramy przy użyciu myszy, z kolei edycja na urządzenia mobilne robi użytek z ekranów dotykowych.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC Windows 10 października 2016Angielskie napisy i dialogi
Android 31 maja 2017Angielskie napisy i dialogi
Apple iOS 31 maja 2017Angielskie napisy i dialogi
Producent: Clarus Victoria
Wydawca: Clarus Victoria
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Średnie Oceny:
Średnia z 21 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 1775 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Szugob
Ekspert
2023.06.12
Szalenie klikalna w rozstawianiu kart na planszy. Dużo gorzej pomyślane są za to warunki zwycięstwa, które tworzenie cywilizacji zmieniają w logiczną układankę.
zanonimizowany983828 Senator
Skromna, niezbyt rozbudowana, ale sympatyczna strategia na kilka godzin, w której tworzymy nasze egipskie królestwo. Od prymitywnego plemienia na skrawku poletka po królestwo wzdłuż Nilu. Dysponując odpowiednimi zasobami podejmujemy decyzje dotyczące rozwoju drzewka technologicznego, wybierania odpowiednich budowli a także wybieramy nasze poczynania co do napotkanych plemion. Cel - zjednoczenie/podbicie wszystkich plemion plus kilka innych celów. Niestety grając kolejny raz podejmujemy niemal te same decyzje co poprzednio, co czyni tę strategię nico liniową, ale mimo to warto się zapoznać lub sprezentować dzieciakom (jeśli znają podstawowy angielski) lub osobom, które na co dzień nie mają do czynienia ze strategiami. W promocji można brać. Grafika jest czytelna, w tle przygrywa miła dla ucha muzyczka. Na początku można też określić poziom trudności poprzez wybranie (bądź nie) pewnych bonusów, ale pewnie na dłuższa metę i tak jest powtarzalna.
Rithven Pretorianin
Gra jest prosta, na swój sposób nudna. Cierpi ona na tzw. ROZKROK. O co chodzi? Za trudna na fajną prostotę i za łatwa na fajną trudność. Zbyt i za mało rozbudowana. A już konkretnie: stary dobry faraon oraz Tharsis. Sens mojej wypowiedzi zrozumie ktoś kto grał w zajefajną grę Tharsis. Tam można w nieskończoność powtarzać misje w celu podkręcenia swoich osiągnięć. W ocenianej grze rozgrywka jest za długa by chciało się ponownie ją przechodzić wiele razy. Ponadto balans jest zły - wolny początek i nie wiadomo dlaczego podkręcona (w trudności) końcówka. I nie mówcie mi, że chodzi o dobre fundamenty z początku by poradzić sobie z końcówką. Bo jeżeli postawisz na wojsko kosztem rozwoju to wielu celów nie osiągniesz lub na odwrót. Kończąc - jakby była prostsza/szybsza w stylu Tharsis - oceniłbym wyżej. Jakby była bardziej dopracowana, pogłębiona w stylu Faraona - oceniłbym wyżej. A tak nie wiem czym ta gra chce być ale przynajmniej do mnie nie trafiła.