Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 kwietnia 2022, 21:27

autor: Michał Zegar

Halo Infinite uratowane? Poznaliśmy pierwsze konkrety na temat 2. sezonu [Aktualizacja]

Poznaliśmy pierwsze konkrety na temat 2. sezonu Halo Infinite. Do gry niebawem zostaną dodane nowe mapy i tryby. Niewykluczone, że w przyszłości doczekamy się przeglądarki serwerów oraz zmian w interfejsie.

Aktualizacja

W sieci zadebiutował zwiastun 2. sezonu (widoczny poniżej). Możemy na nim ujrzeć, jak będą prezentować się nowe mapy – szczególnie pełen potoków lawy Breaker.

Dowiedzieliśmy się również, jakich zmian w systemie personalizacji postaci możemy spodziewać się w maju.

  1. Darmowa przepustka sezonowa będzie mieć więcej elementów kosmetycznych do odblokowania niż ta z 1. sezonu.
  2. Jej wersja premium umożliwi zaś zdobycie nawet 1000 kredytów.
  3. Unikalne wyzwania – które odblokowują się po ukończeniu wszystkich tygodniowych – zostaną poprawione. Od przyszłego miesiąca twórcy gry nie będą już nagradzać nas emblematami, a zaczną np. wizjerami i malowaniami.

Oryginalna wiadomość

Darmowy tryb multiplayer Halo Infinite zadebiutował w listopadzie 2021 roku, a sam tytuł zaliczył najlepszą premierę w historii serii. Podczas zeszłorocznego rozdania nagród The Game Awards produkcja zwyciężyła nawet w kategorii „Najlepsza gra wg graczy”.

Jednak przez skromną zawartość trybu sieciowego na start i brak dalszych aktualizacji dodających nową treść duża część graczy odeszła od tytułu w ciągu ostatnich miesięcy.

Sytuację może uratować 2. sezon gry, który ma ruszyć 3 maja. Wraz z nim produkcja otrzyma zastrzyk trybów, map, a także elementów do personalizacji uzbrojenia i pancerzy.

Lekcje wyciągnięte z Heroes of Reach

Na oficjalnej stronie poświęconej Halo twórcy gry ze studia 343 Industries zamieścili długi raport, w którym opisują, czego nauczyli się po premierze 1. sezonu (zatytułowanego Heroes of Reach). Dają w nim także wgląd w zawartość, która może zawitać do gry wraz ze startem przyszłego, noszącego nazwę Lone Wolves.

(…) pamiętajcie, że nie jest to opis wszystkich nadchodzących poprawek, które zaplanowaliśmy dla Halo Infinite – nie ma też konkretnych terminów dla każdego z tych elementów. Obejmują one wiele obszarów, które były często poruszane i dyskutowane w sieci, ze szczególnym uwzględnieniem tego, co wyląduje w 2. sezonie.

Nowości w 2. sezonie

Z całością możecie zapoznać się pod tym linkiem. Poniżej prezentujemy kilka najciekawszych paragrafów, które opisują nowości mające trafić do gry wraz ze startem 2. sezonu:

  1. Catalyst to nowa mała mapa typu Arena.
  2. Głośność regeneracji tarczy zostanie zredukowana, by nie podawać przeciwnikowi zbyt wielu informacji o pozycji gracza.
  3. Do gry ponownie zawitają tryby Attrition oraz Król wzgórza.

W Attrition każda z drużyn ma określoną liczbę żyć, a po ich wyczerpaniu zespół nie jest w stanie się już odradzać. Kiedy jednak to nastąpi, każdy z uczestników rozgrywki zacznie pozostawiać po zgonie specjalny ślad. Gdy sojusznik wejdzie z nim w interakcję, powalony towarzysz powróci do gry. Przegrywa strona, której nie został ani jeden żywy gracz.

Halo Infinite uratowane? Poznaliśmy pierwsze konkrety na temat 2. sezonu [Aktualizacja] - ilustracja #1
Grafika koncepcyjna mapy Catalyst. Źródło: Halo Waypoint.

Seria Halo dostępna jest w abonamencie Game Pass, który kupisz tutaj

Pozostałe zmiany w nadchodzącym sezonie

Niebawem ujawniona zostanie zawartość kolejnej przepustki bojowej oraz nowe elementy kosmetyczne, które pojawią się w growym sklepiku. Te najpewniej skupią na Spartanach pełniących rolę traperów.

Tryb Forge w Halo Infinite ma być „skokiem generacyjnym” w porównaniu do jego poprzednich wersji. Powinien on lada moment trafić w ręce graczy zapisanych do programu Halo Insider.

  1. Breaker to nowa rozległa mapa dla bitew z dużymi drużynami. Znajduje się na niej olbrzymi ruchomy laser.
  2. Do gry zawita ograniczony czasowo tryb Eliminacji, w którym wygrywa ostatni gracz przy życiu.
  3. Kolizje w trakcie walki wręcz i przy użyciu broni białej zostaną poprawione.
  4. Radar doczeka się dodatkowej specjalnej obręczy, na której będą wyświetlane informacje o niektórych akcjach przeciwników, np. wystrzałach bądź sprincie.
  5. Dołożono starań, by zwiększyć stabilność gry na PC-tach i wyeliminować wiele sytuacji, w których gra może niespodziewanie wyjść do pulpitu.
  6. Do akademii zostaną dodane pozbawione limitu czasowego ćwiczenia z bronią.
  7. Zwiększono obszar ataku Spustoszyciela (ang. Ravager).
  8. Ilość obrażeń w walce wręcz ma zostać zmniejszona o 10% dla każdej broni. Przez to Wyżymacz (ang. Mangler) będzie potrzebował dwóch strzałów i jednego ciosu wręcz, by powalić przeciwnika. Wcześniej do zabójstwa wystarczył pojedynczy pocisk z tej broni i uderzenie pięścią.
Halo Infinite uratowane? Poznaliśmy pierwsze konkrety na temat 2. sezonu [Aktualizacja] - ilustracja #2
Grafika koncepcyjna mapy Breaker. Źródło: Halo Waypoint.

Przeźroczystość oraz rozmiar obrysu sojuszników i przeciwników staną się konfigurowalne. Zjawa (ang. Banshee) doczeka się usprawnień w sterowaniu oraz zadawanych obrażeniach.

Guziec (ang. Warthog) oraz Odyniec (ang. Razorback) otrzymają ulepszone zawieszenie. Głos Jeffa Steitzera powróci w trybie multiplayer, by ogłaszać medale zdobywane przez graczy.

Co czeka nas w dalszej przyszłości?

W raporcie zamieszczono również informacje na temat tego, jakie zmiany zawitają do Halo Infinite w nieokreślonej przyszłości. Wybrałem kilka najciekawszych pozycji.

  1. Zwiększenie stabilności na PC-towych konfiguracjach sprzętowych, na których gra działa w wartościach wyższych niż 120 klatek na sekundę.
  2. Wdrożenie przeglądarki gier prywatnych oraz wyboru regionu.
  3. Dodanie opcji automatycznego sprintu i większej liczby ustawień ślepoty barw.
  4. Nie wykluczono także implementacji wizualizacji dźwięku, by pomóc niedosłyszącym graczom.
  5. Usprawnienia w systemie anti-cheat (poetycko zwanym Arbiter).
  6. Młot Grawitacyjny (ang. Gravity Hammer) doczeka się szybkiego alternatywnego ataku, który nie zużywa amunicji.
  7. Zwiększenie użyteczności Karabinu Pulsacyjnego (ang. Pulse Carbine), Pistoletu Plazmowego (ang. Plasma Pistol) oraz Komandosa VK78 (ang. Commando).
  8. Lepsza wizualizacja stanu osłony energetycznej przeciwnika.
  9. Ulepszona zmiana broni przy pomocy rolki myszki.
  10. Wszystkie posiadane w danym momencie granaty mają być jednocześnie widoczne w HUD-zie.
  11. Alternatywny interfejs, przypominający ten z Halo: Reach bądź Halo 4.
Halo Infinite uratowane? Poznaliśmy pierwsze konkrety na temat 2. sezonu [Aktualizacja] - ilustracja #3
Grafika koncepcyjna pancerzy z 2. sezonu. Źródło: Halo Waypoint.

Opcja wyłączenia funkcji cross-play nie jest obecnie planowana. Czerwony celownik nie powróci na PC-tach, co jest podyktowane chęcią zmniejszenia liczby możliwych oszustw na tej platformie.

Elementy z serialu

Studio 343 Industries potwierdziło, że w przyszłości dostaniemy zawartość inspirowaną serialem Halo, za który odpowiada wytwórnia Paramount+.

Czułość celowania retro

Jako ciekawostkę zamieszczono poziomy czułości kontrolera podczas mierzenia z broni, które mają odpowiadać tym z poprzednich części Halo. W Infinite te domyślnie zostały zniwelowane, by zwiększyć kontrolę podczas wymian ognia.

  1. Czułość przy zoomie 1.4x: 1.3
  2. Czułość przy zoomie 2.5x: 1.3
  3. Czułość przy zoomie 3x: 1.3
  4. Czułość przy zoomie 5x: 1.2
  5. Czułość przy zoomie 6x: 1.2
  6. Czułość przy zoomie 10x: 1.2

ZASTRZEŻENIE

Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.

  1. Halo Infinite – strona oficjalna